Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V60 a S60 Polestar 2013: 350 koní a stovka za 4,9 sekundy
26.11.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nejsilnější provedení modelů řady 60 přijíždí s oturbeným řadovým šestiválcem. Jedinou možnou volbou je automat a pohon 4x4 se spojkou Haldex.
Řadu postupně uvolňovaných videí a informací o nejsportovnějším provedení Volva V60 střídají fotky produkční verze a informace o sériovém provedení. Úpravce nejen závodních vozů Polestar si s downsizingem a novými motory Drive-E ještě hlavu příliš nelámal a vycházel z dosavadního vrcholu T6, který je velmi neobvyklý napříč uloženým řadovým šestiválcem. Ten se objevuje u obou novinek Polestaru - v modelech S60 a kombi V60.
V případě novinek se pod kapotou samozřejmě nachází jen modifikovaná verze té výchozí. Z objemu tří litrů dosáhli konstruktéři 350 koní a 500 Nm, v čemž jim pomohlo všudypřítomné turbodmychadlo. Víme, že vrcholná hodnota výkonu přichází při 5 700 otáčkách a točivý moment vrcholí v rozsahu 2 800-4 750 otáček. Omezovač prý zasahuje, jakmile otáčkoměr ukáže číslici 6 500.
Nestačilo samozřejmě jen přeprogramovat řídicí jednotku. Motor tedy dostal nový mezichladič a nový výfukový systém, jehož práci jste mohli zhodnotit na dříve zveřejněném videu. Zklamáním pro nadšence je zástavba šestistupňové, byť údajně přepracované automatické převodovky, kterou je dle našeho soudu stále stejně nesympatický Geartronic. Že má v Polestaru pádla na volantu jí asi moc nepomůže.
Ale u Volva se kasají tím, že u něho zrychlili proces změny převodů a přidali funkci launch control pro ideální starty. Teď už by tedy nemělo činit problém rozjet „šedesátky“ na stokilometrovnou rychlost z klidu za 4,9 sekundy ani amatérům. Akcelerace z 0 na 200 km/h prý zabírá 17,7 s a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h pak slušných 4,7 s. Radost však tak jako tak skončí na omezených 250 km/h. Že by si snad u Volva brali na mušku M3 a Audi RS5? Na ty stačit nebude, na očekávanou em-trojku už vůbec. Ale takové 306koňové 335i nebo snad Audi S5 už možná prožene alespoň na rovince.
Zajímavější informací je nový Haldex (zřejmě poslední generace), který má lépe a rychleji zvládat rozdělovat výkon mezi poháněné nápravy Rekalibrace se dotkla dokonce stabilizačního systému, ovšem zda ho půjde deaktivovat zcela, se nám zjistit nepodařilo. Zajímavostí a snad i samozřejmostí jsou výkonnější brzdy na všech kolech.
Polestar taktéž zmiňuje upravené šasi, konkrétně nové tlumiče Ohlins a kola s průměrem 20 palců navlečená do výkonnějších pneumatik. Nevzdory všem zmíněným změnám je tahle V60 údajně jen o 130 kilogramů těžší než výchozí model, avšak 1822 kg je i na pseudosportovní model docela dost.
Ještě jsme pochopitelně nezmínili agresivnější bodykit karoserie. Polestar ho poskládalo z nového předního lízátka nárazníku a zadního spoileru, kterému asistuje v práci difuzor. Okapové roury na místě původních výfuků jsou už jen dotažením celku. Uvnitř se mohou zájemci o ostrá Volva těšit na nový volant a sportovní sedadla, jejichž posláním bude nadále primárně komfort, ale přidají i něco do zatáček - tedy lepší oporu danou výraznějšími bočnicemi.
To nejdůležitější na závěr. Volvo tvrdí, že oba modely - S60 i V60 - hodlají nabízet na všech trzích až na Velkou Británii, kde se holduje jen rychlým kombíkům, tam tedy S60 nedostanou. Lidé z automobilky také povídají něco o každodenní využitelnosti, na kterou při tvorbě kladli důraz. První kusy však minimálně do Anglie dorazí až v létě příštího roku a bylo by divné, kdybychom se u nás v Evropě dočkali dříve.
Verze S/V60 od Polestaru se nám líbí vzhledem, jízdními výkony a chováním však mohou jedině překvapit, mnoho si toho od nich totiž neslibujeme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před 2 hodinami - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva