Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vrcholný elektrický VW selhal v losím testu, nevyrovná se ani tuctové Dacii za zlomkovou cenu
24.7.2024 | Petr Prokopec
Má-li tohle být jedna z vlajkových lodí německé značky a ukázka její technické excelence, pak děkujeme pěkně. V testu obratnosti ukázala jen svou marnost, nedostala se ani na minimální požadovanou rychlost a nevyrovnala ani Dacii.
Pokud je něco, v čem by elektromobily teoreticky mohly excelovat, pak je to tzv. losí test. Tedy zkouška agility vozu, kdy kvůli překážce, která se náhle zjeví ve vašem jízdním pruhu, musíte okamžitě zamířit do toho vedlejšího a záhy se vrátit zpět do toho svého. Takový manévr logicky rozpohybuje karoserii, která následně rozdráždí i podvozek. Je tedy zapotřebí vskutku excelentních jízdních vlastností, aby vše proběhlo bezproblémově.
Elektromobily si s tím na jednu stranu netykají kvůli své hmotnosti, na tu druhou tomu ale nahrávají svým nízkým těžištěm daným zasazením těžkých baterií do podlahy. Přesně tyto dva faktory se perou v boji o ovladatelnost toho kterého vozu a v případě Volkswagenu ID.7 zjevně vyhrál ten první. Testovací jezdec Pablo David Gonzalez s ním totiž dosáhl maximální rychlosti průjezdu 74 km/h, čímž nedosáhl ani na minimální požadovanou hodnotu, tedy 77 km/h.
Španělský magazín km77.com, který si nastavenou laťku dal i do názvu, přitom už v roce 2019 přistoupil k testu Tesly Model 3. A dostal se v případě nájezdové rychlosti až na 83 km/h, konkurence od VW je tedy i s o několik let novějšími pneumatikami o parník pozadu. A co překvapí asi nejvíc, zaostává i za takovou Dacií Spring, se kterou se Španělé na oněch 77 km/h dostali. Čínský elektromobil s rumunským logem přitom startuje na 419 900 Kč, zatímco za ID.7 musíte vysázet minimálně 1 329 900 Kč, tedy víc než třikrát tolik.
V případě Dacie navíc byly použity čínské pneumatiky Linglong Green-Maxx HP050 o rozměru 165/70 R14, které nikdo soudný neoznačuje za lepivé sudy nejvyšší kvality. Něco takového bychom spíše spojovali se značkou Pirelli, která obouvá VW. ID.7 přitom dostal do vínku typ Cinturauto P7 o rozměrech 235/45 R20 vpředu a 255/40 R20 vzadu.
Aby toho nebylo málo, Spring je rovněž nižší a užší než německý elektromobil. Ten pak sice disponuje větší délkou i rozvorem, v případě slalomu ale dokázal, že rozměry problém nejsou - ostatně čas zajel lepší než maličkatý Fiat 500e. Problémy z losího testu ale dokládají, že podvozek VW selhává v komplexnějších disciplínách a nepomáhají mu ani asistenční systémy, jako je třeba ESP. To až přehnaně zasahovalo hlavně ve chvílích, kdy Španělé zvýšili nájezdovou rychlost na požadovaných 77 km/h, skrze kužele tak neprojeli.
Právě srovnání s Dacií jen poukazuje na to, jakou tragédií výsledek VW je. Přitom tato značka v dohledné době nechtěla prodávat nic než elektromobily. Nyní může být vděčná za to, že ještě nestihla odpravit všechna spalovací auta, která lidé naopak kupují stále víc, jakkoli automobilka dělá maximum pro to, aby je odstavila na druhou kolej.



VW ID.7 pod 1 milion korun nepořídíte, v losím testu je ale horší než třikrát levnější Dacia Spring. Pro automobilku to opravdu není dobrá vizitka, kolikátá taková už to je? Foto: Volkswagen
Zdroj: km77.com@YouTube
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 6 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 8 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 9 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 11 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva