Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4
17.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová varianta se pyšní širší karoserií či 18palcovými litými koly. O pohon se stará trojice benzinových a dvojice dieselových motorů o výkonu až 220 koní.
Zítřejším dnem začíná autosalon v Los Angeles, kde se představí kupříkladu nová Mazda CX-9, faceliftovaný Mercedes SL nebo Range Rover Evoque Convertible. Mimo to dorazí také Volkswagen Beetle Dune, který je produkční verzí loňského konceptu. Jako kupé se v prodeji objeví již na počátku příštího roku, otevřené provedení by mělo dorazit do showroomů o trochu později. I přes tuto separaci si ovšem můžeme obě karosářské verze představit nyní pěkně pospolu.
Začneme vzhledem, který skládá hold legendárním plážovým buggynám. Ve srovnání se standardem tu tedy máme robustněji vypadající karoserii, která se pyšní klenutými blatníky. Šířka narostla o 14 milimetrů, mimo to ovšem došlo také k rozšíření rozchodu o 7 mm vpředu a 6 mm vzadu. Dále lze zmínit desetimilimetrový nárůst světlé výšky, díky Beetle Dune naznačuje své terénní choutky. Ty jsou ale opravdu jen choutkami - pohon všech kol není k mání ani za příplatek a strach nemusí mít vůz leda z lehčího terénu, na náročnější rovnou zapomeňte.
Celoroční pneumatiky o rozměru 235/45 jsou ovšem standardem, stejně jako 18palcová litá kola Canyon, boční hliníkové prahové lišty, grafické polepy či zakázkový žlutý lak Sandstorm Yellow. Ve srovnání se základem se přepracování dočkal také přední nárazník s výrazným centrálním otvorem pro sání vzduchu, zatímco vzadu najdeme spoiler nemalých rozměrů, unikátní LEDkové světlomety či rovněž odlišný nárazník dekorovaný stříbrnými plasty.
V interiéru je možné počítat kůží obšitým volantem a sportovními sedadly, jež dekorují oranžové švy. Nechybí ani multimediální systém MIB II s 6,3palcovým displejem a kompatibilitou se systémy Apple CarPlay či Android Auto. Zákazníci přitom mohou sáhnout po paketu Technology, který přihazuje duální klimatizaci, audio systém Fender nebo bezklíčový vstup a startování. Dále je pak za příplatek i sada Lightning, jež zahrnuje čelní bi-xenony nebo diody pro denní svícení.
V případě motorového prostoru bude na výběr pět agregátů, z nichž tři jsou benzinové a dva dieselové. „Vonnější“ výpary produkují jedna-dvojka (105 koní), jedna-čtyřka (150 koní) a dvoulitr (220 koní), zatímco saze jsou spojeny s jedna-šestkou (110 koní) a dvoulitrem (150 koní). Volba převodovek pak zahrnuje šestistupňový manuál, který je možné nahradit šestistupňovými či sedmistupňovými dvouspojkovými automaty.
O jízdní dynamice se značka momentálně nezmiňuje, udávanou spotřebu však k dispozici máme. V případě benzinových motorů se pohybuje od 5,2 do 6,9 litrů na sto kilometrů, diesely chtějí jezdit za 4,3 až 5 l/100 km. Tím nám ale tisková zpráva končí, více se nejspíše dozvíme až blíže k již zmiňovanému zahájení prodeje.
![VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 1 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 2 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 3 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 4 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 5 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 6 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 7 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 8 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 9 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 10 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 11 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 12 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4 - 13 - VW Beetle Dune 2016 produkcni prvni sada 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
VW Beetle Dune bude k mání jako kupé i kabrio s robustnějším vzhledem a zvýšeným podvozkem, systém 4x4 však nepořídíte ani za příplatek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
včeraNejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
10.2.2025BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc VDS Team: Filip Salač a Jake Dixon včera 17:11
- Portimão Moto3 - 2. den: V úterý skoro žádná akce kvůli dešťi včera 12:32
- Phillip Island: Honda s třetí tovární Fireblade včera 11:54
- Portimão test Moto3 - 1. den 10.2.2025
- Začátek sezóny: Testy Moto2 a Moto3 v Portimao 10.2.2025
Nejnovější články
Velkou luxusní obdobu Škody Octavia od BMW koupíte už po pár letech za cenu nové Octavie, i když původně stála násobně víc
včeraTechnik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
včeraŽádné nesmyslné čtyřválce, žádný konec osmiválců, žádný konec dieselů. BMW zůstanou aspoň pod kapotami „normální”
včeraCo všechno ještě Mercedes pokazí? Jeho nová třída E si utrhla ostudu v crash testu, nezareagovala na dva roky známé pravidlo
včeraŠéf VW ukázal, že nejenže neumí řídit firmu, neumí řídit ani auto. Kolega z vývoje ho zničil, i když měl pomalejší vůz
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva