Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V40 D4 a T5 2015: nové motory Drive-E sráží spotřebu až na 3,7 litru
23.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco dieselový agregát je extrémně úsporný, s benzinovým můžete pokořit stovku za 6,9 sekundy. Nízké ceny ovšem nečekejte.
Modernizované Volvo V40 jsme si představili již u příležitosti letošního ženevského autosalonu. Při té příležitosti jsme uvedli, že vůz pod kapotu dostane i nové dvoulitrové čtyřválce Drive-E. Jeden takový s označením D4 jsme již mohli otestovat pod kapotou sedanu S60, přičemž o slova chvály nebyla nouze. A to se přitom jednalo o verzi, která přední kola zásobuje výkonem 181 koní. Menší hatchback ovšem dostane potentnější agregát, se kterým přichází 190 koní a 400 Nm točivého momentu.
S touto pohonnou jednotkou je spřažen šestistupňový manuál či nová osmistupňová automatická převodovka Geartronic. Spotřeba přitom v prvním případě činí 3,7 litru na 100 kilometrů, v druhém pak 3,9 l/100 km (emise CO2 v kombinaci s ručním řazením klesly na extrémně nízkých 96 g/km). Jízdní dynamika pak počítá s akcelerací z klidu na stovku za 7,4 sekundy (respektive 7,2 s), zatímco nejvyšší rychlost činí 225 km/h.
Mimo to můžete sáhnout také po benzinovém provedení T5, které v případě obou modelů (S60 i V40) produkuje shodných 245 koní a 350 Nm. Osmistupňový automat je jedinou volbou, přičemž spotřeba v případě hatchbacku klesla na 5,8 l/100 km. Sprint z klidu na stovku pak vůz zvládá za 6,9 sekundy. V showroomech vás přitom bude stát ve výbavě Kinetic 806 000 Kč, zatímco dieselový agregát díky manuálu startuje již na sumě 740 000 Kč.
Tím však downsizingová expanze Volva nekončí. Podle Michaela Fleisse, šéfa oddělení pohonných jednotek, totiž v budoucnu přijde kompletní obměna palety agregátů, kdy ty benzinové pokryjí škálu od 150 do více než 300 koní, pro diesely je pak určena škála 120 až 230 koní. Všechny motory budou prozatím vyráběny ve Švédsku, Volvo však plánuje také produkci v Číně přímo pro tamní trh.
Mimo to se chystá další „logický krok“, kterým je podle Fleisse ještě další downsizing. Z dvoulitrových čtyřválců se totiž stanou 1,5litrové tříválce. Dá se ale předpokládat, že na tento krok si ještě nějaký ten pátek počkáme...



Modernizované Volvo V40 lze objednat s 190 dieselovými nebo 245 benzinovými koňmi
Nové motory Drive-E slibují nízkou spotřebu, levné ale rozhodně nejsou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
před 11 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včeraSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva