Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW e-Golf Touch: předzvěst Golfu VIII dále mává tlačítkům v interiéru
6.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen ukázal realitě blízký koncept interiéru, jenž se pyšní 9,2palcovou obrazovkou, bezdrátovým dobíjením mobilů a vlastním profilem na sociálních sítích.
Německá automobilka loni na veletrhu elektroniky CES odhalila koncept Golf R Touch, který naznačil, že do budoucna se Volkswagen hodlá zbavit maxima tlačítek v interiéru a vydat se spíše cestou digitálních displejů a ovládání za pomoci gest. Po stejné cestě kráčí i letošní evoluční studie e-Golf Touch, která byla taktéž představena v Las Vegas. Vůči minulému pojetí je však blíže k realitě, což znamená, že jsme přišli o trojici obrazovek, kdy ta hlavní měla 12,8palcový displej s rozlišením 2 560 x 1 700 pixelů. Místo toho tu máme novou generaci multimediálního systému MIB, se kterou je spárován 9,2palcový displej s rozlišením 1 280 x 640 pixelů.
Tato obrazovka je plně programovatelná, přičemž disponuje kupříkladu dvěma poli v pravé části, která mohou sloužit přesně těm funkcím, jež používáte nejčastěji. Takové mapy navigace lze ovšem samozřejmě roztáhnout přes celou šířku displeje. Jak asi očekáváte, multimédia Volkswagenu jsou plně kompatibilní se systémy MirrorLink, Android Auto či Apple CarPlay. Kromě toho německá značka dodala i novou generaci hlasového ovládání, která se v prodeji objeví na různých modelech VW již letos v létě.
Pokud nehodláte kupovat zajíce v pytli, můžeme již nyní dodat, že veškeré hlasové povely bude následovat jejich tištěné znění na obrazovce, čímž má být zabráněno omylům. Aby navíc nebylo potřeba vůbec sundavat ruce z volantu, lze technologii aktivovat předem navoleným příkazem, kupříkladu pozdravem „Ahoj VW“. Stejným systémem se chlubí i druhý lasvegaský koncept, tedy Volkswagen Budd-e, pročež je evidentní, že automobilka to s hlasovým ovládáním myslí více než vážně.
Dalším systémem, jímž se e-Golf Touch chlubí, je bezdrátové dobíjení. Nejde však o systém, který by dodával šťávu bateriím vozu, nýbrž vašemu mobilnímu telefonu. Cestující vpředu mají k dispozici přihrádku pod zmiňovanou 9,2palcovou obrazovkou, zadní pasažéři pak mohou využít dobíjecí stanici umístěnou v loketní opěrce. Mimo to je k dispozici také port USB Type C, který kromě dobíjení umožňuje rovněž vysokorychlostní přenos dat.
Zmínit můžeme taktéž technologii Volkswagen Car-Net ID, skrze kterou můžete uložit své osobní nastavení na centrální server značky. Každý řidič pak může veškerá data následně vyvolat, a to nikoliv pouze ve vlastním voze, ale třeba také v zapůjčeném nebo sousedském. Automobilka přitom dodává, že veškeré údaje jsou zašifrovány třetí stranou a tudíž by nemělo dojít k jejich zneužití či odcizení. Skrze aplikaci navíc lze celé nastavení snadno měnit či smazat.
V neposlední řadě tu pak máme kupříkladu nový systém zábavy pro zadní pasažéry, který počítá se dvěma tablety. Přes ně lze sledovat celou řadu funkcí vozu a upravovat tak kupříkladu hlasitost audio systému či simultánně sledovat jeden film na obou obrazovkách. Kromě toho Volkswagen zapracoval i na spárování se sociálními sítěmi, kdy kromě správy svého vlastního profilu dostává jeden unikátní do vínku i sám vůz. Ten pak komunikuje s ostatními, ovšem jen po vašem schválení.
Většina z těchto technologií by se měla objevit v podle automobilky novém, reálně spíše mocně faceliftovaném Volkswagenu Golf VIII, jehož příjezd očekáváme na podzim. Do prodeje by pak inovovaný evropský bestseller měl zamířit ještě před koncem roku.
Nový koncept e-Golf Touch je blíže sériové výrobě...
...než loňská studie Golf R Touch, která dostala do vínku hned tři displeje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před hodinou - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 3 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 4 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB