Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor

Prototyp velkého sedanu s titěrným motorem je již na světě, sériové provedení se ale teprve chystá. A v plánu je i produkční S90 Coupe.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor

7.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Prototyp velkého sedanu s titěrným motorem je již na světě, sériové provedení se ale teprve chystá. A v plánu je i produkční S90 Coupe.

Švédská automobilka v minulém týdnu oficiálně představila nové Volvo S90, čímž rozpoutala poměrně vzrušenou debatu. Na jedné straně tábora se přitom nacházejí naprostí příznivci tohoto sedanu, kteří obdivují jeho design a jimž nevadí maximálně dvoulitrový objem motorů pod kapotou. Druzí se ovšem nemohou smířit s podivně stylizovanou zádí a především faktem, že vlajková loď značky nemá v nabídce jediný „pořádný motor” - je poháněna pouze čtyřválci. Jak se však nyní ukazuje, dvoulitry nakonec nebudou jedinými pohonnými jednotkami, které se v motorovém prostoru objeví. Změnu k lepšímu ale nečekejte.

Viceprezident Volva pro vývoj a výzkum Peter Mertens nově naznačil, že sedan S90 (a tedy nejspíše i chystané kombi V90) by mohly profitovat také z 1,5litrového tříválce. Tedy opravdu maloobjemové pohonné jednotky. Ta je v současné době vyvíjena společně s mateřským Geely, přičemž skončit by měla pod kapotami vozů posazených na nové modulární platformě CMA, která je určena menším modelům. Jelikož však její architektura vychází z větší platformy SPA, může snadno dojít k rošádě některých komponentů a tedy i motorů.

Volvo S90 by přitom dostalo do vínku hybridní verzi daného ústrojí, jenž kromě 1,5litrového objemu počítá také s přeplňováním a elektromotorem. Nešlo by však o plug-in hybrid, přičemž pohon by směřoval pouze na přední kola. Tím by byl zajištěn rozestup mezi mnohem dražší a výkonnější variantou T8 TwinEngine, která je v současné době nejvýkonnějším hnacím ústrojím porfolia a obě nápravy zaměstnává 407 koňmi a 640 Nm točivého momentu.

Jaký výkon lze očekávat od 1,5litrového hybridu, to je zatím otázkou. Nicméně Mertens potvrdil, že aktuálně již existuje plně funkční prototyp. Dá se tedy předpokládat, že produkční verze se nakonec stane skutečností, i když nějaký ten pátek do jejího příchodu zbývá. Ještě vzdálenější je pak nová „čtyřicítková rodina“, v jejímž případě nic jiného než 1,5litrové přeplňované tříválce pod kapotami nenajdeme. Na druhou stranu, takové Geely má pohonné jednotky používat rovněž s atmosférickým plněním, což je ještě chmurnější vize.

Abychom ovšem dnešní příspěvek zakončili v poněkud optimističtějším duchu, můžeme dodat pár zmínek o kupé. To se nakonec podle šéfdesignéra značky Thomase Ingenlatha má stát skutečností, nicméně jeho příchod nebude okamžitý. Volvo prý nejprve musí v následujících čtyřech letech představit nástupce současných „šedesátkových“ a již zmiňovaných „čtyřicítkových“ modelů. Ty budou světu odhaleny do roku 2019, což je moment, kdy nejstarším modelem značky bude nové Volvo XC90. Počítat lze tedy s jeho modernizací.

Jakmile ovšem veškeré klíčové portfolio bude plně modernizováno, dostanou se Švédové konečně také k okrajovým produktům. Ingenlath přitom naznačil, že produkční verze by se neměla nikterak vzdálit od linií konceptu, který byl nadmíru příznivě přijat. Žádná jiná studie již sériovému provedení předcházet nebude, tu možnost Volvo vyčerpalo v uplynulých letech. Nicméně šéf designu značky nevylučuje, že po kupé by mohl následovat kabriolet. To se ale již bavíme o další dekádě a do té doby se může odehrát ještě mnohé.


Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 1 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 01Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 2 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 02Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 3 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 03Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 4 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 04Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 5 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 05Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 6 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 06Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 7 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 07Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 8 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 08Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 9 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 09Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 10 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 10Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 11 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 11Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 12 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 12Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 13 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 13Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 14 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 14Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 15 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 15Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 16 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 16Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 17 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 17Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 18 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 18Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 19 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 19Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 20 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 20Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 21 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 21Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 22 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 22Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 23 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 23Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 24 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 24Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 25 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 25Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 26 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 26Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 27 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 27Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 28 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 28Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 29 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 29Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 30 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 30Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 31 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 31Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 32 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 32Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 33 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 33Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 34 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 34Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor - 35 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 35
Koncepční Volvo Coupe se nakonec má stát realitou, ovšem až na konci dekády

Zdroje: Autocar, Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.