Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VUHL 05: mexické KTM se dále odhaluje, použije Micheliny a motor od Fordu
11.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový supersport připomínající KTM X-Bow se již pilně testuje, karoserii mu zřejmě dodá tvůrce karbonového kabátu pro Aston Martin CC100.
Neuplyne měsíc, aby se na světlo nedostaly informace či počítačové retuše alespoň jednoho zcela nového supersportu. K prototypu se ovšem daná firma většinou nedostane a namísto díry do světa po ní zůstanou dluhy a pár nespokojených zaměstnanců. To ale očividně není případ mexické značky VŪHL Automotive (za zkratkou stojí Vehicles of Ultra-lightweight and High-performance, tedy vozy s ultra-nízkou hmotností a vysokým výkonem), která se s reálným supersportem zvaným 05 chystá ohromit odbornou i laickou veřejnost již za nějaké čtyři týdny na festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Nové snímky přitom konečně naznačují, s čím budeme mít tu čest - při pohledu shora je totiž i přes kamufláž jasně vidět, že se jedná o dvoumístný roadster ve stylu XTM X-Bow. Za absencí čelního skla bychom přitom mohli vidět hlavně testovací účely, v případě okruhového nasazení se ho ale zřejmě VŪHL 05 zbaví kvůli snížení aerodynamického odporu. Dveře by ovšem novinka mít měla v silničním i okruhovém provedení, stávající komponenty totiž zřejmě jen zakrývá černá maskovací plachta.
Zatímco finální vzhled karoserie ale můžeme pouze odhadovat, v několika oblastech máme naprosto jasno. Třeba v případě pneumatik, které bude dodávat Michelin. Hnací ústrojí pro změnu pochází od Fordu, objem, počet válců či výkony ovšem Mexičané ani modrý ovál neuvádějí. Stejně tak není jisté, čím na projektu přispívá kanadská firma Multimatic - mezi její poslední kreace totiž patří unikátní otvírání zavazadelníku i dodávka karbonu pro Aston Martin CC100.
Jelikož ovšem bratři Iker a Guillermo Echeverriaové dodávají, že v Kanadě se má vyrábět karoserie, je příspěvek Multimaticu víceméně jasný. Samotný design má přitom na svědomí společnost Exte, pod kterou jsou rovněž podepsáni bratři zakladatelé, jejich otec se pak postaral o naladění podvozku. Výroba by v Mexiku měla začít ještě letos, na cenu a veškeré detaily si ovšem budeme muset počkat do zmiňovaného Goodwoodu.



Nový mexický supersport začíná nápadně připomínat KTM X-Bow. Jeho karoserii pak zřejmě bude vyrábět dodavatel karbonu pro Aston Martin CC100
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 3 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 4 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 6 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 7 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11