Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S90 a V90 mají kompletní český ceník, na levnější verze si počkáte
15.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nabídka švédské značky je pořádně květnatá, většina variant však dorazí až na podzim. Nyní lze volit čtyři benzinové a čtyři dieselové modely.
Švédská automobilka v souvislosti s debutem Volva V90 na ženevském autosalonu oznámila první české ceny jak pro tento kombík, tak rovněž pro spřízněný sedan. Při té příležitosti jsme se ovšem rozepisovali o marketingové vějičce, neboť obě částky souvisejí s variantou D3. O té však během slavnostních prezentací nepadlo jediné slovo. Logicky jsme tak naznačovali, že první ceny souvisí se základními modely, které ovšem dorazí až ve druhé vlně. V té první hodlá Volvo uspokojit nedočkavce, kteří si za svou netrpělivost budou muset trochu připlatit.
S aktuálním příchodem kompletních ceníků se ukazuje, že náš odhad byl správný. Varianta D3 bude totiž dostupná až od 46. výrobního týdne roku 2016, tedy od konce listopadu. Stejně tak si musí zákazníci počkat i na verzi D4 spárovanou s šestistupňovým manuálem, hybridní variantu T8, základní úroveň výbavy Kinetic či vrcholné provedení R-Design. Tím se nám poměrně květnatá nabídka zredukovala na čtyři benzinové a čtyři dieselové modely, což platí jak pro sedan, tak pro kombi.
My se budeme věnovat primárně méně praktické variantě, u verze s větším zavazadelníkem stačí vždy k dané ceně připočíst 67 tisíc korun. Základem je model T5 osazený dvoulitrovým čtyřválcem Drive-E, který produkuje 254 koní. Tento výkon pak na přední kola přenáší osmistupňový automat. V kombinaci s výbavou Momentum přitom budete platit 1 275 700 Kč, u výše položeného stupně Inscription pak 1 383 100 Kč. Zvolit lze ovšem i výkonnější verzi T6 AWD, za jejíž 320 koní dáte 1 487 700 Kč, respektive 1 595 100 Kč.
Přesunout se můžeme k dieselům, kde aktuálně nejlevnějším provedením je S90 D4. Dvoulitrová jednotka přitom 190 koňmi zásobuje přední kola opět skrze automatickou převodovku, přičemž ve výbavě Momentum toto kombo získáte za 1 284 700 Kč, u stupně Inscription pak budete platit 1 411 900 Kč. Mimo to lze sáhnout také po verzi D5, se kterou se již pojí 235 koní a systém AWD. Ceny přitom startují na sumě 1 409 700 Kč, respektive 1 517 100 Kč.
Výbava zahrnuje především široké pásmo bezpečnostních asistentů, vyjma toho jsou společně se stupněm Momentum spárovány 18palcové lité ráfky, audio systém High Performance s 9palcovým dotykovým displejem, čalounění v kombinaci látka/kůže (či jen kůže Moritz Comfort), hliníkové dekory nebo parkovací asistent vzadu. Automatickou klimatizaci se senzorem vlhkosti a čištěním vzduchu CleanZone pak dostanete již jako součást základní úrovně Kinetic.
S přechodem na stupeň Inscription již standard zahrnuje kupříkladu specifickou mřížku chladiče a barevně sladěné kliky dveří či dvojitou integrovanou koncovku výfuku. Uvnitř pak očekávejte kožené čalounění Nappa Comfort, elektricky stavitelná přední sedadla, dřevěné dekory Linear Walnut či nastavení jízdních režimů. Nechybí ani obsáhlá příplatková výbava, o které vás nejlépe zpraví detailní ceník pro sedan (PDF 3,5 MB) i kombi (PDF 3,8 MB).
Nové Volvo S90 reálně startuje na českém trhu na 1 275 700 Kč...
...za kombi je třeba připlatit dalších 67 tisíc korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
před hodinou - Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva