Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4
17.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová varianta se pyšní širší karoserií či 18palcovými litými koly. O pohon se stará trojice benzinových a dvojice dieselových motorů o výkonu až 220 koní.
Zítřejším dnem začíná autosalon v Los Angeles, kde se představí kupříkladu nová Mazda CX-9, faceliftovaný Mercedes SL nebo Range Rover Evoque Convertible. Mimo to dorazí také Volkswagen Beetle Dune, který je produkční verzí loňského konceptu. Jako kupé se v prodeji objeví již na počátku příštího roku, otevřené provedení by mělo dorazit do showroomů o trochu později. I přes tuto separaci si ovšem můžeme obě karosářské verze představit nyní pěkně pospolu.
Začneme vzhledem, který skládá hold legendárním plážovým buggynám. Ve srovnání se standardem tu tedy máme robustněji vypadající karoserii, která se pyšní klenutými blatníky. Šířka narostla o 14 milimetrů, mimo to ovšem došlo také k rozšíření rozchodu o 7 mm vpředu a 6 mm vzadu. Dále lze zmínit desetimilimetrový nárůst světlé výšky, díky Beetle Dune naznačuje své terénní choutky. Ty jsou ale opravdu jen choutkami - pohon všech kol není k mání ani za příplatek a strach nemusí mít vůz leda z lehčího terénu, na náročnější rovnou zapomeňte.
Celoroční pneumatiky o rozměru 235/45 jsou ovšem standardem, stejně jako 18palcová litá kola Canyon, boční hliníkové prahové lišty, grafické polepy či zakázkový žlutý lak Sandstorm Yellow. Ve srovnání se základem se přepracování dočkal také přední nárazník s výrazným centrálním otvorem pro sání vzduchu, zatímco vzadu najdeme spoiler nemalých rozměrů, unikátní LEDkové světlomety či rovněž odlišný nárazník dekorovaný stříbrnými plasty.
V interiéru je možné počítat kůží obšitým volantem a sportovními sedadly, jež dekorují oranžové švy. Nechybí ani multimediální systém MIB II s 6,3palcovým displejem a kompatibilitou se systémy Apple CarPlay či Android Auto. Zákazníci přitom mohou sáhnout po paketu Technology, který přihazuje duální klimatizaci, audio systém Fender nebo bezklíčový vstup a startování. Dále je pak za příplatek i sada Lightning, jež zahrnuje čelní bi-xenony nebo diody pro denní svícení.
V případě motorového prostoru bude na výběr pět agregátů, z nichž tři jsou benzinové a dva dieselové. „Vonnější“ výpary produkují jedna-dvojka (105 koní), jedna-čtyřka (150 koní) a dvoulitr (220 koní), zatímco saze jsou spojeny s jedna-šestkou (110 koní) a dvoulitrem (150 koní). Volba převodovek pak zahrnuje šestistupňový manuál, který je možné nahradit šestistupňovými či sedmistupňovými dvouspojkovými automaty.
O jízdní dynamice se značka momentálně nezmiňuje, udávanou spotřebu však k dispozici máme. V případě benzinových motorů se pohybuje od 5,2 do 6,9 litrů na sto kilometrů, diesely chtějí jezdit za 4,3 až 5 l/100 km. Tím nám ale tisková zpráva končí, více se nejspíše dozvíme až blíže k již zmiňovanému zahájení prodeje.













VW Beetle Dune bude k mání jako kupé i kabrio s robustnějším vzhledem a zvýšeným podvozkem, systém 4x4 však nepořídíte ani za příplatek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
před 9 hodinamiRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ai Ogura diskvalifikován včera 14:49
- Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní? včera 09:07
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině 16.3.2025
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval 16.3.2025
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem 16.3.2025
Nejnovější články
Ferrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
před 2 hodinamiNissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
před 4 hodinamiAni nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
před 5 hodinamiŠéf Seatu jako drsňák nejen vypadá. Přes tlak říká, že do roku 2030 nenabídne ani elektromobil, nedá se na nich vydělat
před 7 hodinamiLidé možná ještě neztratili soudnost, největším propadákem BMW je jeho nejošklivější a nejabsurdnější model
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva