Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW CrossBlue Coupe TwinDrive oficiálně: bude to německý Range Rover Sport?
19.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(doplněno) Sedmisedadlový koncept CrossBlue má svůj šanghajský protějšek s pěti sedadly, přídomkem Coupe a ambicí být něco jako Range Rover Sport.
Doplněno 17:00: Koncept CrossBlue Coupe má předšanghajské odhalení za sebou, takže vám můžeme nabídnout technické podrobnosti v aktualizovaném textu i spoustu nových fotek v galerii. Podívejte se.
V relativně krátkém časovém rozpětí představila německá automobilka Volkswagen několik konceptů SUV. Hned ve dvou barvách jsme viděli vůz pojmenovaný Cross Coupe, na platformě MQB se pak ukázala studie CrossBlue, do fronty se zařadil kompakt Taigun a teď zde máme CrossBlue Coupe, které by se k původnímu sedmimístnému modrému stroji zřejmě mělo mít asi jako R-R Sport ke klasickému Range Roveru.
Ještě včera jsme vám mohli ukázat pouze jeho skici, které naznačovaly, že navzdory pětidveřové karoserii vůz dostojí označení Coupe alespoň nízkou, směrem dozadu rychle padající linií střechy, dnešní fotografie nicméně ukazují na marketingové hrátky se jmény. Další CrossBlue je zkrátka klasický crossover připomínající přizvednutý kombík, který svými agresivnějšími tvary demonstruje spíše příslušnost k silničním automobilům než čtyřkolkám do terénu.
Koncept CrossBlue Coupe je dlouhý jako současný Touareg (4,89 metru), je však o 80 mm širší (1,94 vs. 2,02 metru) a o necelých devět centimetrů jej překonává rovněž svým rozvorem 2,98 metru.
Protože se předběžné údaje ukázaly být správné, můžeme potvrdit, že zde máme benzín-elektrický plug-in hybrid kombinující turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec s 299 koňmi a elektromotor o výkonu 40 kW (54 koní), pohánějící společně přední nápravu přes dvouspojkovou převodovku.
O roztočení kol zadní nápravy se stará druhý elektromotor s 85 kW (115 koní), přičemž elektrickou energii čerpají obě jednotky ze sady lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 9,8 kWh (ekvivalent cirka 3,7 litru benzínu). Kompletnímu spřežení VW říká TwinDrive a udává pro něj celkový výkon 415 koní.
Podle tiskové zprávy výrobce dokáže studie CrossBlue Coupe akcelerovat na stovku během 5,9 sekundy a jezdit maximální rychlostí 236 km/h. Čistě na baterky zvládne 120 km/h a akční rádius v elektrickém režimu činí 33 kilometrů, což by vztaženo ke kapacitě opravdu mohlo být reálné.
Podle evropského cyklu NEDC vychází naprosto nesmyslná normovaná spotřeba na rovné tři litry benzínu na 100 kilometrů, což zřejmě uznává i samotný Volkswagen a pro jistotu přidává sice pořád stěží uvěřitelnou, každopádně poněkud realističtější spotřebu v hybridním režimu - 6,9 l/100 km.
Poněkud zvláštně působí nepotvrzené informace oznamující to, že CrossBlue Coupe navzdory svým rozměrům signalizuje příští Tiguan, tady bychom ale z pochopitelných důvodů hledali pouze spojitost ve tvarech a nikoli délce či rozvoru. Potvrzují to ostatně i slova šéfa designového oddělení koncernu VW Klause Bischoffa: „Tato studie bude mít bezpochyby dopad na budoucí modely SUV.“
Ačkoli Bischoff nepochybně mluvil za své oddělení, z obrázků koncepce pohonu je zřejmé, že to dost možná platí i o technice. VW evidentně přemýšlí nad možností kombinovat elektromotory a baterky i s dalšími spalovacími motory, konkrétně čtyřválci TSI a TDI.
Pohon zadních kol je bez mechanické vazby na zážehovou jednotku, roztáčí je pouze výkonnější elektromotor
Fotky nám poprvé umožnily podívat se do interiéru, který vypadá účelně, jednoduše, ale především velmi realisticky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva