Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Budd-e: elektrický mikrobus je venku, má 317 koní, ujede 533 km na nabití
6.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novodobý Transporter se pyšní unikátní platformou MEB, vylepšeným hlasovým a dotykovým ovládáním či netradičním úložným prostorem.
Po několika upoutávkách si dnes můžeme konečně představit nový Volkswagen Budd-e v plné parádě. Německá automobilka tento koncept, který byl odhalen na veletrhu elektroniky CES 2016 v Las Vegas, označuje jako „mikrobus pro 21. století“. Je však na první pohled patrné, že s originálním Transporterem Typ 2 nemá novinka prakticky nic společného, místo toho je profilována přesně dle soudobých zákaznických trendů. Spíše než cokoliv jiného se tak snaží vypadat jako crossover, který se jen jakoby čirou náhodou nafoukl do tvarů MPV.
Vzhled je ale vždy otázkou subjektivní, jeho hodnocení proto necháme na vás. Místo toho jen dodáme, že Budd-e je 4,6 metru dlouhý, 1,9 metru široký a 1,8 metru široký. Do vínku dostal novou platformu MEB (Modular Electric Platform), která počítá s 3,1metrovým rozvorem a byla navržena speciálně pro plug-in hybridy a elektrická vozidla. Díky tomu je podle automobilky schopná pobrat velký paket baterií, aniž by došlo k omezení prostoru pro cestující nebo ovlivnění jízdní dynamiky (věřme tomu v případě aerodynamického aspektu, nikoli toho hmotnostního).
Abychom nemluvili jen obecně, můžeme uvést, že Budd-e se pyšní bateriemi zakomponovanými do podlahy o celkové kapacitě 101 kWh. To by mělo vystačit na 533 kilometrů „bezemisního“ dojezdu, přičemž o pohon vozidla se starají dva elektromotory o celkovém výkonu 317 koní, z nichž každý má na starosti jednu nápravu. O akceleraci se Volkswagen nezmiňuje, nicméně udává, že nejvyšší rychlost byla kvůli dojezdu elektronicky omezena na 150 km/h.
Kromě toho víme, že baterie lze dobít na 80 procent kapacity během 15 minut, podrobnosti však značka rovněž nezveřejnila. Pouze dodává, že Budd-e může být využit jako externí agregát pro napájení vašeho domova, se kterým zároveň zvládá i bezdrátově komunikovat. Kromě toho dostal koncept do vínku také pokročilé hlasové ovládání, které je aktivováno pozdravem „Hello Budd-e“ a zvládá i příkazy typu „navyš trochu teplotu“.
Další finesou je ovládání za pomoci gest, kdy kupříkladu k otevření dveří postačí pouhé mávnutí rukou. Interiér je pak osazen celou řadou displejů, z nichž ty boční suplují zpětná zrcátka, zatímco skrze centrální můžete za pomoci dotykové technologie ovládat veškeré funkce vozu. Dále pak můžeme zmínit ještě speciální volant, který se nechlubí jediným vystupujícím tlačítkem, přestože je multifunkční. K ovládání jednotlivých prvků ale opět stačí jen dotyky.
Tím nám tisková zpráva končí, pročež jen můžeme dodat, že sériová verze konceptu Budd-e má dorazit někdy v příštím roce. Dá se přitom předpokládat, že 21palcová litá kola nabídne maximálně za příplatek, LEDky vpředu i vzadu ale nejspíše budou standardem. Otázkou jsou pak solární panely formující střechu nebo úložný prostor vysouvající se ze zadního nárazníku, jistotou naopak ryze konvenční verze fungující vedle zcela elektrické.
Koncepční Volkswagen BUDD-e by měl příští rok zamířit do výroby, kromě elektrické verze nabídne značka i ryze konvenční
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva