Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW chce skalp Mercedesu X, ukázal nejluxusnější Amarok s 258koňovým V6
5.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci už loni posunuli svůj pick-up o patro výš, konkurence ale nespí. Právě té chtějí vystavět hráz verzí Aventura Exclusive, může stát až 2 miliony Kč.
S faceliftovaným Volkswagenem Amarok jsme se mohli seznámit již loni na jaře. VW tehdy zavelel k útoku na náročnější klientelu - autu dopřál motor V6, kvalitnější kabinu a na sklonku léta začal vše prodávat. Zájemci si nyní i u nás mohou vybírat mezi několika úrovněmi naladění třílitrového turbodieselu. Maximem přitom byla verze, která po většinu okolností počítá s 224 koňmi. Pokud ovšem využijete několikasekundového overboostu, máte pod pravou nohou koní dokonce 245.
Nevíme, s jakým úspěchem na trhu se setkala, ne ji ale zákazníci asi neřekli. VW má totiž pro autosalon ve Frankfurtu nachystané ještě výše posazené provedení, v jehož případě turbodiesel V6 dává dokonce 258 koní. Divize užitkových vozidel Volkswagenu pak zmiňuje i nárůst točivého momentu, konkrétní číslo ale do placu nedává. Stejně tak je neznámá jízdní dynamika, což ale ve výsledku není až tak překvapivé. Amarok Aventura Exclusive je totiž prozatím konceptem, i když rozhodně nejde o žádnou futuristickou studii.
Volkswagen nakonec dodává, že tento vůz je ukázkou budoucnosti, které se dočkáme, a tak je skutečně jen otázkou času, kdy se výkonnější a luxusněji vybavený Amarok dostane do výroby. Vše bude logicky otázkou poptávky, která se ale bude muset poprat s nemalými cenami. Už teď totiž Amarok startuje na 1 015 645 Kč, a to jde o provedení s 204 koňmi. Pokud jich chcete o dvacet více, musíte si připlatit skoro 180 tisíc korun.
Kromě toho, varianta DoubleCab Aventura již ve stávající nabídce je, byť „pouze“ s oněmi 224 koňmi a méně rozsáhlou standardní výbavou. I tak ovšem zaplatíte 1,43 milionu korun. Dá se tedy předpokládat, že provedení Aventura Exclusive by již zamířilo ke dvěma milionům korun, neboť kromě vyššího výkonu počítá standardně s exkluzivním žlutým lakem Turmeric Yellow Metallic či 19palcovými litými koly.
Dále tu máme záplavu chromových doplňků, čelní bi-xenony doprovázené LEDkami pro denní svícení nebo uzamykatelný a voděodolný kryt zadní korby. Dovnitř se pak nastěhovalo černé kožené čalounění se žlutými švy, sedadla stavitelná elektricky ve 14 směrech, zpětná kamera, navigace, černý strop či kůží obšitý volant. Stejně jako v případě exteriéru pak i zde lze počítat s chromovými detaily.
Prvků standardní výbavy tedy opravdu není málo, i proto se nejspíše Volkswagen s exkluzivním pick-upem na trh nehrne a nabídne jej až jako jistou alternativu Mercedesu třídy X, na jehož zahájení prodeje se taktéž čeká. S čím ovšem můžeme stoprocentně počítat již od jara příštího roku, to je provedení Dark Label, jenž bude k mání ve dvou úrovních - slabší nabídne 163 a silnější 204 koní.
Jelikož základní (tedy rozumějte onen slabší) VW Amarok V6 osazený šestistupňovým manuálem a pohonem zadních kol se u nás neprodává, dá se předpokládat, že místní nabídku doplní pouze druhá zmíněná varianta osazená kromě třílitrového turbodieselu také osmistupňovým automatem a systémem 4Motion. Výbavově bude vycházet z úrovně Comfortline, přihodí však matný lak Iridium Grey.
Kromě toho budou standardem 18palcová litá kola, matně černé kliky dveří a zpětná zrcátka či černý strop, koberečky a loga Dark Label v interiéru. Zveřejněna přitom byla již i cena pro německý trh, jenž startuje na sumě 33 174 Eur (cca 864 100 Kč), jde ovšem o částku bez DPH. Více si řekneme ve Frankfurtu, kde jsme zvědavi hlavně na zmínku o dostupnosti provedení Aventura Exclusive.
Volkswagen ve Frankfurtu představí dvě nové verze pick-upu Amarok. Zatímco Aventura Exclusive je zatím titulován jako konceptem, Dark Label zamíří na jaře příštího roku do prodeje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 7 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 8 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 10 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 11 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch