Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW e-Golf Touch: předzvěst Golfu VIII dále mává tlačítkům v interiéru
6.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen ukázal realitě blízký koncept interiéru, jenž se pyšní 9,2palcovou obrazovkou, bezdrátovým dobíjením mobilů a vlastním profilem na sociálních sítích.
Německá automobilka loni na veletrhu elektroniky CES odhalila koncept Golf R Touch, který naznačil, že do budoucna se Volkswagen hodlá zbavit maxima tlačítek v interiéru a vydat se spíše cestou digitálních displejů a ovládání za pomoci gest. Po stejné cestě kráčí i letošní evoluční studie e-Golf Touch, která byla taktéž představena v Las Vegas. Vůči minulému pojetí je však blíže k realitě, což znamená, že jsme přišli o trojici obrazovek, kdy ta hlavní měla 12,8palcový displej s rozlišením 2 560 x 1 700 pixelů. Místo toho tu máme novou generaci multimediálního systému MIB, se kterou je spárován 9,2palcový displej s rozlišením 1 280 x 640 pixelů.
Tato obrazovka je plně programovatelná, přičemž disponuje kupříkladu dvěma poli v pravé části, která mohou sloužit přesně těm funkcím, jež používáte nejčastěji. Takové mapy navigace lze ovšem samozřejmě roztáhnout přes celou šířku displeje. Jak asi očekáváte, multimédia Volkswagenu jsou plně kompatibilní se systémy MirrorLink, Android Auto či Apple CarPlay. Kromě toho německá značka dodala i novou generaci hlasového ovládání, která se v prodeji objeví na různých modelech VW již letos v létě.
Pokud nehodláte kupovat zajíce v pytli, můžeme již nyní dodat, že veškeré hlasové povely bude následovat jejich tištěné znění na obrazovce, čímž má být zabráněno omylům. Aby navíc nebylo potřeba vůbec sundavat ruce z volantu, lze technologii aktivovat předem navoleným příkazem, kupříkladu pozdravem „Ahoj VW“. Stejným systémem se chlubí i druhý lasvegaský koncept, tedy Volkswagen Budd-e, pročež je evidentní, že automobilka to s hlasovým ovládáním myslí více než vážně.
Dalším systémem, jímž se e-Golf Touch chlubí, je bezdrátové dobíjení. Nejde však o systém, který by dodával šťávu bateriím vozu, nýbrž vašemu mobilnímu telefonu. Cestující vpředu mají k dispozici přihrádku pod zmiňovanou 9,2palcovou obrazovkou, zadní pasažéři pak mohou využít dobíjecí stanici umístěnou v loketní opěrce. Mimo to je k dispozici také port USB Type C, který kromě dobíjení umožňuje rovněž vysokorychlostní přenos dat.
Zmínit můžeme taktéž technologii Volkswagen Car-Net ID, skrze kterou můžete uložit své osobní nastavení na centrální server značky. Každý řidič pak může veškerá data následně vyvolat, a to nikoliv pouze ve vlastním voze, ale třeba také v zapůjčeném nebo sousedském. Automobilka přitom dodává, že veškeré údaje jsou zašifrovány třetí stranou a tudíž by nemělo dojít k jejich zneužití či odcizení. Skrze aplikaci navíc lze celé nastavení snadno měnit či smazat.
V neposlední řadě tu pak máme kupříkladu nový systém zábavy pro zadní pasažéry, který počítá se dvěma tablety. Přes ně lze sledovat celou řadu funkcí vozu a upravovat tak kupříkladu hlasitost audio systému či simultánně sledovat jeden film na obou obrazovkách. Kromě toho Volkswagen zapracoval i na spárování se sociálními sítěmi, kdy kromě správy svého vlastního profilu dostává jeden unikátní do vínku i sám vůz. Ten pak komunikuje s ostatními, ovšem jen po vašem schválení.
Většina z těchto technologií by se měla objevit v podle automobilky novém, reálně spíše mocně faceliftovaném Volkswagenu Golf VIII, jehož příjezd očekáváme na podzim. Do prodeje by pak inovovaný evropský bestseller měl zamířit ještě před koncem roku.
Nový koncept e-Golf Touch je blíže sériové výrobě...
...než loňská studie Golf R Touch, která dostala do vínku hned tři displeje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus