Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S60 Polestar: produkční verze odhalena, s výkonem nakonec jen 350 koní
17.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédové zamakali především na aerodynamice, podvozku a brzdách, vůbec poprvé také nabízejí tzv. launch control. Vše ale prozatím jen pro Austrálii.
Ne nadarmo se říká, že když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. A ohlášené Volvo S60 Polestar zpívalo opravdu bujarým hlasem. Jak by také ne, když mu v koncepční formě pracovalo pod kapotou hned 508 koní. Do sériové výroby však tak početné stádo nedorazí, přičemž očekávat nemůžeme dokonce ani 408 koní, o nichž jsme informovali v souvislosti s příchodem vozu na australský trh. Realita je totiž ještě skromnější, neboť produkční model nakonec na všechna čtyři kola bude přenášet „pouhých“ 350 koní. Tedy jen o 21 koní více, než kolik si můžete dopřát i v České republice u standardního Volva S60 vybaveného kitem Polestar a oceněného částkou 1 289 658 Kč.
Skandinávská novinka tak jen velmi těžko bude prohánět BMW M3 a Audi RS4, neboť zrychlení z klidu na stovku proběhne „až“ za 4,9 sekundy. To je sice o dvanáct desetin lepší čas než u standardu, za německými ikonami však výrazně zaostává. Ještě štěstí, že alespoň v případě nejvyšší rychlosti dosáhnete identických 250 km/h. Bleskurychlé ale nové Volvo rozhodně není, za čímž by kromě jemného poladění (nový je software, turbo, mezichladič a výfukové potrubí) třílitrového motoru mohla stát i hmotnost 1 684 kilogramů. Tedy stejná hmotnost, jakou evidujeme u i základního modelu S60 T6.
Podvozek naštěstí již doznal větších změn, zakroucených okresek se tak obávat nemusíte. S60 Polestar totiž dostalo stavitelné tlumiče Öhlins, tužší pružiny a stabilizátory, zesílená ramena a ojnice i karbonové vzpěry pro větší torzní tuhost. To vše jen korunují polozávodní kotoučové brzdy s deskami Jurid 958 vpředu a Brembo vzadu, které najdete za kovanými 19palcovými koly Polestar s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 235/40 vpředu i vzadu.
Mimo to se upravovaly ještě reakce automatické převodovky, přičemž vůbec poprvé v historii Volva najdete na palubě systém launch control pro maximálně rozjezdy. Software pohonu všech kol Haldex pak byl nastaven tak, aby standardně přepouštěl více výkonu na zadní nápravu, čímž je zajištěno sportovní chování.
Vůči standardu pak samozřejmě lze očekávat sadu slušivých (i aerodynamicky účinných) spoilerů zvenčí i všudypřítomná loga týmu Polestar uvnitř, chybět nebude ani plaketka s pořadovým číslem. Přesný počet kusů této omezené série ovšem Volvo prozatím nezveřejnilo, stejně jako není jistá cena. Na druhou stranu však těchto skutečností nemusíme příliš litovat, neboť od června bude Volvo dle v úvodu zmíněného avíza k dispozici pouze na australském trhu. Jestli se to časem změní, teprve uvidíme...
Volvo S60 Polestar to nakonec do produkční verze dotáhlo s výkonem 350 koní. Slabé není, je ale podstatně slabší, než se očekávalo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Technik Jaguaru po smrtelné nehodě vynesl na světlo, jaké šmejdy jsou auta vietnamského nudlového miliardáře, dostal padáka
před 43 minutami - Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před 2 hodinami - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch