Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S60 T6 Performance: na ostří nože
11.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Australská odnož Volva připravila v době neexistence modelů R alespoň ostřejší verzi sedanu S60 v provedení T6. Doladění doznal výkon i vzhled.
Volvo se nás stále snaží přesvědčovat o tom, že není výrobcem jen rodinných a bezpečných aut, ale dokáže stvořit i nějakého toho „sportovního dravce“. To, co marketingově pomáhalo řadu let BMW, nyní slouží mnoha jiným automobilkám, kterým pocity „sportovnosti“ a „dynamiky“ vyvolávané v zákaznících pomáhají prodávat, třebaže jejich cílová skupina sportovní a dynamické ježdění vůbec nestojí. Pak nevadí ani to, že realita je vesměs jiná, hra na pocity stačí. Však byste museli posledních deset let žít v jeskyni, abyste nevěděli, že současné automobily fakticky kráčejí spíše opačným směrem.
Volvo S60 Performance Concept ale chce výše uvedenému tvrzení dát políček do tváře. Jde o iniciativu australské větve Volva a spojuje dohromady umění dvou dvorních tunerů běžných modelů Volvo. Samozřejmě zde mluvím o úpravcích Heico a Polestar, které mají s úpravami moderních vozů Volvo značné zkušenosti.
Polestar se postaral o výkonnostní vylepšení a firemního šestiválce T6, který má zvýšený výkon o 24 koní na konečných 330 koní (242 kW) a točivý moment se zvýší o 40 Nm na výsledných 480 Nm. Přeplňovaný motor Volvo T6 224 kW o objemu 3,0 se již v základu alespoň na papíře vyrovná opěvovanému šestiválci BMW N54 který posbíral nespočet cen, s úpravou od Polestaru pak míří ještě výše. Sluší se dodat, že S60 Performance disponuje stejně jako standardní verze pohonem všech kol a automatickou převodovkou se šesti stupni (k dispozici je pro S60 T6 i přímo řazená skříň, alespoň na některých trzích).
Vzhled exteriéru vychází z provedení R Design, které je dostupné pro většinu běžných vozů Volvo. Odlišuje se sníženým sportovním podvozkem, tužšími pružinami a stabilizátory než je tomu o standardních verzí vozu. Nutno říci, že podobné změny Volvo jen prospějí, protože u standardního naladění o sportovnosti příliš mluvit nelze. O kola se postaralo Heico s limitovanou edicí 19" hliníkových obutých do pneumatik Pirelli, přidalo též vlastní výfukový systém se čtyřmi koncovkami. V interiéru již najdeme pouze prvky, které jsou vlastní i všem běžným provedení S60 s paketem R Design. To znamená sportovní sedadla s bočním vedením, sportovní trojramenný kožený volant, modře vyvedený poklad „budíků“ a také hliníkové nášlapy pedálů.
Všechna výše zmiňovaná vylepšení ale z Volva S60 ještě nemusí udělat rychlé ani zábavné auto, ostatně Volvo nezveřejnilo ani dynamické parametry provedení Performance. Na city ale hraje svědomitě: „Volvo S60 T6 si svými výkony již vydobylo uznání a S60 Performance jde v tomto ohledu ještě dále“ říká Matt Braid, výkonný ředitel Volvo Car Australia. “S dodatečným výkonem, točivým momentem, unikátními koly a výfukovým systémem jde o vskutku velmi zvláštní edici S60,“ dodal Braid.
Společnost prozatím odmítá potvrdit, zda tento koncept půjde do výroby, ale lišácký dodává, že v případě opravdu kladného ohlasu bude o zařazení S60 Performance Concept do sériové výroby vážně uvažovat. Otázkou zůstává cena, která by se mohla posunout výrazně nad milión korun a začít konkurovat poněkud zavedenějším sportovním sedanům.
Za zmínku v této souvislosti stojí zpráva o možném návratu skutečně ostrých Volv, která dříve nesla označení písmenem R. Ta automobilka sama vyřadila z nabídky poté, co jejich prodeje dosáhly pouze třetiny očekávaného počtu. Image těchto verzí dnes používá pro zvýšení atraktivity i v tomto několikrát zmíněném paketu vizuálních úprav R Design.
Mohlo by se zdát, že s touto zkušeností se Volvo do obnovení nabídky podobných aut nepožene, ale opak může být pravdou. Po solidní odezvě na předchozí C30 upravenou opět Polestarem je prý ve hře návrat ostrých verzí s označením PCP (Performance Concept Prototype), které by podobně jako v případě divizí M u BMW nebo AMG u Mercedesu vyvíjela dceřiná firma, u Volva by se jí stal Polestar.
Jde zatím o pouhou spekulaci, ale jak se říká: na každém šprochu je pravdy trochu. Pokud je tomu tak i tentokrát, může pozitivní odezva na S60 T6 Performance přiblížit zrození značky PCP realitě.
Volvo S60 T6 Performance Concept
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch