Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V40: místo přímého nástupce dorazí celá rodina, i s levnějšími klony z Číny
21.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédové se dali do ještě bližšího holportu s Číňany. Na platformě CMA tak postaví řadu modelů odlišených vzhledem, motory či bezpečnostní technikou.
Poslední generace Volva V40 je sice na trhu teprve druhým rokem, to ovšem švédské automobilce nebrání myslet na budoucnost. Ta přitom nebude evoluční, nýbrž revoluční, neboť značka nechystá jednoho či dva nástupce, ale rovnou celou rodinu. Dočkat bychom se tak neměli jen hatchbacku, ale rovněž sedanu, pětidveřového crossoveru a několika dalších derivátů. Mimo to pak dorazí i levnější verze těchto prémiových modelů, neboť Volvo na projektu spolupracuje s mateřskou automobilkou Geely.
Tento krok nakonec vzešel z marné snahy Volva nalézt vhodného partnera k vývoji malé platformy. „Jsme pány našeho vlastního osudu,“ říká Mäts Fagerhag, který je šéfem daného projektu a předtím vedl jednání s ostatními výrobci. Partnerství se značkou Geely přitom popisuje počítačovou terminologií „plug and play“, na jejímž základě vzniknou nové modely dokonce na pěti úrovních. Nesmíme totiž zapomínat, že Geely se v Číně prodává pod několika označeními a různou výbavou.
Zatímco vozy značky Volvo budou naprostým vrcholem, modely určené pro čínský trh dostanou méně komplikované pohonné jednotky, zavěšení i bezpečnostní technologie. Tak prý bude moci každá varianta plně zasáhnout zákazníka i splnit emisní a bezpečnostní požadavky. Platforma označovanou jako CMA (C-segment Modular Architecture) však bude podepírat každou z nich.
Zajímavé přitom je, že ačkoliv se centrála projektu zvaného CEVT (China Euro Vehicle Technology) nachází v Göteborgu poblíž hlavního technického střediska Volva, od ostatních divizí byla separována. Švédská značka přitom spadá pod tu čínskou a dokonce s ní i na výše zmíněném projektu spolupracuje, přesto zřejmě nechce, aby „stoprocentní Volva” mohla být lacině označována za čínský produkt.
Do těchto detailů ale raději nebudeme zabíhat, a tak jen zmíníme, že první model postavený na architektuře CMA dorazí někdy okolo roku 2017. Díky zmiňované variabilitě by jej ale okamžitě měly následovat další, přičemž vyrábět se budou jak ve Švédsku, tak v Číně.
Volvo V40 a V40 Cross Country se nedočkají přímých nástupců, ale zcela nové rodiny vyvinuté společně s Geely. Ta však bude hatchback i crossover zahrnovat
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Světovým autem roku 2025 se poprvé může stát „Číňan”, novinky z Říše středu mají skoro polovinu nominací
4.10.2024 - Audi na mrtvém koni cválá přímo do západu slunce, prodeje o desítky procent kolabují v Evropě i v USA
4.10.2024 - Nahé Bugatti Tourbillon je asi jediné porno, na které se můžete dívat v práci, odhalilo i pozadí vývoje
4.10.2024 - BMW tlačí na EU, aby zrušila vysoká cla na auta z Číny. Nepřinesou nic dobrého automobilce, Německu a ani celé Evropě
4.10.2024 - Prodeje taxíků Mercedesu zkolabovaly. Firma přišla téměř o celý trh, i když ho fakticky založila a přes 100 let mu vládla
4.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva