Volvo XC90 PHEV 2015: benzinový hybrid má za cíl dvoulitrovou spotřebu

Švédové chtějí ze čtyřválce a elektromotoru vydolovat sílu osmiválce. Jen benzin má dodat 300 koní, dvoulitrová spotřeba je ale předem nesmyslná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volvo XC90 PHEV 2015: benzinový hybrid má za cíl dvoulitrovou spotřebu

28.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volvo XC90 PHEV 2015: benzinový hybrid má za cíl dvoulitrovou spotřebu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Švédové chtějí ze čtyřválce a elektromotoru vydolovat sílu osmiválce. Jen benzin má dodat 300 koní, dvoulitrová spotřeba je ale předem nesmyslná.

Možná jste již měli možnost nahlédnout do testu Volva XC70, který je jakýmsi rozloučením s jednou érou švédské automobilky. Nová odstartuje v závěru příštího roku, kdy bude představena druhá generace velkého SUV XC90. Ta přitom nedorazí pouze s novou platformou SPA a dvoulitrovými čtyřválci, ale rovněž s hybridním pohonným ústrojím. Oproti stávajícímu diesel-elektrickému ústrojí, jež používá Volvo V60 Plug-In Hybrid, však máme očekávat jednu zásadní změnu.

Podle Lexe Kerssemakerse, viceprezidenta pro produktové plánování, bychom se totiž měli dočkat přepřáhnutí na benzin. A to kvůli jedinému prostému důvodu - diesel je totiž palivem adorovaným víceméně jen v Evropě, zatímco benzin zaujme globálně. To ovšem prý nemá znamenat, že by se automobilka nafty jen tak vzdala, jen se k ní hodlá znovu vrátit později.

Co tedy máme zpočátku očekávat? Především dva motory, z nichž ten se spalovací komorou bude zásobovat kola přední, zatímco elektrické koně zamíří dozadu. V rámci výkonu pak dorazí ekvivalent šestiválcových či dokonce osmiválcových pohonných jednotek. Jen samotný benzinový motor má dávat 300 koní, celkem pak soustava nabídne přes 600 Nm, o výkonu zatím Švédové nemluví.

Zajímavá je pak spotřeba. Cílem značky je totiž podle Kerssemakerse nějakých 50 gramů emisí CO2 na kilometr, tedy ekvivalent dvou litrů paliva, což je na kolos typu XC90 opravdu odvážné tvrzení. Ovšem víceméně nereálné, což ostatně platí také o zmiňovaném Volvu V60 PHEV - to má pro změnu jezdit za 1,9 l/100 km, v obou případech jde bez debat o amperovskou realitu.

Volvo tak očividně hodlá žíznivost svých modelů měřit ve stejných laboratořích jako němečtí konkurenti, to by ale nemělo být překvapením, neboť o papírové emise jde v dnešní době především, ať už je realita jaká chce. Co to bude znamenat pro samotnou jízdu je předčasné předjímat, jistě se jednou dočkáme vlastní osobní zkušenosti.


Volvo XC90 PHEV 2015: benzinový hybrid má za cíl dvoulitrovou spotřebu - 1 - Volvo XC90 2015 prvni foto 01Volvo XC90 PHEV 2015: benzinový hybrid má za cíl dvoulitrovou spotřebu - 2 - Volvo XC90 2015 prvni foto 02Volvo XC90 PHEV 2015: benzinový hybrid má za cíl dvoulitrovou spotřebu - 3 - Volvo XC90 2015 prvni foto 03Volvo XC90 PHEV 2015: benzinový hybrid má za cíl dvoulitrovou spotřebu - 4 - Volvo XC90 2015 prvni foto 04Volvo XC90 PHEV 2015: benzinový hybrid má za cíl dvoulitrovou spotřebu - 5 - Volvo XC90 2015 prvni foto 05Volvo XC90 PHEV 2015: benzinový hybrid má za cíl dvoulitrovou spotřebu - 6 - Volvo XC90 2015 prvni foto 06Volvo XC90 PHEV 2015: benzinový hybrid má za cíl dvoulitrovou spotřebu - 7 - Volvo XC90 2015 prvni foto 07
Nová generace Volva XC90 se částečně odhalila během premiéry koncepčního kupé. Z něj má převzít i výkonné hybridní ústrojí

Zdroj: Drive

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.