VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4

Nová varianta se pyšní širší karoserií či 18palcovými litými koly. O pohon se stará trojice benzinových a dvojice dieselových motorů o výkonu až 220 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4

17.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová varianta se pyšní širší karoserií či 18palcovými litými koly. O pohon se stará trojice benzinových a dvojice dieselových motorů o výkonu až 220 koní.

Zítřejším dnem začíná autosalon v Los Angeles, kde se představí kupříkladu nová Mazda CX-9, faceliftovaný Mercedes SL nebo Range Rover Evoque Convertible. Mimo to dorazí také Volkswagen Beetle Dune, který je produkční verzí loňského konceptu. Jako kupé se v prodeji objeví již na počátku příštího roku, otevřené provedení by mělo dorazit do showroomů o trochu později. I přes tuto separaci si ovšem můžeme obě karosářské verze představit nyní pěkně pospolu.

Začneme vzhledem, který skládá hold legendárním plážovým buggynám. Ve srovnání se standardem tu tedy máme robustněji vypadající karoserii, která se pyšní klenutými blatníky. Šířka narostla o 14 milimetrů, mimo to ovšem došlo také k rozšíření rozchodu o 7 mm vpředu a 6 mm vzadu. Dále lze zmínit desetimilimetrový nárůst světlé výšky, díky Beetle Dune naznačuje své terénní choutky. Ty jsou ale opravdu jen choutkami - pohon všech kol není k mání ani za příplatek a strach nemusí mít vůz leda z lehčího terénu, na náročnější rovnou zapomeňte.

Celoroční pneumatiky o rozměru 235/45 jsou ovšem standardem, stejně jako 18palcová litá kola Canyon, boční hliníkové prahové lišty, grafické polepy či zakázkový žlutý lak Sandstorm Yellow. Ve srovnání se základem se přepracování dočkal také přední nárazník s výrazným centrálním otvorem pro sání vzduchu, zatímco vzadu najdeme spoiler nemalých rozměrů, unikátní LEDkové světlomety či rovněž odlišný nárazník dekorovaný stříbrnými plasty.

V interiéru je možné počítat kůží obšitým volantem a sportovními sedadly, jež dekorují oranžové švy. Nechybí ani multimediální systém MIB II s 6,3palcovým displejem a kompatibilitou se systémy Apple CarPlay či Android Auto. Zákazníci přitom mohou sáhnout po paketu Technology, který přihazuje duální klimatizaci, audio systém Fender nebo bezklíčový vstup a startování. Dále je pak za příplatek i sada Lightning, jež zahrnuje čelní bi-xenony nebo diody pro denní svícení.

V případě motorového prostoru bude na výběr pět agregátů, z nichž tři jsou benzinové a dva dieselové. „Vonnější“ výpary produkují jedna-dvojka (105 koní), jedna-čtyřka (150 koní) a dvoulitr (220 koní), zatímco saze jsou spojeny s jedna-šestkou (110 koní) a dvoulitrem (150 koní). Volba převodovek pak zahrnuje šestistupňový manuál, který je možné nahradit šestistupňovými či sedmistupňovými dvouspojkovými automaty.

O jízdní dynamice se značka momentálně nezmiňuje, udávanou spotřebu však k dispozici máme. V případě benzinových motorů se pohybuje od 5,2 do 6,9 litrů na sto kilometrů, diesely chtějí jezdit za 4,3 až 5 l/100 km. Tím nám ale tisková zpráva končí, více se nejspíše dozvíme až blíže k již zmiňovanému zahájení prodeje.


VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 1 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 01VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 2 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 02VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 3 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 03VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 4 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 04VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 5 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 05VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 6 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 06VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 7 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 07VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 8 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 08VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 9 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 09VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 10 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 10VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 11 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 11VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 12 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 12VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 13 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 13
VW Beetle Dune bude k mání jako kupé i kabrio s robustnějším vzhledem a zvýšeným podvozkem, systém 4x4 však nepořídíte ani za příplatek

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.