Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VUHL 05: mexické KTM se dále odhaluje, použije Micheliny a motor od Fordu
11.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový supersport připomínající KTM X-Bow se již pilně testuje, karoserii mu zřejmě dodá tvůrce karbonového kabátu pro Aston Martin CC100.
Neuplyne měsíc, aby se na světlo nedostaly informace či počítačové retuše alespoň jednoho zcela nového supersportu. K prototypu se ovšem daná firma většinou nedostane a namísto díry do světa po ní zůstanou dluhy a pár nespokojených zaměstnanců. To ale očividně není případ mexické značky VŪHL Automotive (za zkratkou stojí Vehicles of Ultra-lightweight and High-performance, tedy vozy s ultra-nízkou hmotností a vysokým výkonem), která se s reálným supersportem zvaným 05 chystá ohromit odbornou i laickou veřejnost již za nějaké čtyři týdny na festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Nové snímky přitom konečně naznačují, s čím budeme mít tu čest - při pohledu shora je totiž i přes kamufláž jasně vidět, že se jedná o dvoumístný roadster ve stylu XTM X-Bow. Za absencí čelního skla bychom přitom mohli vidět hlavně testovací účely, v případě okruhového nasazení se ho ale zřejmě VŪHL 05 zbaví kvůli snížení aerodynamického odporu. Dveře by ovšem novinka mít měla v silničním i okruhovém provedení, stávající komponenty totiž zřejmě jen zakrývá černá maskovací plachta.
Zatímco finální vzhled karoserie ale můžeme pouze odhadovat, v několika oblastech máme naprosto jasno. Třeba v případě pneumatik, které bude dodávat Michelin. Hnací ústrojí pro změnu pochází od Fordu, objem, počet válců či výkony ovšem Mexičané ani modrý ovál neuvádějí. Stejně tak není jisté, čím na projektu přispívá kanadská firma Multimatic - mezi její poslední kreace totiž patří unikátní otvírání zavazadelníku i dodávka karbonu pro Aston Martin CC100.
Jelikož ovšem bratři Iker a Guillermo Echeverriaové dodávají, že v Kanadě se má vyrábět karoserie, je příspěvek Multimaticu víceméně jasný. Samotný design má přitom na svědomí společnost Exte, pod kterou jsou rovněž podepsáni bratři zakladatelé, jejich otec se pak postaral o naladění podvozku. Výroba by v Mexiku měla začít ještě letos, na cenu a veškeré detaily si ovšem budeme muset počkat do zmiňovaného Goodwoodu.
Nový mexický supersport začíná nápadně připomínat KTM X-Bow. Jeho karoserii pak zřejmě bude vyrábět dodavatel karbonu pro Aston Martin CC100
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před hodinou - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 2 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 4 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.