Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Cross up! 2013: sériová verze mini allroadu jde do prodeje, až nyní
10.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Allroad to vlastně není a SUV už vůbec ne. Je to spíše malé auto pro měšťany se srdcem krokodýla Dundee a koupit si jej brzy budete moci i u nás.
Přešlapování Volkswagenu kolem zvláštních verzí modelu up! nám tak docela nejde do hlavy. Již na frankfurtském autosalonu téměř před dvěma léty představil koncepty buggy, GT, cross, azzurra sailing team, eco a e-up! z nichž minimálně některé měly zjevně namířeno do výroby. Jedním z nich byl koncept Cross up!, u nějž zahájení produkce nemohlo být složité - odlišovalo jej jen pár specifických detailů vně či uvnitř, technika zůstávala nedotčena.
Zrovna tato verze tedy čekala na odhalení výchozího pětidvéřového provedení, k tomu ale došlo záhy. Podobně rychle se pak VW vytasil s prvními snímky sériového cross upu! - viděli jsme je už před celým rokem, přesto se auto v prodeji neobjevilo. Automobilka jej až dnes představila jako jednu z novinek nadcházejícího autosalonu v Ženevě, ale něco takového opravdu považovat za novinku?
Asi je to ze strany wolfsburgské automobilky záměrná strategie ve stylu „něco nového jednou ročně”. Podobně i rychlejší varianta up! GT začala vystrkovat růžky už dávno a do prodeje se dostane až kdo ví kdy. Ať už ale na věc hledíte jakkoli, nechme tuto záležitost stranou a podívejme se, co tedy sériový Cross up! nabídne.
Překvapivé to věru není. Po vizuální stránce jej od konceptu liší jen přidaná boční otěrová lišta (spíše lištička...) s názvem modelu a i tu jsme už viděli na loňských fotkách sériového provedení. Další odlišnosti jsou známé - jiné nárazníky, nějaké to černé oplastování, stříbrně lakované střešní ližiny... Zaujmout by mohla 16" kola s pneumatikami 185/50 R16, ale jinak? Nic nového pod sluncem.
Ani v interiéru se tvůrci Cross upu! nepouštěli do žádných větších akcí. Základní architektura zůstává nezměněna a pro „krosku” je specifické pouze rudé čalounění sedadel s odpovídajícím obložením palubní desky, které může vystřídáno decentnější, tmavě šedou alternativou. Standardem je kůží obšitý volant (všimněte si menšího zploštění ve spodní části, to je dobová zvrácenost číslo jedna) a hlavice řadící páky, dílo dokončují chromované obroučky palubních přístrojů, středové konzole nebo výdechů ventilace.
Pod kapotou má auto tutéž techniku, kterou jsme kdysi testovali ve Škodě Citigo. Jedinou volbou je tedy tříválcový motor 1,0 MPI s výkonem 55 kW posílaným přes pětistupňovou manuální převodovku na přední kola. Více se v tomto směru Volkswagen nerozpovídal, a tak předpokládáme, že technika zůstala ve srovnání s „nekrosovými” variantami totožná. Je ale možné, že vůz má o něco vyšší podvozek či specifické softwarové řízení trakce pohaněných kol (typu XDS), aby alespoň po poli někam dojel.
Tohle se ještě dozvíme, nadšení zájemci ale mohou - zatím alespoň v Německu - vyrazit s objednávkou k dealerům klidně zítra. Základní cena vozu u našich západních sousedů začíná na 13 925 Eur, tedy asi 350 tisících korunách. Předpokládáme, že u nás bude Cross up! rovněž brzy k mání.
Sériový VW Cross up! vzhledem nepřekvapil. A ničím jiným vlastně také ne
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 5 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 11 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.