Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo XC60 2017 ukázalo vše, tohle bude nové nejprodávanější Volvo
7.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Švédské SUV bude jezdit se dvěma diesely a třemi benzinovými motory. Pro všechny varianty je standardem automat a pohon 4x4.
Po včerejším úniku si dnes můžeme druhou generaci Volva XC60 představit detailně. Švédská automobilka v souvislosti s debutem na autosalonu v Ženevě pustila do světa kompletní tiskovou zprávu zahrnující přehled všech technických parametrů a také pořádnou sadu snímků. Předvádět má co - XC60 je dnes jejím jasně nejprodávanější modelem a od nové generace se očekává totéž.
Začneme u venkovních rozměrů, kde najdeme délku 4 688 milimetrů, šířku 1 902 mm, výšku 1 658 mm a rozvor 2 865 mm, hmotnost vozu přitom startuje na 2 081 kilogramech. Ve srovnání s první generací je novinka o 60 mm delší, 11 mm širší a 57 mm nižší, kromě toho jí ovšem naměříme také o 9 milimetrů více mezi nápravami. Interiér tak bude prostornější, což zveřejněné rozměry jen dokládají. Prostor pro hlavu narostl na maximálních 1 037 mm, v oblasti loktů pak na 1 478 mm vpředu a 1 430 mm vzadu a u nohou na 1 055, resp. 965 mm.
Do zavazadlového prostoru pobere nové Volvo XC60 standardně 505 litrů, z pod kapoty bohužel budou vykukovat jen čtyřválcové motory. Dieselové varianty D4 a D5 mají výkon 190 a 235 koní, přičemž dle normovaného cyklu mají jezdit za 5,1, respektive 5,5 litrů na sto kilometrů v průměru. Standardem je přitom v obou případech pohon všech kol a osmistupňová automatická převodovka.
Přesunout se můžeme k benzinovým modelům T5, T6 a T8, které jsou taktéž vybaveny výhradně automatem a systémem AWD. Výkon činí 254 koní u první a 320 koní u druhých dvou variant, nicméně model T8 Twin Engine je plug-in hybridem, který kromě přeplňování spoléhá také na elektromotor. Celkově tak soustava produkuje 407 koní, což má zaručit sprint na stovku za 5,3 sekundy a nereálný průměr 2,1 l/100 km.
Motory ovšem již známe z „devadesátkové“ rodiny, přesunout se tedy můžeme k ryzím novinkám. Ty souvisí především s bezpečností, jak jsme ostatně zmínili již včera. Nové XC60 dostane modernizovaný systém City Safety, jehož součástí je i technologie Steer Assist. Tu využívá také ochrana před srážkou s protijedoucím vozidlem (Oncoming Lane Mitigation), která zabraňuje čelním střetům.
Dorazila i inovovaná detekce aut ve slepém úhlu, která opět spolupracuje s asistentem řízení. Redukuje riziko kolize při změně jízdního pruhu. Za příplatek je nabízen semi-autonomní systém řízení Pilot Assist, který zvládá při rychlostech do 130 km/h akcelerovat, brzdit a zatáčet. Volvo zdůrazňuje, že zapotřebí je dobře značených silnic, okresky třetí třídy jsou tak mimo hru.
Zamířit můžeme do interiéru, kam lze objednat čtyřzónovou klimatizaci se systémem CleanZone, který čistí vzduch od mikročástic. Kromě toho ovšem Volvo zmiňuje ještě grafickou aktualizaci technologie Sensus a aplikace Volvo On Call, ta ale prozatím v České republice k dispozici není.
Výroba bude zahájena v polovině dubna ve švédské Torslandě. Konkrétní start objednávek ale již Volvo nezmiňuje, byť sázka na letošní první pololetí asi nebude střelou mimo terč. Stejně jako spekulace o vyšších cenách než dosud.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Živé fotografie nového Volva XC60
Oficiální fotografie nového Volva XC60
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 7 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 18:44 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus