Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo XC60 2017 ukázalo vše, tohle bude nové nejprodávanější Volvo
7.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Švédské SUV bude jezdit se dvěma diesely a třemi benzinovými motory. Pro všechny varianty je standardem automat a pohon 4x4.
Po včerejším úniku si dnes můžeme druhou generaci Volva XC60 představit detailně. Švédská automobilka v souvislosti s debutem na autosalonu v Ženevě pustila do světa kompletní tiskovou zprávu zahrnující přehled všech technických parametrů a také pořádnou sadu snímků. Předvádět má co - XC60 je dnes jejím jasně nejprodávanější modelem a od nové generace se očekává totéž.
Začneme u venkovních rozměrů, kde najdeme délku 4 688 milimetrů, šířku 1 902 mm, výšku 1 658 mm a rozvor 2 865 mm, hmotnost vozu přitom startuje na 2 081 kilogramech. Ve srovnání s první generací je novinka o 60 mm delší, 11 mm širší a 57 mm nižší, kromě toho jí ovšem naměříme také o 9 milimetrů více mezi nápravami. Interiér tak bude prostornější, což zveřejněné rozměry jen dokládají. Prostor pro hlavu narostl na maximálních 1 037 mm, v oblasti loktů pak na 1 478 mm vpředu a 1 430 mm vzadu a u nohou na 1 055, resp. 965 mm.
Do zavazadlového prostoru pobere nové Volvo XC60 standardně 505 litrů, z pod kapoty bohužel budou vykukovat jen čtyřválcové motory. Dieselové varianty D4 a D5 mají výkon 190 a 235 koní, přičemž dle normovaného cyklu mají jezdit za 5,1, respektive 5,5 litrů na sto kilometrů v průměru. Standardem je přitom v obou případech pohon všech kol a osmistupňová automatická převodovka.
Přesunout se můžeme k benzinovým modelům T5, T6 a T8, které jsou taktéž vybaveny výhradně automatem a systémem AWD. Výkon činí 254 koní u první a 320 koní u druhých dvou variant, nicméně model T8 Twin Engine je plug-in hybridem, který kromě přeplňování spoléhá také na elektromotor. Celkově tak soustava produkuje 407 koní, což má zaručit sprint na stovku za 5,3 sekundy a nereálný průměr 2,1 l/100 km.
Motory ovšem již známe z „devadesátkové“ rodiny, přesunout se tedy můžeme k ryzím novinkám. Ty souvisí především s bezpečností, jak jsme ostatně zmínili již včera. Nové XC60 dostane modernizovaný systém City Safety, jehož součástí je i technologie Steer Assist. Tu využívá také ochrana před srážkou s protijedoucím vozidlem (Oncoming Lane Mitigation), která zabraňuje čelním střetům.
Dorazila i inovovaná detekce aut ve slepém úhlu, která opět spolupracuje s asistentem řízení. Redukuje riziko kolize při změně jízdního pruhu. Za příplatek je nabízen semi-autonomní systém řízení Pilot Assist, který zvládá při rychlostech do 130 km/h akcelerovat, brzdit a zatáčet. Volvo zdůrazňuje, že zapotřebí je dobře značených silnic, okresky třetí třídy jsou tak mimo hru.
Zamířit můžeme do interiéru, kam lze objednat čtyřzónovou klimatizaci se systémem CleanZone, který čistí vzduch od mikročástic. Kromě toho ovšem Volvo zmiňuje ještě grafickou aktualizaci technologie Sensus a aplikace Volvo On Call, ta ale prozatím v České republice k dispozici není.
Výroba bude zahájena v polovině dubna ve švédské Torslandě. Konkrétní start objednávek ale již Volvo nezmiňuje, byť sázka na letošní první pololetí asi nebude střelou mimo terč. Stejně jako spekulace o vyšších cenách než dosud.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Živé fotografie nového Volva XC60
Oficiální fotografie nového Volva XC60
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 00:03 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 11.04. 23:28 - Kavis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.04. 21:32 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:26 - řidičBOB
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.
- Zákaz zastavení a pokuta 11.03. 10:34 - řidičBOB