Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S60 V8 Supercar 2014: Švéd s pětilitrovým V8 o výkonu 650 koní
13.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Volvo odhaluje závodní speciál S60 pro letošní sezónu V8 Supercars. Atmosférický osmiválec rozhýbe vůz z 0 na 100 km/h za 3,2 s.
Švédský výrobce spíše pohodlných vozů má svůj arzenál zbraní nachystán u nabroušené divize Polestar. Pro letošní ročník australské série V8 Supercars Championship si k ní odskočilo pro brutální pohonnou jednotku, která zní podle videa velmi mocně. Pod kapotu jí dostane závodní model S60 v modré uniformě s polepy Valvoline a pokusí se zatopit konkurenčním Holdenům a Fordům. S ohledem na downsizing v královské kategorii motorsportu (Formule 1), kde se letos závodí s přeplňovanými šestiválci, se tato třída zatím překvapivě udržela nešizených velkorážních osmiválců bez turbodmychadel a kompresorů.
První protahování a zahřívání svalů vůz podstoupí poprvé v sobotu, kdy proběhnou testy Volva v australském Sydney Motorsport Parku. Řev to bude jistě nehorázný a na kilometry daleko bude jasné, ža pod kapotou nesedí žádný hodný beránek, nýbrž hulvát s pořádným barytonem. Jde o pětilitrový osmiválec B8444S s atmosférickým plněním, který ze sebe dostane 650 koní a až 660 Nm točivého momentu a dokáže se vytočit až k hranici 7 500 otáček. Kořeny této jednotky můžeme hledat v 4,4litrovém V8 tradičního SUV XC90 čekajícího na novou generaci.
Downsizingu se vyhnul, přesto i o něj se otřela zelená loby. Jako hlavní palivo používá směs etanolu a benzínu E85. Se 1 410 kilogramů vážícím vozem dokáže zacvičit tak, že na stopkách při akceleraci z klidu na stokilometrovou rychlost naměříte jen 3,2 sekundy. Maximální rychlost podle vývojářů dosahuje téměř 300 kilometrů v hodině (konkrétně 298 km/h). Točivý moment je přenášen na zadní kola prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky uložené v uspořádání transaxle. Velkou zbraní je prý také do převodovky zabudovaný samosvorný diferenciál s možností úplného uzamknutí.
Závodní Volvo S60 V8 Supercar bude co do ovladatelnosti těžit z dvojitých lichoběžníků na přední nápravě a nezávislého zavěšení na nápravě zadní. O potřebnou razantní deceleraci se postarají brzdy AP Racing, které mají na předních kolech šest pístků a kotouče s průměrem 395 milimetrů, respektive čtyři pístky a průměr 355 milimetrů na kolech zadních. Závodní nástroj stojí na osmnáctipalcových kovaných kolech obutých do slupek od Dunlopu. Nastavování charakteristiky umožňují tlumiče Öhlins TTX. Naostro se poprvé předvede tato technická kavalerie při závodě Clipsal 500 u Adelaide, který se koná od 27. února do 2. března.











Závodní náčiní od Polestaru zní docela hrozivě. Uvidíme, jak si v šampionátu V8 Supercars Švédům povede
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Porsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před hodinouNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321