Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu
15.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá novodobá generace dosahuje nižších prodejů než ta první, obě navíc zaostávají za kultem originálu. A Volkswagen nemá peníze na rozhazování.
Pro Volkswagen neexistuje ikoničtější model než Beetle. Právě „Broukem“ vše začalo, přičemž originál s více než 21 miliony vyrobenými exempláři drží dodnes několik rekordů, které těžko budou kdy překonány. Obě nové generace však tomuto duchovnímu odkazu nedostály, jenže první byla alespoň svá. Ta aktuální se nevyrovná ani jí, pročež asi nebude překvapením, že se spekuluje o ukončení výroby. Momentálně je ve hře konec roku 2018, což samotný Volkswagen odmítl komentovat. Jelikož však německá automobilka potřebuje kvůli kauze Dieselgate maximálně racionalizovat své podnikání, dával by takový krok smysl.
Koncern VW Group ostatně již delší dobu naznačuje, že se hodlá soustředit zejména na výrobu crossoverů a SUV. Po vypuknutí dieselového skandálu jsou tyto záměry o poznání patrnější, neboť právě tímto směrem míří zájem zákazníků. Ti přitom o druhou novodobou generaci Volkswagenu Beetle mají menší zájem než o tu první, neboť prodeje na evropských trzích nikdy nepřesáhly 40 tisíc kusů ročně a navíc soustavně klesají.
Volkswagen se samozřejmě daný trend pokouší pravidelně zvrátit představením speciálních verzí, z nichž tou poslední je provedení Dune. To dostalo do vínku agresivněji vypadající bodykit a zvýšený podvozek, pročež se nemusí omezovat pouze na zpevněný asfalt, ale zvládne i lehčí terén. Nicméně ani její příchod registracím nepomohl, neboť ty jsou po prvních třech měsících letošního roku na stejné úrovni jako loni.
Zdá se tedy, že Beetle to má definitivně spočítané, což ale nejspíše již nikoho nebude mrzet. Obě jeho novodobé generace se totiž kultem nestaly, milovníci starých časů pak raději pátrají v autobazarech po originálu, který se kupříkladu v Jižní Americe vyráběl až do roku 1936. Nový „Brouk“ pro změnu začal sjíždět z montážních linek v říjnu 1997, ukončení životního cyklu by se tak dočkal po 21 letech.
Pochopitelně, kult Brouku má pro Volkswagen smysl křísit, a tak není radno nad touto modelovou řadou lámat hůl. Automobilka by ale musela přijít s podstatně smysluplnější nabídkou než dnes, aby zákazníky byla s to oslovit. A je docela dobře možné, že s ohledem na výše zmíněné okolnosti raději nebude znovu riskovat a raději vsadí na poněkud spolehlivější koně...
Volkswagen pravidelně představuje speciální edice novodobého Beetlu, prodejům to však příliš nepomáhá
Zdroj: Autoline přes Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 9 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera
Nejnovější články
- Mercedes se vyjádřil k požáru svého elektromobilu, který rodině majitele téměř zapálil dům, prý se teď bojí všech aut značky
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý bestseller Toyoty jako praktický kombík, vedle nezměrné chvály mají jen pár výhrad
před 5 hodinami - Mercedes přiznal, že recyklace baterií není takový zázrak, jak se myslelo, nové těžby vzácných kovů bude dál třeba spousta
před 6 hodinami - Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
před 8 hodinami - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 20:32 - honziss
- Onboard videa 11.05. 20:22 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.05. 14:12 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:54 - Předseda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.05. 10:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.