Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S90 a V90 mají kompletní český ceník, na levnější verze si počkáte
15.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nabídka švédské značky je pořádně květnatá, většina variant však dorazí až na podzim. Nyní lze volit čtyři benzinové a čtyři dieselové modely.
Švédská automobilka v souvislosti s debutem Volva V90 na ženevském autosalonu oznámila první české ceny jak pro tento kombík, tak rovněž pro spřízněný sedan. Při té příležitosti jsme se ovšem rozepisovali o marketingové vějičce, neboť obě částky souvisejí s variantou D3. O té však během slavnostních prezentací nepadlo jediné slovo. Logicky jsme tak naznačovali, že první ceny souvisí se základními modely, které ovšem dorazí až ve druhé vlně. V té první hodlá Volvo uspokojit nedočkavce, kteří si za svou netrpělivost budou muset trochu připlatit.
S aktuálním příchodem kompletních ceníků se ukazuje, že náš odhad byl správný. Varianta D3 bude totiž dostupná až od 46. výrobního týdne roku 2016, tedy od konce listopadu. Stejně tak si musí zákazníci počkat i na verzi D4 spárovanou s šestistupňovým manuálem, hybridní variantu T8, základní úroveň výbavy Kinetic či vrcholné provedení R-Design. Tím se nám poměrně květnatá nabídka zredukovala na čtyři benzinové a čtyři dieselové modely, což platí jak pro sedan, tak pro kombi.
My se budeme věnovat primárně méně praktické variantě, u verze s větším zavazadelníkem stačí vždy k dané ceně připočíst 67 tisíc korun. Základem je model T5 osazený dvoulitrovým čtyřválcem Drive-E, který produkuje 254 koní. Tento výkon pak na přední kola přenáší osmistupňový automat. V kombinaci s výbavou Momentum přitom budete platit 1 275 700 Kč, u výše položeného stupně Inscription pak 1 383 100 Kč. Zvolit lze ovšem i výkonnější verzi T6 AWD, za jejíž 320 koní dáte 1 487 700 Kč, respektive 1 595 100 Kč.
Přesunout se můžeme k dieselům, kde aktuálně nejlevnějším provedením je S90 D4. Dvoulitrová jednotka přitom 190 koňmi zásobuje přední kola opět skrze automatickou převodovku, přičemž ve výbavě Momentum toto kombo získáte za 1 284 700 Kč, u stupně Inscription pak budete platit 1 411 900 Kč. Mimo to lze sáhnout také po verzi D5, se kterou se již pojí 235 koní a systém AWD. Ceny přitom startují na sumě 1 409 700 Kč, respektive 1 517 100 Kč.
Výbava zahrnuje především široké pásmo bezpečnostních asistentů, vyjma toho jsou společně se stupněm Momentum spárovány 18palcové lité ráfky, audio systém High Performance s 9palcovým dotykovým displejem, čalounění v kombinaci látka/kůže (či jen kůže Moritz Comfort), hliníkové dekory nebo parkovací asistent vzadu. Automatickou klimatizaci se senzorem vlhkosti a čištěním vzduchu CleanZone pak dostanete již jako součást základní úrovně Kinetic.
S přechodem na stupeň Inscription již standard zahrnuje kupříkladu specifickou mřížku chladiče a barevně sladěné kliky dveří či dvojitou integrovanou koncovku výfuku. Uvnitř pak očekávejte kožené čalounění Nappa Comfort, elektricky stavitelná přední sedadla, dřevěné dekory Linear Walnut či nastavení jízdních režimů. Nechybí ani obsáhlá příplatková výbava, o které vás nejlépe zpraví detailní ceník pro sedan (PDF 3,5 MB) i kombi (PDF 3,8 MB).



















































































Nové Volvo S90 reálně startuje na českém trhu na 1 275 700 Kč...
...za kombi je třeba připlatit dalších 67 tisíc korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 6 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 7 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 9 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 10 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11