Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW chce skalp Mercedesu X, ukázal nejluxusnější Amarok s 258koňovým V6
5.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci už loni posunuli svůj pick-up o patro výš, konkurence ale nespí. Právě té chtějí vystavět hráz verzí Aventura Exclusive, může stát až 2 miliony Kč.
S faceliftovaným Volkswagenem Amarok jsme se mohli seznámit již loni na jaře. VW tehdy zavelel k útoku na náročnější klientelu - autu dopřál motor V6, kvalitnější kabinu a na sklonku léta začal vše prodávat. Zájemci si nyní i u nás mohou vybírat mezi několika úrovněmi naladění třílitrového turbodieselu. Maximem přitom byla verze, která po většinu okolností počítá s 224 koňmi. Pokud ovšem využijete několikasekundového overboostu, máte pod pravou nohou koní dokonce 245.
Nevíme, s jakým úspěchem na trhu se setkala, ne ji ale zákazníci asi neřekli. VW má totiž pro autosalon ve Frankfurtu nachystané ještě výše posazené provedení, v jehož případě turbodiesel V6 dává dokonce 258 koní. Divize užitkových vozidel Volkswagenu pak zmiňuje i nárůst točivého momentu, konkrétní číslo ale do placu nedává. Stejně tak je neznámá jízdní dynamika, což ale ve výsledku není až tak překvapivé. Amarok Aventura Exclusive je totiž prozatím konceptem, i když rozhodně nejde o žádnou futuristickou studii.
Volkswagen nakonec dodává, že tento vůz je ukázkou budoucnosti, které se dočkáme, a tak je skutečně jen otázkou času, kdy se výkonnější a luxusněji vybavený Amarok dostane do výroby. Vše bude logicky otázkou poptávky, která se ale bude muset poprat s nemalými cenami. Už teď totiž Amarok startuje na 1 015 645 Kč, a to jde o provedení s 204 koňmi. Pokud jich chcete o dvacet více, musíte si připlatit skoro 180 tisíc korun.
Kromě toho, varianta DoubleCab Aventura již ve stávající nabídce je, byť „pouze“ s oněmi 224 koňmi a méně rozsáhlou standardní výbavou. I tak ovšem zaplatíte 1,43 milionu korun. Dá se tedy předpokládat, že provedení Aventura Exclusive by již zamířilo ke dvěma milionům korun, neboť kromě vyššího výkonu počítá standardně s exkluzivním žlutým lakem Turmeric Yellow Metallic či 19palcovými litými koly.
Dále tu máme záplavu chromových doplňků, čelní bi-xenony doprovázené LEDkami pro denní svícení nebo uzamykatelný a voděodolný kryt zadní korby. Dovnitř se pak nastěhovalo černé kožené čalounění se žlutými švy, sedadla stavitelná elektricky ve 14 směrech, zpětná kamera, navigace, černý strop či kůží obšitý volant. Stejně jako v případě exteriéru pak i zde lze počítat s chromovými detaily.
Prvků standardní výbavy tedy opravdu není málo, i proto se nejspíše Volkswagen s exkluzivním pick-upem na trh nehrne a nabídne jej až jako jistou alternativu Mercedesu třídy X, na jehož zahájení prodeje se taktéž čeká. S čím ovšem můžeme stoprocentně počítat již od jara příštího roku, to je provedení Dark Label, jenž bude k mání ve dvou úrovních - slabší nabídne 163 a silnější 204 koní.
Jelikož základní (tedy rozumějte onen slabší) VW Amarok V6 osazený šestistupňovým manuálem a pohonem zadních kol se u nás neprodává, dá se předpokládat, že místní nabídku doplní pouze druhá zmíněná varianta osazená kromě třílitrového turbodieselu také osmistupňovým automatem a systémem 4Motion. Výbavově bude vycházet z úrovně Comfortline, přihodí však matný lak Iridium Grey.
Kromě toho budou standardem 18palcová litá kola, matně černé kliky dveří a zpětná zrcátka či černý strop, koberečky a loga Dark Label v interiéru. Zveřejněna přitom byla již i cena pro německý trh, jenž startuje na sumě 33 174 Eur (cca 864 100 Kč), jde ovšem o částku bez DPH. Více si řekneme ve Frankfurtu, kde jsme zvědavi hlavně na zmínku o dostupnosti provedení Aventura Exclusive.
Volkswagen ve Frankfurtu představí dvě nové verze pick-upu Amarok. Zatímco Aventura Exclusive je zatím titulován jako konceptem, Dark Label zamíří na jaře příštího roku do prodeje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včera - Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025 - Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin byl úspěšně operován včera 20:00
- Test v Sepangu: Alex Marquez celkovým lídrem včera 14:00
- Poločas finále v Sepangu včera 10:00
- Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou včera 08:00
- Po 2 dnech v Sepangu na čele Morbidelli 6.2.2025
Nejnovější články
- K mání je skoro nepoužitý luxusní osobní tank s motorem W12 původně za víc jak 14 milionů. Dnes může být váš pomalu za drobné
včera - Šéf VW před nastoupenými zaměstnanci přiznal, že na konkurenty už nestačí, vyřešit to ale nechce a možná ani neumí
včera - BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včera - Audi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
včera - Němci u nových pneu sází na tvary známé z golfových míčků, že to nikoho nenapadlo dřív
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.07. 20:40 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.07. 20:38 - Truck Daškam
- BMW Divize 02.07. 15:42 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 02.07. 14:11 - pavproch
- Detektory policejních radarů 02.06. 20:32 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 02.06. 18:09 - Snowman000
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 02.06. 13:04 - VS*
- Lampárna (stěžovatelna) 02.05. 22:27 - abgx1