Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Cross Coupe GTE: německá X6 pro chudší už se rýsuje
12.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka dostala 360 hybridních koní, díky nimž má stovku zvládnout za 6 s. Kromě toho chce jezdit za 3,4 litru, 32 km dá čistě na elektřinu.
Německá automobilka pyšnící se sloganem „Das Auto“ nám v posledních letech představila hned několik konceptů s názvem Cross Coupe. Naposledy jsme tu měli provedení CrossBlue Coupe, které se ukázalo loni v Šanghaji. Nyní pro změnu můžeme poreferovat o provedení GTE, jež debutuje dnes na autosalonu v Detroitu. Na první pohled se přitom zdá, že odlišný je pouze lak, detailnější zkoumání však odhaluje řadu změn zvenčí i pod kapotou.
Začneme exteriérem, který skutečně začíná nabírat sériovou podobu. Máme tu tedy takřka produkční čelní masku s chromovanou dvojicí lišt, do které jsou zasazeny diodové světlomety. Nárazník se pak pro změnu nechal inspirovat ostrými verzemi modelů Golf a Polo, přičemž laťku v rámci agresivity posunuje o trochu výše. Kromě toho si můžeme prohlédnout nafouklé blatníky, pod nimiž se skrývají 22palcová litá kola, nebo střešní spoiler a černě lakované doplňky.
Volkswagen k designu dodává, že danou stylizací se budou pyšnit všechny budoucí SUV značky vyráběné v Americe. Tedy evidentně i onen sedmimístný model, jemuž koncept Cross Coupe GTE předchází. Ten se bude montovat v továrně Chattanooga v Tennesse. Samotná produkce by měla odstartovat ještě před koncem příštího roku, sériový model tedy zřejmě uvidíme v Detroitu v lednu 2016. O pár měsíců později by pak mohla do Ženevy dorazit evropská verze.
To jsme ale již poněkud zabrousili na pole spekulací, proto rychle zpátky do reality, a to konkrétně pod kapotu konceptu. Tam najdeme 3,6litrový motor VR6, který byl naladěn na 280 koní a jemuž společnost dělá dvojice elektromotorů. Ten přední produkuje 55, ten zadní pak dokonce 116 koní, pročež tu máme výkon celé soustavy vypočtený na 360 koní a 380 Nm.
S tímto výkonem Cross Coupe GTE zvládne zrychlení z klidu na 96 km/h za rovných šest sekund, přičemž maximálně se rozjede na 209 km/h. Průměrná spotřeba má činit 3,4 litru na sto kilometrů, této hodnoty ale jistě vůz nedosáhne ani se sebezapřením řidiče, je to jen typický eurohumor. Dvaatřicetikilometrový dojezd čistě na elektřinu by ovšem díky bateriím o kapacitě 14,1 kWh reálný být měl.
Je ovšem velmi sporné, zda obdobné hybridní ústrojí vůbec zamíří do výroby. Důvodem je samozřejmě sestup Volkswagenu k co nejméně objemným pohonným jednotkám, jež šestiválec VR6 staví do role archaické techniky. Na druhou stranu, za oceánem by asi německá automobilka zrovna neprorazila s kombinací 1,4litrového čtyřválce a dvojice elektromotorů.
Dost možná tedy šestiválcová pohonná jednotka bude sloužit za oceánem, zatímco v Evropě budeme moci počítat maximálně s dvoulitrem. To však již znovu spekulujeme, proto jen na závěr dodáme, že Cross Coupe GTE stojí na platformě MQB, přičemž měří 4 846 mm na délku, 2 029 mm na šířku a 1 735 mm na výšku.
Sedmimístné SUV Volkswagenu se pomalu přibližuje sériové verzi, která se ještě před sklonkem příštího roku má začít vyrábět
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus