Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S60 Polestar: produkční verze odhalena, s výkonem nakonec jen 350 koní
17.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédové zamakali především na aerodynamice, podvozku a brzdách, vůbec poprvé také nabízejí tzv. launch control. Vše ale prozatím jen pro Austrálii.
Ne nadarmo se říká, že když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. A ohlášené Volvo S60 Polestar zpívalo opravdu bujarým hlasem. Jak by také ne, když mu v koncepční formě pracovalo pod kapotou hned 508 koní. Do sériové výroby však tak početné stádo nedorazí, přičemž očekávat nemůžeme dokonce ani 408 koní, o nichž jsme informovali v souvislosti s příchodem vozu na australský trh. Realita je totiž ještě skromnější, neboť produkční model nakonec na všechna čtyři kola bude přenášet „pouhých“ 350 koní. Tedy jen o 21 koní více, než kolik si můžete dopřát i v České republice u standardního Volva S60 vybaveného kitem Polestar a oceněného částkou 1 289 658 Kč.
Skandinávská novinka tak jen velmi těžko bude prohánět BMW M3 a Audi RS4, neboť zrychlení z klidu na stovku proběhne „až“ za 4,9 sekundy. To je sice o dvanáct desetin lepší čas než u standardu, za německými ikonami však výrazně zaostává. Ještě štěstí, že alespoň v případě nejvyšší rychlosti dosáhnete identických 250 km/h. Bleskurychlé ale nové Volvo rozhodně není, za čímž by kromě jemného poladění (nový je software, turbo, mezichladič a výfukové potrubí) třílitrového motoru mohla stát i hmotnost 1 684 kilogramů. Tedy stejná hmotnost, jakou evidujeme u i základního modelu S60 T6.
Podvozek naštěstí již doznal větších změn, zakroucených okresek se tak obávat nemusíte. S60 Polestar totiž dostalo stavitelné tlumiče Öhlins, tužší pružiny a stabilizátory, zesílená ramena a ojnice i karbonové vzpěry pro větší torzní tuhost. To vše jen korunují polozávodní kotoučové brzdy s deskami Jurid 958 vpředu a Brembo vzadu, které najdete za kovanými 19palcovými koly Polestar s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 235/40 vpředu i vzadu.
Mimo to se upravovaly ještě reakce automatické převodovky, přičemž vůbec poprvé v historii Volva najdete na palubě systém launch control pro maximálně rozjezdy. Software pohonu všech kol Haldex pak byl nastaven tak, aby standardně přepouštěl více výkonu na zadní nápravu, čímž je zajištěno sportovní chování.
Vůči standardu pak samozřejmě lze očekávat sadu slušivých (i aerodynamicky účinných) spoilerů zvenčí i všudypřítomná loga týmu Polestar uvnitř, chybět nebude ani plaketka s pořadovým číslem. Přesný počet kusů této omezené série ovšem Volvo prozatím nezveřejnilo, stejně jako není jistá cena. Na druhou stranu však těchto skutečností nemusíme příliš litovat, neboť od června bude Volvo dle v úvodu zmíněného avíza k dispozici pouze na australském trhu. Jestli se to časem změní, teprve uvidíme...














Volvo S60 Polestar to nakonec do produkční verze dotáhlo s výkonem 350 koní. Slabé není, je ale podstatně slabší, než se očekávalo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 2 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 4 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 7 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva