Volvo XC90 R-Design 2015 plně odhaleno, 20" kola má v základu

Odhalování největšího švédského SUV ještě nekončí, teď přichází na řadu sportovní verze R-Design. Dle očekávání u ní prim hraje vzhled.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volvo XC90 R-Design 2015 plně odhaleno, 20" kola má v základu

18.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Volvo XC90 R-Design 2015 plně odhaleno, 20

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Odhalování největšího švédského SUV ještě nekončí, teď přichází na řadu sportovní verze R-Design. Dle očekávání u ní prim hraje vzhled.

Druhé generaci Volva XC90 jsme se věnovali opravdu důkladně, taže nám neuteklo oficiální představení, dohady ohledně verzí konkurující BMW X6, nezapomněli jsme ani připomenout prodejní úspěch úvodní série First Edition. Zmíněné doprovodily spekulace ohledně verze Polestar, na jejíž příchod to ovšem nevypadá. Zákazníky orientovaní na sport se tedy budou muset spokojit s provedením R-Design, které se objevilo na oficiálních fotografiích právě nyní.

R-Design přináší ve shodě s ostatními modely takto obohacenými především sportovnější vzhled v čele s obrovskými dvacetipalcovými koly specifického designu (na výběr budou i menší), odlišnou černou maskou chladiče podtrženou ostřejším nárazníkem s leskle černými detaily. Dále si pozornější jedinci musejí všimnout stříbrných zrcátek a střešních ližin, zezadu pak i dvojice velkých chromovaných koncovek výfuku. Tato sada bude na trhu od května příštího roku.

R-Design se podle očekávání samozřejmě projeví také v interiéru, jehož snímky nám zatím zůstaly zapovězeny. Výstrojí však takto naspecifikovaná XC90 předčí kusy s výbavou Momentum a dostane se na úroveň verzí Inscription, ve větší míře však bude protěžovat slovo sport. Pod tím si můžeme představit sportovní kožená sedadla, dále specifický perforovaný volant a dezertem je pak i kůži potažený klíček k vozu. Odlišností by měla být i jiná páka automatické převodovky a pedály, jejichž plochy bude pokrývat matný kov, stejně tak i koberečky. Dále se tu také objeví podsvícené prahy s nápisy R-Design.

Zatím nemáme informace o konkrétních pohonných jednotkách, ale rozhodně bude R-Design dostupný pro všechny ze čtyřválcové rodiny Drive-E zahrnující benzinovou jednotkou T6 o výkonu 320 koní i naftovou D5 s výkonem 225 koní při spotřebě pouhých šest litrů. Pro R-Design se spekuluje také o plug-in hybridní verzi T8 TwinEngine, která spřáhla dvoulitrový čtyřválec s elektromotorem o výkonu 80 koní, přičemž celkový výkon soustavy vyšplhal na 400 koní. O dalších novinkách vás budeme samozřejmě informovat.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.


Volvo XC90 R-Design 2015 plně odhaleno, 20Volvo XC90 R-Design 2015 plně odhaleno, 20Volvo XC90 R-Design 2015 plně odhaleno, 20Volvo XC90 R-Design 2015 plně odhaleno, 20Volvo XC90 R-Design 2015 plně odhaleno, 20Volvo XC90 R-Design 2015 plně odhaleno, 20Volvo XC90 R-Design 2015 plně odhaleno, 20Volvo XC90 R-Design 2015 plně odhaleno, 20Volvo XC90 R-Design 2015 plně odhaleno, 20Volvo XC90 R-Design 2015 plně odhaleno, 20Volvo XC90 R-Design 2015 plně odhaleno, 20Volvo XC90 R-Design 2015 plně odhaleno, 20Volvo XC90 R-Design 2015 plně odhaleno, 20Volvo XC90 R-Design 2015 plně odhaleno, 20Volvo XC90 R-Design 2015 plně odhaleno, 20
Volvo XC90 R-Design je jedním z nejpohlednějších crossoverů současnosti. Z hlediska výbavy vychází z verze Inscription obohacené o luxusní „eRkové“ detaily

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.