Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V40 Cross Country: zapomeňte na XC40, je to jinak
19.9.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Vědělo se, že Volvo chystá kompaktní allroad XC40, už dříve jsme viděli i jeho fotky. Teď je tu v plné kráse, ale s jiným jménem.
Je to opravdu už trochu vousatá historie. Prakticky od chvíle, kdy Volvo představilo svou novou V40, se mluví o tom, že si Švédové neodpustí ani „terénní” (těch uvozovek by mohlo být více...) verzi XC40. A představí ji ještě letos. Nebyl by to žádný zbrusu nový nápad a už vůbec ne krok do prázdna - podobná auta dnes se dnes neprodávají špatně, však i Volvo s většími XC60, XC90 (to jsou víceméně klasická SUV) a XC70 (to je je už „přifouklý” kombík) slaví slušné úspěchy. A přesně ty by rádo slavilo i v kompaktní třídě, kde už konkurence nějaký čas boduje s modely jako jsou BMW X1 nebo Audi Q3.
Že nejde jen o čitou fantazii a Volvou XC40 skutečně chystá potvrdily pozdější špionážní záběry které vůz nejen jednou, ale dokonce dvakrát zachycovaly bez jakéhokoli maskování. Otázkou tak nebylo ani tak zda, ale kdy se novinka představí světu. A na onu otázku „kdy” náleží odpověď „dnes”, přesto se celá událost neobešla úplně bez překvapení.
Po stránce vzhledu tedy o žádném překvapení nemůže být řeč. Dokonce ani kdybychom vůz neviděli na zmíněných fotkách, věděli bychom, že bude vypadat nějak takto. Je to zkrátka znovu příběh hlavně XC70 vzešlé z V70, akorát v trochu menším provedení. Vůz se tak dočkal především nových nárazníků a bočních prahů, které nejen jinak vypadají, ale tváří se i trochu jako součást ochranných krytů podvozku. Že by ale vůz něco skutečně zespodu chránilo, o tom velmi pochybujeme, toto zkrátka není žádný teréňák, ale jen jinak stylizované silniční auto.
Jediné, co pomáhá větší „pohybové univerzálnosti”, je podvozek zvýšený o 40 milimetrů a pohon všech kol. Hlavně to druhé zní dobře, neboť verze 4x4 zatím pro V40 nebyla k dispozici, jenže čtyřkolka bude k mání jen pro nejsilnější provedení T5. Jinak pro „terénní provedení” budou k dispozici i všechny ostatní motory krom T3 a manuální i automatické převodovky, jenže pouze s pohonem všech kol. A to je bez urážky docela bída - konkurence nabízí pohon obou náprav skoro ke všemu, Volvo jen k nejsilnější benzinové verzi?
Podrobnější technické parametry všech provedení zatím neznáme, výrobce zveřejnil pouze tolik, že nejúspornější verze D2 si vystačí se spotřebou 3,8 litru nafty na 100 km. I to naznačuje, že dynamika a spotřeba této V40 bude velmi podobná jako u té „nezvýšené”. Dále víme, že nejsilnější varianta T5 zrychlí na stovku za 6,1 sekundy a její papírová kombinovaná spotřeba činí 7,8 litru benzinu na 100 km.
Ke švédské novince jsme přitančili ve velkém stylu kolem jejího názvu, zatím jsme ale tento rébus nerozlouskli. Proč? Ono vlastně ani není co řešit, auto se totiž nejmenuje XC40, ale nadále V40, akorát s přídomkem Cross Country. Na jednu stranu to dává smysl (Volvo patrně písmena XC uvedená před číselným označením modelu - zkratka jinak vyjadřuje totéž co Cross Country - ponechá jen skutečným SUV), na druhou to spolu se zatím známými informacemi o řešení pohonu potvrzuje, že půjde o ještě více silniční auto, než jsme čekali.
Vadí to někomu? Toť otázka pro vás, my už jen dodáme, že V40 Cross Country se pochopitelně představí v Paříži, vyrábět se začne ještě letos. Automobilka počítá s prodejem 17 000 kusů tohoto vozu ročně, z 50 procent v Evropě, z 30 procent v Číně, zbylých 20 procent dostanou ostatní trhy. Mnoho jich ale nebude, třeba s prodejem v USA či Kanadě se nepočítá a jinak to patrně nebude ani s dalšími exotičtějšími destinacemi jako Japonsko. Ceny zatím známé nejsou, ale něco si Volvo do Paříže nechat musí...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


























Od XC40, která nakonec vzala za své jméno V40 Cross Country, jsme nečekali terénní zázraky. Že ale bude k mání v podstatě jen jako předokolka nás přece jen zaskočilo...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 7 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 2 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 4 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 5 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 7 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva