VW Beetle 2017: Brouk dostal facelift, lépe ještě nevypadal

Kdysi klíčový, dnes trochu opomíjený model v nabídce Volkswagenu žije dál. Pro modelový rok 2017 dostal modernizaci, která mu nadělila zatím nejatraktivnější tvář.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Beetle 2017: Brouk dostal facelift, lépe ještě nevypadal

28.5.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

VW Beetle 2017: Brouk dostal facelift, lépe ještě nevypadal

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kdysi klíčový, dnes trochu opomíjený model v nabídce Volkswagenu žije dál. Pro modelový rok 2017 dostal modernizaci, která mu nadělila zatím nejatraktivnější tvář.

Pokud se v poslední době mluvilo o Volkswagenu Beetle, padala slova o tom, že možná skončí bez dalšího nástupce. A upřímně, nebylo by se čemu divit. VW s tímto modelem postupně sešel na takové scestí, že se minimálnímu zájmu o něj nelze divit - kdysi to byl lidový stroj, pak to byl stylový stroj, teď je to... stroj nejasného určení. A jistě to nejsme jen my, kdo větší smysl spatřuje v jeho předchůdcích.

Nevíme, jestli mu více atraktivity pro zákazníky vtiskla sériová verze Dune, jisté ale je, že právě v jejích šlépějích kráčí čerstvě představený facelift standardního modelu a odvozeného kabrioletu. Hlavní změnou je totiž přepracování předního nárazníku, který na Beetlu Dune vypadá velmi podobně. Jak moc sluší právě „pouštní” verzi, zvažte sami, na ryze silničních variantách ale vypadá velmi dobře a dosud trochu nicotnému výrazu aktuálního Beetlu dává o poznání zajímavější ráz.

Tato změna se týká všech provedení vozu, tedy Basic, Design i R-Line (dosud Sport) a není jediná. Všimnout si můžete také nové vnitřní grafiky zadních světel (nově s LED), v nabídce přistála také dosud nepoznaná kola Philadelphia (17") a Ravenna Adamantium (18") a aby toho nebylo málo, metalické barvy Bottle Green a White Silver (hádejte, které vidíte na fotkách...) ceník dosud také neznal.

Přesuneme-li se dovnitř, jsou tu drobná vylepšení přístrojové desky (má mít jasnější projev), informačně-zábavního systému a ovladačů. A jak už to u faceliftů bývá, přibyly zatím vesměs blíže nespecifikované novinky v nabídce čalounění sedadel a obložení palubní desky.

Po stránce technické se nezměnilo nic a vůz lze tedy koupit s benzinovými motory 1,2 TSI o výkonu 77 kW (105 koní), 1,4 TSI se 110 kW (150 koní) a 2,0 TSI se 162 kW (220 koní) resp. naftovými 2,0 TDI o 81 kW (110 koní) nebo 110 kW (150 koní). Pokud vám to přijde jako menší návrat do minulosti, máte správný pocit, ale tak už jde zkrátka čas s Beetlem. Ostatně, třeba manuální pětikvalt pro slabší TDI je toho též důkazem.

Na německé ceny sáhnuto nebylo, takže i v českých podmínkách bychom mohli počítat s dosavadními částkami od 418 900 Kč za benzinový Beetle 1,2 TSI s manuálem a výbavou Basic. Zda se česká nabídka, která dosud skýtala jen tři motory (1,2 TSI, 1,4 TSI a slabší 2,0 TDI) dočká s faceliftem rozšíření, teprve uvidíme, český ceník inovovaného modelu zatím neexistuje. Ale moc bychom na to nesázeli, u nás vážně nejde o příliš žádané zboží...


VW Beetle 2017: Brouk dostal facelift, lépe ještě nevypadal - 1 - VW Beetle 2017 facelift prvni 01VW Beetle 2017: Brouk dostal facelift, lépe ještě nevypadal - 2 - VW Beetle 2017 facelift prvni 02VW Beetle 2017: Brouk dostal facelift, lépe ještě nevypadal - 3 - VW Beetle 2017 facelift prvni 03VW Beetle 2017: Brouk dostal facelift, lépe ještě nevypadal - 4 - VW Beetle 2017 facelift prvni 04VW Beetle 2017: Brouk dostal facelift, lépe ještě nevypadal - 5 - VW Beetle 2017 facelift prvni 05VW Beetle 2017: Brouk dostal facelift, lépe ještě nevypadal - 6 - VW Beetle 2017 facelift prvni 06VW Beetle 2017: Brouk dostal facelift, lépe ještě nevypadal - 7 - VW Beetle 2017 facelift prvni 07VW Beetle 2017: Brouk dostal facelift, lépe ještě nevypadal - 8 - VW Beetle 2017 facelift prvni 08VW Beetle 2017: Brouk dostal facelift, lépe ještě nevypadal - 9 - VW Beetle 2017 facelift prvni 09VW Beetle 2017: Brouk dostal facelift, lépe ještě nevypadal - 10 - VW Beetle 2017 facelift prvni 10
Faceliftovaný Brouk je šik, zda mu to pomůže s odbytem je ale otázkou

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše