Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Cross up! 2013: sériová verze mini allroadu jde do prodeje, až nyní
10.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Allroad to vlastně není a SUV už vůbec ne. Je to spíše malé auto pro měšťany se srdcem krokodýla Dundee a koupit si jej brzy budete moci i u nás.
Přešlapování Volkswagenu kolem zvláštních verzí modelu up! nám tak docela nejde do hlavy. Již na frankfurtském autosalonu téměř před dvěma léty představil koncepty buggy, GT, cross, azzurra sailing team, eco a e-up! z nichž minimálně některé měly zjevně namířeno do výroby. Jedním z nich byl koncept Cross up!, u nějž zahájení produkce nemohlo být složité - odlišovalo jej jen pár specifických detailů vně či uvnitř, technika zůstávala nedotčena.
Zrovna tato verze tedy čekala na odhalení výchozího pětidvéřového provedení, k tomu ale došlo záhy. Podobně rychle se pak VW vytasil s prvními snímky sériového cross upu! - viděli jsme je už před celým rokem, přesto se auto v prodeji neobjevilo. Automobilka jej až dnes představila jako jednu z novinek nadcházejícího autosalonu v Ženevě, ale něco takového opravdu považovat za novinku?
Asi je to ze strany wolfsburgské automobilky záměrná strategie ve stylu „něco nového jednou ročně”. Podobně i rychlejší varianta up! GT začala vystrkovat růžky už dávno a do prodeje se dostane až kdo ví kdy. Ať už ale na věc hledíte jakkoli, nechme tuto záležitost stranou a podívejme se, co tedy sériový Cross up! nabídne.
Překvapivé to věru není. Po vizuální stránce jej od konceptu liší jen přidaná boční otěrová lišta (spíše lištička...) s názvem modelu a i tu jsme už viděli na loňských fotkách sériového provedení. Další odlišnosti jsou známé - jiné nárazníky, nějaké to černé oplastování, stříbrně lakované střešní ližiny... Zaujmout by mohla 16" kola s pneumatikami 185/50 R16, ale jinak? Nic nového pod sluncem.
Ani v interiéru se tvůrci Cross upu! nepouštěli do žádných větších akcí. Základní architektura zůstává nezměněna a pro „krosku” je specifické pouze rudé čalounění sedadel s odpovídajícím obložením palubní desky, které může vystřídáno decentnější, tmavě šedou alternativou. Standardem je kůží obšitý volant (všimněte si menšího zploštění ve spodní části, to je dobová zvrácenost číslo jedna) a hlavice řadící páky, dílo dokončují chromované obroučky palubních přístrojů, středové konzole nebo výdechů ventilace.
Pod kapotou má auto tutéž techniku, kterou jsme kdysi testovali ve Škodě Citigo. Jedinou volbou je tedy tříválcový motor 1,0 MPI s výkonem 55 kW posílaným přes pětistupňovou manuální převodovku na přední kola. Více se v tomto směru Volkswagen nerozpovídal, a tak předpokládáme, že technika zůstala ve srovnání s „nekrosovými” variantami totožná. Je ale možné, že vůz má o něco vyšší podvozek či specifické softwarové řízení trakce pohaněných kol (typu XDS), aby alespoň po poli někam dojel.
Tohle se ještě dozvíme, nadšení zájemci ale mohou - zatím alespoň v Německu - vyrazit s objednávkou k dealerům klidně zítra. Základní cena vozu u našich západních sousedů začíná na 13 925 Eur, tedy asi 350 tisících korunách. Předpokládáme, že u nás bude Cross up! rovněž brzy k mání.
Sériový VW Cross up! vzhledem nepřekvapil. A ničím jiným vlastně také ne
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Elektrický Fiat 500 je takový propadák, že zase zastavil výrobu v celé továrně na elektromobily. Nepojede až do ledna
29.11.2024 - Renault končí s motorem 1,3 turbo, který vyvinul s Mercedesem. S jedním z jeho posledních „normálních” agregátů je amen
29.11.2024 - Lamborghini odpískalo elektrického nástupce Urusu, ač ho slibovalo ještě loni. Nová generace zůstane spalovací, dokud to půjde
29.11.2024 - Prach jsi byl... Toyota Supra už se zase loučí, jejích 435 koní, manuál a sedačky od zkrachovalého Recara stojí za to
29.11.2024 - MG si nemilosrdně utahuje z trapné kampaně na přerod Jaguaru, tohle je 1:0 pro starší Brity
29.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva