Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Atlas je nové velké SUV, má motor VR6 a místo až pro 7 dospělých
28.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Sedmimístná novinka Volkswagenu je oficiálně venku. V8 nedostane, VR6 ale ano a s platformou MQB vyrazí do showroomů už příští rok.
Sedmimístný Volkswagen Atlas se po několika únicích, špionážích a avízech ukázal ve vší parádě. Oficiální premiéru si odbude na lsitopadovém losangeleském autosalonu a místo premiéry je tady důležité. Jsou to totiž právě USA, kde má tohle auto bodovat nejvíce. Pokud ovšem čekáte rámovou konstrukci, pohon zadních kol a atmosférické osmiválce, budeme vás muset zklamat.
Základem Atlasu je všudypřítomná platforma MQB, což člověku znalému nabídky VW říká téměř všechno - tenhle mastodont bude mít motory vpředu napříč a v základu bude mít pohon předních kol. Informace o prvních v USA dostupných verzích to potvrzují - nabídka bude začínat na dvoulitrovém čtyřválci s turbodmychadlem, který nabídne 241 koní a pošle je výhradně na přední kola přes osmistupňový automat.
O patro výš bude atmosférický šestiválec, 3,6l jednotka VR6, kterou v současnosti v Evropě už jako novou nekoupíte. Bude párována se stejnou osmistupňovou převodovkou a svých 284 koní pošle na přední nebo za příplatek na všechna kola. Systém 4Motion u Atlasu nabídne také několik jízdních režimů; otočný ovladač vidíme za voličem převodovky na jedné z fotografií.
Dieselový motor v americké nabídce nečekejme; zda se benzínová VR6 vrátí s Atlasem do Evropy, můžeme zatím jen doufat, takhle velkému SUV by objem větší než dva litry jistě slušel. Samotný příchod tohoto modelu na Starý kontinent na každý pád přinejmenším není vyloučen - vůz je koncipován jako globální, jistou má budoucnost v Číně a až jeho úspěch na trzích prvního sledu ukáže, kde by s ním VW také mohl zkusit zabodovat.
Nejdůležitější lákadlo Atlasu je nicméně prostor v kabině, přesněji fakt, že se dovnitř vejde sedm dospělých a ještě zavazadla. Alespoň to tvrdí Volkswagen; podle fotografie třetí řady sedadel z autosalonu by to ale nemuselo být daleko od pravdy.
Po stránce výbavy můžeme očekávat displej místo klasických budíků, audiosystém Fender, infotainment VW Car-Net, který zahrnuje MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto a samozřejmě armádu různých jízdních asistentů a hlídačů. Dostupné zprávy zmiňují adaptivní tempomat, varování před hrozící srážkou vpředu, hlídače mrtvého úhlu, hlídače jízdních pruhů a autonomní nouzové brzdění. Zajímavou novinkou je však automatické brzdění po nehodě; jak bude fungovat, zatím nepředjímejme.
Volkswagen Atlas se začne vyrábět už letos, a to v továrně v Chattanooze v americkém Tennessee. Prodeje ale údajně odstartují až ve druhém čtvrtletí příštího roku; Atlas je také představován jako vůz modelového roku 2018. Jestli, v jaké formě, s jakým jménem a s jakými motory přijde do Evropy, je zatím otázkou.
Volkswagen Atlas by zjevem dal tušit něco o V8, ale stojí na platformě MQB
Takhle se ukázal na autosalonu v Los Angeles
Živé foto: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 9 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva