Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani
17.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Švédové překonali očekávání. Místo čtyřkolky schopné konkurovat BMW M3 a Audi RS4 je tady kompaktní sedan s dynamikou Porsche Turbo.
Když jsme v souvislosti s první fotografickou upoutávkou nového Volva S60 od dvorního úpravce Polestar psali o švédské M3, velikostně to patrně nebyl špatný příměr. Tím ale veškerá podobnost končí. Matně modrá šedesátka si totiž svou dynamikou vyšlápne rovnou na M5 a téměř se vyrovná Porsche Turbo.
Spekulacím o možném použití atmosférického vidlicového osmiválce od Yamahy jsme nevěřili už od začátku a tato nedůvěra se ukázala jako správná. Volvo S60 Polestar vychází z modelu T6 s přeplňovaným řadovým šestiválcem o objemu 3,0 litru, výkonu 304 koní při 5 600 otáčkách a točivém momentu 440 Nm od 2 100 do 4 200 ot./min.
Pomocí sériového agregátu se sedan střední třídy dostane na stovku za 6,1 sekundy a bez větších obtíží jede 250 km/h. Lidé od Polesteru se však s pohonnou jednotkou B6304T4 příliš nemazlili. Použili větší turbodmychadlo typu Garret 3171, nerezové výfukové potrubí o průměru 89 mm, upravili hlavu válců i spalovací komory (jak přesně, to neuvádí) a nainstalovali nové, odolnější ojnice.
Motor je po těchto změnách schopen při 6 500 otáčkách odevzdat 508 koní a o tisíc otáček níže odchází z klikové hřídele na upravenou šestistupňovou manuální převodovku M66C s těsněji poskládanými stupni 575 newtonmetrů.
Výkon je přenášen na všechna čtyři kola pomocí čtvrté generace vícelamelové spojky Haldex, zde ve verzi e-LSD se schopností fungovat podobně jako samosvorný diferenciál. Tato výbava stačí (i přes ne úplně ideální hmotnost 1 640 kg) k akceleraci na stovku jen za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlost 300 km/h.
Udržet vůz na silnici pomáhá rozšířený rozchod obou náprav - o 20 mm vpředu a 40 mm vzadu, podvozek snížený o 30 milimetrů, tlumiče značky Öhlins, zesílené stabilizátory, tužší silentbloky na zavěšení, pomocných rámech i motoru, křížové rozpěry vpředu i vzadu, ale také nové naladěný elektro-hydraulický posilovač řízení EHPAS.
Do blatníků byla vměstnána devatenáctipalcová kola o šířce devět a půl palce s pneumatikami 265/30 R19. Za nimi se jsou namontované odvrtávané brzdy Brembo s průměrem 380 mm a šestipístkovými třmeny vpředu a 302 mm kotouči vzadu s nedefinovanými třmeny. Exteriér auta se oproti tovární verzi R měnil jenom decentně. Přibyl zadní karbonový difuzor a spoilery pod předním nárazníkem i na víku kufru. V kabině objevuje pouze alcantara na všech důležitých ovládacích prvcích jako je volant nebo řadička a částečně jsou jím potažené také sedačky.
Nové Volvo S60 Polestar bylo představeno včera na akci Gothenburg City Race a vzniklo zatím pouze v jediném exempláři. Pokud by se ale našlo dost zájemců, malá severská stíhačka by mohla být vyráběna v omezených sériích.
Akcelerace na stovku zabere u tohoto auta pouze 3,9 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva