Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani
17.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Švédové překonali očekávání. Místo čtyřkolky schopné konkurovat BMW M3 a Audi RS4 je tady kompaktní sedan s dynamikou Porsche Turbo.
Když jsme v souvislosti s první fotografickou upoutávkou nového Volva S60 od dvorního úpravce Polestar psali o švédské M3, velikostně to patrně nebyl špatný příměr. Tím ale veškerá podobnost končí. Matně modrá šedesátka si totiž svou dynamikou vyšlápne rovnou na M5 a téměř se vyrovná Porsche Turbo.
Spekulacím o možném použití atmosférického vidlicového osmiválce od Yamahy jsme nevěřili už od začátku a tato nedůvěra se ukázala jako správná. Volvo S60 Polestar vychází z modelu T6 s přeplňovaným řadovým šestiválcem o objemu 3,0 litru, výkonu 304 koní při 5 600 otáčkách a točivém momentu 440 Nm od 2 100 do 4 200 ot./min.
Pomocí sériového agregátu se sedan střední třídy dostane na stovku za 6,1 sekundy a bez větších obtíží jede 250 km/h. Lidé od Polesteru se však s pohonnou jednotkou B6304T4 příliš nemazlili. Použili větší turbodmychadlo typu Garret 3171, nerezové výfukové potrubí o průměru 89 mm, upravili hlavu válců i spalovací komory (jak přesně, to neuvádí) a nainstalovali nové, odolnější ojnice.
Motor je po těchto změnách schopen při 6 500 otáčkách odevzdat 508 koní a o tisíc otáček níže odchází z klikové hřídele na upravenou šestistupňovou manuální převodovku M66C s těsněji poskládanými stupni 575 newtonmetrů.
Výkon je přenášen na všechna čtyři kola pomocí čtvrté generace vícelamelové spojky Haldex, zde ve verzi e-LSD se schopností fungovat podobně jako samosvorný diferenciál. Tato výbava stačí (i přes ne úplně ideální hmotnost 1 640 kg) k akceleraci na stovku jen za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlost 300 km/h.
Udržet vůz na silnici pomáhá rozšířený rozchod obou náprav - o 20 mm vpředu a 40 mm vzadu, podvozek snížený o 30 milimetrů, tlumiče značky Öhlins, zesílené stabilizátory, tužší silentbloky na zavěšení, pomocných rámech i motoru, křížové rozpěry vpředu i vzadu, ale také nové naladěný elektro-hydraulický posilovač řízení EHPAS.
Do blatníků byla vměstnána devatenáctipalcová kola o šířce devět a půl palce s pneumatikami 265/30 R19. Za nimi se jsou namontované odvrtávané brzdy Brembo s průměrem 380 mm a šestipístkovými třmeny vpředu a 302 mm kotouči vzadu s nedefinovanými třmeny. Exteriér auta se oproti tovární verzi R měnil jenom decentně. Přibyl zadní karbonový difuzor a spoilery pod předním nárazníkem i na víku kufru. V kabině objevuje pouze alcantara na všech důležitých ovládacích prvcích jako je volant nebo řadička a částečně jsou jím potažené také sedačky.
Nové Volvo S60 Polestar bylo představeno včera na akci Gothenburg City Race a vzniklo zatím pouze v jediném exempláři. Pokud by se ale našlo dost zájemců, malá severská stíhačka by mohla být vyráběna v omezených sériích.
Akcelerace na stovku zabere u tohoto auta pouze 3,9 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch