Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Caddy Limuzína a Pick-up 3,2 V6 2013: německé specialitky Made in Poland
9.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Bastlení aut není Polákům cizí stejně jako nám, tyto originální modely Caddy však vznikly přímo poznaňské továrně Volkswagenu.
Prapůvodní soumar Caddy z přelomu 70. a 80. let byl prostý pickup vzešlý z první generace Volkswagenu Golf. Ke svým dřívějším kořenům malého nákladního vozu se pak vrátil v polovině následující dekády jako přeznačkovaná Škoda Felicia Pickup, od té doby se však objevuje už jen jako více či méně prosklená, respektive oplechovaná dodávka. Že by z ní i dnes mohl být malý valník nebo možná i něco na způsob úsporné prodloužené limuzíny, naznačuje polská pobočka VW.
Jejím obvyklým úkolem je od roku 2003 vyrábět v poznaňské továrně běžné modely Caddy, nicméně v rámci tamní, momentálně probíhající výstavy Poznaň Motor Show 2013, chtěli její zaměstnanci ukázat, že umí víc než jen kopírovat originální wolfsburgské předlohy, a tak si na své konto připsali hned dvě světové premiéry.
Jejich koncept pojmenovaný Caddy Pick-Up poměrně originálně kombinuje nadprůměrně prostornou pětisedadlovou kabinu vanu s otevřeným nákladovým prostorem, přístupným do boku otevíranými zadními dveřmi. Aby svému nápadu dodali patřičné grády, vybavili vůz kromě hliníkových kol z modelu CC také atmosférickým vidlicovým šestiválcem o objemu 3,2 litru a výkonu 250 koní. Jak tohle dílo jezdí, se patrně nikdy nedovíme, pozoruhodné však je spíše to, že takový vůz vůbec vznikl.
Neméně pozornosti je asi schopen přitáhnout rovněž druhý počin polského VW, kterým je prodloužená „Caddy Limuzyna“. Moc o ní nevíme, nicméně jak sami vidíte, automobilka jej oficiálně vystavuje na své expozici. Autor obrázků Piotr Rejowski ze stránky Moto.Onet tvrdí, že ho auto zaujalo svou luxusní kabinou s komfortními, kůží čalouněnými sedadly, multimediálním rozhraním s velkou televizí LCD a samozřejmě i barem.
Pod kapotou „dostupné limuzíny“ pracuje dvoulitrový diesel TDI s výkonem 140 koní a udávanou spotřebou jen 5,9 litru na 100 kilometrů. Jestli je pravdivá, důležité asi není. Pravděpodobnost, že by se mohla vyrábět, je zřejmě ještě menší, než že bychom mohli někdy na silnici potkat sériový Caddy Pick-Up.
Za návrh a stavbu obou vozů je odpovědná polská pobočka VW v Poznani
Zdroj: Autoblog Germany, Moto.Onet
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 3 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 5 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 6 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva