Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VUHL 05: mexický sporťák plně představen, stovku dá za 3,7 sekundy
4.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoumístný roadster nabízí při hmotnosti 695 kg výkon 289 koní. Jeho torzní tuhost má třikrát převýšit Lotus Elise, také ale bude stát dvakrát více.
O mexickém sporťáku jsme se poprvé zmiňovali v březnu. Tehdy se přitom mohlo zdát, že nová automobilka VÜHL skončí stejně jako celá řada značek před ní, které jen představily pár počítačových retuší a pak zmizely v prachu dějin. Jenže zhruba před měsícem se dvoumístný roadster ukázal při testech, které jen potvrzovaly, že to v Mexiku myslí vážně. A aby toho nebylo málo, naplánovala si firma hned dvě představení - to první privátní proběhlo včera večer, to druhé veřejné můžeme očekávat na víkendovém Festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Již od pohledu by přitom VÜHL 05 mohl zaujmout potenciální klientelu, která podle šéfů mexické značky má ráda motorsport, přestože nevlastní závodní vůz. „Naši zákazníci ovšem vědí, co je 'kill switch' a co tažné oko,“ říká Iker Echeverría, jeden z bratrů-designérů. Proto by roadster měl nabídnout pocity z jízdy v závodním voze na veřejné silnici, což je v podstatě stejné zaklínadlo, jaké používá třeba Ariel Atom nebo Lotus Elise.
Oba dva zmíněné britské modely přitom společnost VÜHL bere jako hlavní konkurenci, stejně jako třeba takové Porsche Boxster S, přičemž minimálně výkony a jízdní dynamikou se jim může hravě postavit. Díky dvoulitrovému přeplňovanému motoru Ford EcoBoost o výkonu 289 koní a točivém momentu 420 Nm dá totiž stovku za 3,7 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 245 km/h.
Mexická značka přitom dodává, že torzní tuhost vozu užívajícího lepený hliníkový monokok o hmotnosti pouhých 78 kg je třikrát tužší než zmiňovaný Elise. To jí umožnilo naladit podvozek mnohem poddajněji, než je tomu u Lotusu. Díky své minimalistické karbonové kapotáži, která kromě střechy postrádá i dveře, pak asi nebude překvapením celková hmotnost 695 kg.
V rámci zakrytého podvozku pak VÜHL 05 s motorem uloženým uprostřed používá ve všech rozích dvojité lichoběžníky, na nichž jsou vpředu zavěšena 17palcová a vzadu 18palcová kola. Pro pneu byl zvolen rozměr 205/45 vpředu a 235/45 vzadu, komplet pak doplňují čtyřpístkové brzdy s 310milimetrovými předními a 280milimetrovými zadními kotouči.
Cena vozu s minimalistickým interiérem, který zahrnuje karbonové skořepiny, vyjímatelný volant, telemetrii a zabudovanou HD kameru, má startovat na částce 55 000 GBP (1,65 milionu korun), přičemž Velká Británie byla vedle Severní Ameriky zvolena za hlavní trh. Posléze by se ale VÜHL rád dostal i na nová teritoria, neboť plánuje vyrábět a prodávat 50 kusů ročně. Povede se?




































Mexický VÜHL 05 nabízí kombinaci 289 koní a 695 kg, díky nimž zrychlí na stovku za 3,7 sekundy. S cenou od 1,65 milionu chce konkurovat Lotusu Elise i Porsche Boxster S
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Lotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 2 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 3 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 5 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 6 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB