Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VUHL 05: mexický sporťák plně představen, stovku dá za 3,7 sekundy
4.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoumístný roadster nabízí při hmotnosti 695 kg výkon 289 koní. Jeho torzní tuhost má třikrát převýšit Lotus Elise, také ale bude stát dvakrát více.
O mexickém sporťáku jsme se poprvé zmiňovali v březnu. Tehdy se přitom mohlo zdát, že nová automobilka VÜHL skončí stejně jako celá řada značek před ní, které jen představily pár počítačových retuší a pak zmizely v prachu dějin. Jenže zhruba před měsícem se dvoumístný roadster ukázal při testech, které jen potvrzovaly, že to v Mexiku myslí vážně. A aby toho nebylo málo, naplánovala si firma hned dvě představení - to první privátní proběhlo včera večer, to druhé veřejné můžeme očekávat na víkendovém Festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Již od pohledu by přitom VÜHL 05 mohl zaujmout potenciální klientelu, která podle šéfů mexické značky má ráda motorsport, přestože nevlastní závodní vůz. „Naši zákazníci ovšem vědí, co je 'kill switch' a co tažné oko,“ říká Iker Echeverría, jeden z bratrů-designérů. Proto by roadster měl nabídnout pocity z jízdy v závodním voze na veřejné silnici, což je v podstatě stejné zaklínadlo, jaké používá třeba Ariel Atom nebo Lotus Elise.
Oba dva zmíněné britské modely přitom společnost VÜHL bere jako hlavní konkurenci, stejně jako třeba takové Porsche Boxster S, přičemž minimálně výkony a jízdní dynamikou se jim může hravě postavit. Díky dvoulitrovému přeplňovanému motoru Ford EcoBoost o výkonu 289 koní a točivém momentu 420 Nm dá totiž stovku za 3,7 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 245 km/h.
Mexická značka přitom dodává, že torzní tuhost vozu užívajícího lepený hliníkový monokok o hmotnosti pouhých 78 kg je třikrát tužší než zmiňovaný Elise. To jí umožnilo naladit podvozek mnohem poddajněji, než je tomu u Lotusu. Díky své minimalistické karbonové kapotáži, která kromě střechy postrádá i dveře, pak asi nebude překvapením celková hmotnost 695 kg.
V rámci zakrytého podvozku pak VÜHL 05 s motorem uloženým uprostřed používá ve všech rozích dvojité lichoběžníky, na nichž jsou vpředu zavěšena 17palcová a vzadu 18palcová kola. Pro pneu byl zvolen rozměr 205/45 vpředu a 235/45 vzadu, komplet pak doplňují čtyřpístkové brzdy s 310milimetrovými předními a 280milimetrovými zadními kotouči.
Cena vozu s minimalistickým interiérem, který zahrnuje karbonové skořepiny, vyjímatelný volant, telemetrii a zabudovanou HD kameru, má startovat na částce 55 000 GBP (1,65 milionu korun), přičemž Velká Británie byla vedle Severní Ameriky zvolena za hlavní trh. Posléze by se ale VÜHL rád dostal i na nová teritoria, neboť plánuje vyrábět a prodávat 50 kusů ročně. Povede se?
Mexický VÜHL 05 nabízí kombinaci 289 koní a 695 kg, díky nimž zrychlí na stovku za 3,7 sekundy. S cenou od 1,65 milionu chce konkurovat Lotusu Elise i Porsche Boxster S
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva