Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo XC90 2015 poodhalilo své novinky, zamezí třeba jízdě na červenou
8.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Švédská novinka dorazí až na konci roku 2014, nabušena však bude řadou nových systémů. Ty mají zabránit i výletu do příkopu.
Vypadá to, že představování nové generace Volva XC90 nám začalo a bude trvat déle, než u konkurence. Tomu se ale nakonec nemůžeme divit, žádnou větší a očekávanější novinku totiž Švédové pro nejbližší dobu v zásobě nemají. Mimo to velké SUV představí zcela novou platformu SPA, čímž jeho význam narůstá ještě více. A aby toho nebylo málo, chystá značka pod jeho kapotou také šestici nových technologií, jež nemají přispět pouze k tradiční bezpečnosti.
První novinkou bude modernizovaný systém ochrany chodců Pedestrian Detection in Darkness, který již dle názvu dokáže řadu objektů (nejen pěšáky, ale také cyklisty či další vozidla) detekovat za snížené viditelnosti. V případě nebezpečí má přitom řidiče nejprve varovat, teprve poté aplikuje samočinné řízení. Volvo tak očividně v technologii nočního vidění učinilo značný pokrok, neboť ještě před pár lety značka tvrdila, že dané systémy nejsou dostatečně bezpečné, a proto jimi své modely nevybavuje.
Další technologií, kterou Volvo XC90 nabídne již od počátku, jsou systémy Road Edge a Barrier Detection with Steer Assist. Tedy ochrana před „vylétnutím“ ze silnice. Podle statistik značky se totiž prakticky polovina všech nehod stává v důsledku lehkého vychýlení vozovky, které řidič víceméně nebere v potaz. Autonomní zásahy do řízení by tak měly sjednat nápravu, přičemž fungovat má tato technologie i na silnicích bez bočního značení. A to na základě informací z čelní kamery a radaru.
Chybět nebude ani inovovaný adaptivní tempomat, který nově zvládne téměř samočinný pohyb v dopravních zácpách. Reagovat totiž dokáže nejen na zrychlení či zpomalení vozu před vámi, ale také na okraje jízdního pruhu. I v tomto případě přitom signály poskytnou vpředu umístěné kamery a radary, přičemž řidič technologii aktivuje stiskem tlačítka. Kontrolu nad vozem ovšem může kdykoliv převzít nazpět.
Pokračovat pak ve Švédsku budou ochrannou zvířat, jíž má na starosti systém Animal Detection. I ten bude k mání již od zahájení prodeje (přelom let 2014 a 2015), přičemž jeho funkčnost nebude omezena pouze denním světlem. Navíc, vzhledem k faktu, že k nehodám se zvěří dochází při vyšších rychlostech, měla by nová technologie výrazně redukovat riziko újmy na majetku i zdraví již od 70 km/h.
Technologie Car 2 Car Communication je další novinkou, k mání však bude dostupná až někdy v roce 2016. Založena je na vysílačích ve vozidlech i v silniční infrastruktuře (semafory, značky), přičemž varovat dokáže třeba při hrozbě průjezdu křižovatky na červenou. Stejně tak vám ovšem bude radit, jak chytit pouze „zelenou vlnu“. Přičemž komunikovat může i s ostatními vozy, které třeba varuje před pracemi na silnici.
Poslední inovací je pak autonomní parkování, o němž jsme hovořili nedávno v souvislosti s Volvem V40. Jednalo se však pouze o upoutávku, poprvé totiž bude i tato novinka nabízena až pod kapotou nové generace XC90. I v tomto případě by přitom vůz měl komunikovat s infrastrukturou, k jeho spuštění však Volvo ještě potřebuje úpravu legislativy. Vozy bez řidiče totiž pro bezpečný provoz stále ještě schválené nejsou.
Tím pro dnešek končíme, veškeré podrobnosti nových systémů vám přitom dopodrobna ukáže šestice videí švédské značky. Pozornost byste měli věnovat zejména prvním čtyřem, právě ty totiž do prodeje dorazí jako první. A to na konci příštího roku, čímž se nám z ohlášené novinky stává modelový rok 2015.
Volvo aktuálně pracuje na vývoji celé řady nových systémů, které představí v závěru příštího roku pod kapotou nové generace XC90
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejnovější články
- Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před hodinou - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 3 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 4 hodinami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva