Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Amarok 2017: další upsizingový facelift dostal pod kapotu motor 3,0 V6 TDI
2.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý pick-up zamával čtyřválci 2,0 TDI coby nejsilnější pohonné jednotce. Teď může nově dostat do vínku až 224 k a 550 Nm, s vizuálními novinkami.
Koncern VW Group nám v poslední době dělá radost věcmi, které bychom v dnešní době od tak velké automobilky nečekali. Už v předchozích letech překvapoval věcmi jako facelift Pola GTI s motorem 1,8 TSI a manuálem, v poslední době ale posunů tímto směrem přibývá. Jen v minulém týdnu jsme mohli poinformovat o změnách v nabídce Audi A6 a A7, které dostaly coby základní diesel nový šestiválec, i když je papírově stejně výkonný jako firemní čtyřválec, a dnes si pro změnu můžeme posvítit na facelift Volkswagenu Amarok. Ten počítá s opravdu překvapivou rošádou, neboť motorový prostor opustil turbodiesel 2,0 BiTDI. Na jeho místo pak německá automobilka usadila třílitrový šestiválec.
Zákazníci přitom budou moci vybírat mezi třemi variantami, jenž nabízejí 163, 204 nebo 224 koní. V případě vrcholného modelu lze dále počítat s 550 Nm točivého momentu, což ve srovnání s dosavadními parametry (140 koní a 340 Nm, respektive 180 koní a 420 Nm) představuje podstatné zlepšení. Počítat lze tedy s lepší jízdní dynamikou, nic konkrétního však zatím nezaznělo.
Volkswagen dále dodává, že veškeré tři varianty plní emisní standardy Euro 6, což zrovna u VW nemusí být zase tak samozřejmé... Zpočátku je přitom možné počítat pouze s osmistupňovým automatem a volbou mezi pohonem zadních či všech čtyř kol, posléze by však do nabídky měly dorazit i verze s manuálem. Spotřebu pak automobilka rovněž detailně nevykresluje, pouze zmiňuje, že nejslabší verze má jezdit za 7,6 l/100 km.
Další mechanické změny počítají s příchodem řízení Servotronic s proměnlivým účinkem nebo většími brzdami. V rámci karoserie pak dorazila nová čelní maska s větším množstvím chromu, zrevidovaný nárazník, lehce pozměněné světlomety či větší litá kola. Vzadu pak najdeme nejen nápisy V6 (či v případě některých verzí také 4Motion), ale i zatmavené pozadí lamp.
Uvnitř máme počítat s ergonomičtějšími sedadly nebo zrevidovanou palubní deskou, standardní výbava se pak rozrostla o multikolizní brzdu. Kromě toho Volkswagen za příplatek nabízí i zpětnou kameru. Ceny budou známy blíže k zářijovému zahájení prodeje, očekává se ale základní německá cena za verzi single-cab okolo 25 000 Eur a za prostornější double-cab okolo 30 000 Eur. Na finální ceny si počkejme, pro tuto chvíli dodáme už jen tolik, že tažná kapacita díky novému motoru narostla z 3,2 tun na 3,5 tuny.




VW Amarok se nově pyšní třílitrovým šestiválcem namísto dvoulitrového čtyřválce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 6 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 8 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 9 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 11 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva