Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Amarok 2013: verze 2,0 TDI se vrací, tentokrát s výkonem 140 koní
4.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S vyšším výkonem Amarok zrychlil, spotřebovat ale má stále stejně jako verze s výkonem 122 koní. Mimo to také narostla jeho výbava.
V loňském roce Volkswagen přistoupil k menším změnám v nabídce svého pick-upu Amarok. Vyřazena totiž byla verze 2,0 TDI, která nabízela v poměru s hmotností a tvary vozu vcelku skromných 122 koní. Tím se ovšem značka ocitla bez základní verze, neboť jediným modelem dostupným na evropských trzích byl Amarok poháněný motorem 2,0 BiTDI nabízejícím až 180 koní. Od 1. února 2013 ale toto už platit nebude - základní dvoulitr se pod kapotu pick-upu vrátí, tentokrát s výkonem 140 koní a točivým momentem až 340 Nm, který je k dispozici v rozmezí 1 600 až 2 250 otáček
To se pochopitelně odráží i ve zlepšených jízdních parametrech. Sprint z klidu na stovku tak nová verze zvládne za 12,6 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost narostla ze 162 na 168 km/h. Zlepšilo se také pružné zrychlení, neboť Volkswagen udává, že z 80 na 120 km/h na pátý převodový stupeň by se vůz měl dostat o půl sekundy dříve.
Pokud je navíc tato pohonná jednotka spřažena také s balíčkem BlueMotion Technology, lze počítat se spotřebou 6,8 l/100 km. Tedy se stejnou hodnotou, jaké dosahoval pomalejší Amarok s původním výkonem. Není to ovšem jediný nový doplněk příplatkové výbavy. Sáhnout můžete také po navigačním systému RNS 510, ParkPilotu se zpětnou kamerou, vyhříváním na dálkové ovládání nebo světelném paketu.
V základu bude dvoulitrový turbodiesel o výkonu 140 koní k mání s dvoudveřovou kabinou SingleCab, přičemž cena pro německý trh startuje na částce 24 317 Eur (cca 608 000 Kč), česká cena by se dramaticky lišit neměla. Sáhnout ovšem v této konfiguraci můžete také po čtyřdveřové verzi DoubleCab, stejně jako je na výběr pohon zadních kol či systém 4x4, standardem ve všech případech je přitom šestistupňová manuální převodovka.
Po stránce vzhledové nedoznal VW Amarok jediné změny. V motorovém prostoru však můžete znovu sáhnout po základním dvoulitrovém turbodieselu. Nově produkuje 140 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024 - Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.