Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Caddy 2015: výraznější facelift odhalen, říká si nová generace
5.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Caddy dorazil s modifikovaným exteriérem a razantněji překopaným interiérem. „Mechanicky” nový není.
Německá automobilka s velkými fanfárami odhalila novou, v pořadí již čtvrtou, generaci Volkswagenu Caddy. Ta je však postavena na stejném mechanickém základu, takže o slovním spojení „nová generace“ lze pochybovat. Ve výsledku tu tedy spíše máme výrazný facelift, tedy obdobnou modernizaci, jakou prošel Golf číslo pět, když se stával šestkou.
Od filozofování se tedy přesuneme k popisu jednotlivých změn, kterých zvenčí vlastně ani tak mnoho není. Máme tu nové nárazníky, čelní i zadní světlomety a jinou přední masku, přičemž veškeré tyto komponenty jsou vyvedeny v souladu s poslední podobou designového jazyka značky. Tím ale kupodivu venkovní proměna končí a my musíme zamířit pod kapotu a zejména do kabiny, kde nás již novinek čeká o trochu více.
Začneme právě interiérem, kde najdeme zcela novou palubní desku. Přepracovány byly také veškeré ovladače, dveřní panely a výdechy klimatizace. Povšimnout si můžeme volantu se zploštělou spodní částí, zatímco výše postavené úrovně výbavy profitují také z metalických doplňků či dekorů odrážejících barvu karoserie. Opomenout pak nesmíme ani novou generaci multimediálních systémů Discover Media, Composition Media či Composition Color.
Kromě toho do standardu zamířila multikolizní brzda, mimo ni ovšem můžete nový VW Caddy osadit také systémem Front Assist, který monitoruje prostor před vozem a spolupracuje s autonomními brzdami, jež zvládají reagovat při rychlostech do 30 km/h. V příplatkové výbavě nechybí ani adaptivní tempomat či vyhřívané čelní okno, pro osobní verzi si pak můžete dopřát také boční a hlavové airbagy.
Změny pod kapotou zahrnují zejména přepracování motorů s ohledem na emisní limity Euro 6. Výběr ovšem zůstává stejný jako dříve. Máme tu tedy čtveřici turbodieselových motorů o dvoulitrovém objemu, jejich výkon pokrývá škálu od 75 do 150 koní. Verze Blue Motion si přitom nemá říci o více než 4 litry na sto kilometrů.
O trochu detailněji můžeme představit benzinovou nabídku, která je složena z litrového tříválce TSI o výkonu 102 koní či 1,2litrového čtyřválce, který kupodivu i navzdory vyššímu objemu a počtu válců produkuje koní pouze 84. Vrcholem je pak přeplňovaná jedna-čtyřka, která byla naladěna na 125 koní.
Vyjma výše zmíněných agregátů je možné sáhnout také po motorizaci 1,4 TGI, která nahrazuje předchozí provedení EcoFuel. Stále však spoléhá na spalování stlačeného zemního plynu, přičemž podle údajů výrobce si řekne o 4,1 kg na 100 km, což oproti předchůdci představuje pokles o 28 procent.
Žádné další údaje však již k dispozici nejsou, dodat tak můžeme pouze zmínku o zahájení prodeje, které je naplánováno na březen. První vozy pak k zákazníkům mají dorazit v červnu, přičemž ceny startují na sumě 14 780 Eur (cca 410 200 Kč) v případě dodávky, zatímco za osobní provedení dáte nejméně 15 330 Eur (425 500 Kč). V obou případech v tu chvíli pod kapotou pracuje benzinová jedna-dvojka.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Nový Volkswagen Caddy je stejně jako předchůdce k dispozici hned v několika variantách. Pod kapotou pak nabízí výběr ze sedmi, respektive osmi agregátů
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 10 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 11 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.