Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW e-Golf Touch: předzvěst Golfu VIII dále mává tlačítkům v interiéru
6.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen ukázal realitě blízký koncept interiéru, jenž se pyšní 9,2palcovou obrazovkou, bezdrátovým dobíjením mobilů a vlastním profilem na sociálních sítích.
Německá automobilka loni na veletrhu elektroniky CES odhalila koncept Golf R Touch, který naznačil, že do budoucna se Volkswagen hodlá zbavit maxima tlačítek v interiéru a vydat se spíše cestou digitálních displejů a ovládání za pomoci gest. Po stejné cestě kráčí i letošní evoluční studie e-Golf Touch, která byla taktéž představena v Las Vegas. Vůči minulému pojetí je však blíže k realitě, což znamená, že jsme přišli o trojici obrazovek, kdy ta hlavní měla 12,8palcový displej s rozlišením 2 560 x 1 700 pixelů. Místo toho tu máme novou generaci multimediálního systému MIB, se kterou je spárován 9,2palcový displej s rozlišením 1 280 x 640 pixelů.
Tato obrazovka je plně programovatelná, přičemž disponuje kupříkladu dvěma poli v pravé části, která mohou sloužit přesně těm funkcím, jež používáte nejčastěji. Takové mapy navigace lze ovšem samozřejmě roztáhnout přes celou šířku displeje. Jak asi očekáváte, multimédia Volkswagenu jsou plně kompatibilní se systémy MirrorLink, Android Auto či Apple CarPlay. Kromě toho německá značka dodala i novou generaci hlasového ovládání, která se v prodeji objeví na různých modelech VW již letos v létě.
Pokud nehodláte kupovat zajíce v pytli, můžeme již nyní dodat, že veškeré hlasové povely bude následovat jejich tištěné znění na obrazovce, čímž má být zabráněno omylům. Aby navíc nebylo potřeba vůbec sundavat ruce z volantu, lze technologii aktivovat předem navoleným příkazem, kupříkladu pozdravem „Ahoj VW“. Stejným systémem se chlubí i druhý lasvegaský koncept, tedy Volkswagen Budd-e, pročež je evidentní, že automobilka to s hlasovým ovládáním myslí více než vážně.
Dalším systémem, jímž se e-Golf Touch chlubí, je bezdrátové dobíjení. Nejde však o systém, který by dodával šťávu bateriím vozu, nýbrž vašemu mobilnímu telefonu. Cestující vpředu mají k dispozici přihrádku pod zmiňovanou 9,2palcovou obrazovkou, zadní pasažéři pak mohou využít dobíjecí stanici umístěnou v loketní opěrce. Mimo to je k dispozici také port USB Type C, který kromě dobíjení umožňuje rovněž vysokorychlostní přenos dat.
Zmínit můžeme taktéž technologii Volkswagen Car-Net ID, skrze kterou můžete uložit své osobní nastavení na centrální server značky. Každý řidič pak může veškerá data následně vyvolat, a to nikoliv pouze ve vlastním voze, ale třeba také v zapůjčeném nebo sousedském. Automobilka přitom dodává, že veškeré údaje jsou zašifrovány třetí stranou a tudíž by nemělo dojít k jejich zneužití či odcizení. Skrze aplikaci navíc lze celé nastavení snadno měnit či smazat.
V neposlední řadě tu pak máme kupříkladu nový systém zábavy pro zadní pasažéry, který počítá se dvěma tablety. Přes ně lze sledovat celou řadu funkcí vozu a upravovat tak kupříkladu hlasitost audio systému či simultánně sledovat jeden film na obou obrazovkách. Kromě toho Volkswagen zapracoval i na spárování se sociálními sítěmi, kdy kromě správy svého vlastního profilu dostává jeden unikátní do vínku i sám vůz. Ten pak komunikuje s ostatními, ovšem jen po vašem schválení.
Většina z těchto technologií by se měla objevit v podle automobilky novém, reálně spíše mocně faceliftovaném Volkswagenu Golf VIII, jehož příjezd očekáváme na podzim. Do prodeje by pak inovovaný evropský bestseller měl zamířit ještě před koncem roku.
Nový koncept e-Golf Touch je blíže sériové výrobě...
...než loňská studie Golf R Touch, která dostala do vínku hned tři displeje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před hodinou - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 4 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien