VW Amarok XXL: německý pick-up narostl na šest metrů, ložná plocha zabírá třetinu

Nová verze pick-upu Amarok hraje na praktické cítění. S veškerými příplatky a daněmi však její cena může narůst až na 1,22 milionu korun.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Amarok XXL: německý pick-up narostl na šest metrů, ložná plocha zabírá třetinu

13.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Amarok XXL: německý pick-up narostl na šest metrů, ložná plocha zabírá třetinu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová verze pick-upu Amarok hraje na praktické cítění. S veškerými příplatky a daněmi však její cena může narůst až na 1,22 milionu korun.

Volkswagen Amarok je sice prezentován jako užitkový vůz, díky původu, marketingu i celé řadě tuningových kreací jej však za konkurenci třeba takového Fordu F-150 považuje málokdo. A to navzdory názvu, který by měl odkazovat na pomocníka lidu. Toho si je ale značka očividně vědoma, díky čemuž jsme nedávno mohli v nabídce opětovně přivítat verzi se základním turbodieselem o výkonu 140 koní (s nímž samozřejmě přichází nižší cena). A aby toho nebylo málo, máme tu nyní i nový model Amarok Double Cab XXL, který k dosavadní délce 5 254 mm přidává více než 60 centimetrů. Celkem se tak německý pick-up rozrostl až na 5,9 m.

Cena s tímto zásahem samozřejmě nezamíří dolů, nýbrž nahoru, a to poměrně razantně. Zatímco totiž za základní provedení Double Cab dáte na českém trhu před zdaněním 550 070 Kč (665 585 Kč s DPH), prodloužená verze XXL má v Německu stát 30 600 Eur (765 000 Kč). Opět se přitom jedná o sumu bez daně, do které navíc nejsou započítány příplatky - při jejich maximálním zaškrtání a po odvodech do státní pokladny tak Amarok Double Cab XXL může klidně stát v přepočtu až 1,22 milionu korun.

Výrazným ospravedlněním by ovšem měla být také navýšená praktičnost a komfort. Rozvor by totiž měl narůst o 34 cm (některé zdroje ale zmiňují jen 31 cm), díky čemuž se do dvojité kabiny snadno vejde pětice pasažérů. Vyjma toho ale byla zvětšena i korba pick-upu, což spolu s větším prostorem mezi nápravami ovlivnilo délku ložné plochy. Ta totiž narostla ze standardních 1 555 mm na 2 210 mm.

V rámci motorů a převodovek již Volkswagen změny nedělal, kromě zmíněného základního dieselu tak můžete sáhnout i po jeho potentnější verzi s výkonem 179 koní. Standardem je pro obě pohonné jednotky pohon všech kol 4Motion, mezi příplatky šponujícími cenu nad milion pak najdete automat s osmi stupni nebo technologii BlueMotion spořící palivo.


VW Amarok XXL: německý pick-up narostl na šest metrů, ložná plocha zabírá třetinu - 1 - Volkswagen Amarok XXL prvni sada 01VW Amarok XXL: německý pick-up narostl na šest metrů, ložná plocha zabírá třetinu - 2 - Volkswagen Amarok XXL prvni sada 02VW Amarok XXL: německý pick-up narostl na šest metrů, ložná plocha zabírá třetinu - 3 - Volkswagen Amarok XXL prvni sada 03VW Amarok XXL: německý pick-up narostl na šest metrů, ložná plocha zabírá třetinu - 4 - Volkswagen Amarok XXL prvni sada 04VW Amarok XXL: německý pick-up narostl na šest metrů, ložná plocha zabírá třetinu - 5 - Volkswagen Amarok XXL prvni sada 05VW Amarok XXL: německý pick-up narostl na šest metrů, ložná plocha zabírá třetinu - 6 - Volkswagen Amarok XXL prvni sada 06VW Amarok XXL: německý pick-up narostl na šest metrů, ložná plocha zabírá třetinu - 7 - Volkswagen Amarok XXL prvni sada 07
Volkswagen Amarok XXL měří na délku 5,9 metru, z čehož 2 210 mm tvoří ložná plocha

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.