Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S90 2016 oficiálně: elegantní karoserie skrývá techniku XC90
2.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ 83 foto, 2 videa) Elegantní, luxusní, s BMW řady 5 na mušce - takové je čerstvě odhalené Volvo S90. Pod kapotou ale najdeme jen čtyřválce, třebaže stakoňové.
Na oficiální odhalení Volva S90 jsme čekali kratší dobu, než se zdálo - automobilka po dnešním úniku poslala do světa kompletní fotosadu a také spoustu informací k chystané novince. Zjišťujeme, že záď vypadá trochu podivně nejen na fotkách, které byly součástí onoho úniku.
Příď ukazuje nové světlomety s LEDkami denního svícení ve tvaru kladiva, které jsou dost podobné těm na XC90. Design se oprostil od těžkých linií sedanů Volvo předešlých let, přesto však působí majestátně a elegantně. A právě elegance je slovo, které ve spojení s S90 používá samo Volvo. Všimněme si také překvapivě krátkého předního převisu, který eleganci přidává.
Podle vzhledu kabiny bude na zadních místech jistě spousta prostoru, což je potřebné, chcete-li soupeřit s vozy jako Audi A6 nebo BMW řady 5. Přesto, na rozdíl od druhé generace Škody Superb, vypadá vůz dobře; budeme se opakovat, ale slovo elegance se znovu dere na mysl. Zapomenete na něj ovšem při pohledu na záď vozu, která působí, jako by na ní něco chybělo.
Interiér je dost podobný tomu v XC90, středové konzoli dominuje na výšku orientovaný displej infotainmentu a určitě také ovládání klimatizace, protože dedikovaný panel tu nevidíme. Naopak rádio bude možno ovládat klasickými tlačítky, soudě dle fotografií. Jinak čekejme kůži a dřevo, podobně jako v XC90, s maximální orientací na komfort posádky.
Po stránce palubních technologií počítejme se všemi možnými elektronickými pomocníky, které vás napadnou. Je tu také funkce Pilot Assist, která na dálnici zvládne částečně autonomní jízdu - chytí se namalovaných čar a podle nich zatáčí. Novinkou je také vylepšený systém City Safety, který umí ve dne i v noci detekovat velké zvíře, třeba losa, a řidiče buď varovat, nebo rovnou začít brzdit.
Novinka bude, jak je již známo, postavena na platformě SPA, na které stojí i nová XC90. Z předního převisu se může zdát, že by se tu daly čekat motory umístěné podélně, ale tak to jistě nebude, platforma SPA znamená motory vpředu napříč a pohon předních nebo všech kol. A je připravena na zástavbu plug-in hybridu, takže očekávejme i čtyřsetkoňovou variantu T8.
Podíváme-li se na nabídku Volva XC90, kromě verze T8 vidíme dva benzínové motory o výkonech o 254 a 320 koní a dva diesely, které nabídnou 190 a 225 koní. Všechny jsou spojeny s automatickou převodovkou a nic jiného asi nelze dost dobře předpokládat ani u S90. Minimálně u silnějších verzí benzínu i dieselu čekejme i čtyřkolku.
Kromě sedanu má přijít na svět i kombík, označený V90, který po stránce techniky a technologií nebude od S90 příliš odlišný. Standardní verze se ukážou začátkem příštího roku. Mohl by ale dorazit také ve verzi Polestar, která by se snažila navázat na úspěch kombíku 850 v závodní sérii BTCC. Čtete správně, závodní kombík - Volvo tehdy vybralo karoserii kombi pro její lepší aerodynamické vlastnosti.
"Když se podíváte na Audi a jeho rychlé kombíky, je to zajímavá propozice," uvedl Nick Connor, výkonný ředitel britské divize Volva. "Verze Polestar je pravděpodobnější u kombíku než u sedanu, protože máme odkaz na 850 v BTCC, ale napřed musíme přijít se standardními modely, než si můžeme jít hrát," naznačil plány.
Volvo S90 také patrně bude mít v hledáčku americký trh, protože to bude Detroit v lednu příštího roku, kde si tohle auto odbude výstavní premiéru. Očekávejme ho samozřejmě také v Ženevě v březnu a právě tam bychom mohli vidět i kombík. Do prodeje by S90 a V90 měly dorazit někdy v příštím roce, snad už v jeho první půlce.
Volvo S90 nejlépe vystihuje slovo elegance, říká značka
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Technik Jaguaru po smrtelné nehodě vynesl na světlo, jaké šmejdy jsou auta vietnamského nudlového miliardáře, dostal padáka
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch