Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S60 Cross Country na nových fotkách, i v ČR je k mání s pětiválci
9.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédský „terénní sedan“ dorazil na tuzemský trh jako předokolka s motory Drive-E. K mání je ale kupodivu také s objemnějšími agregáty.
Volvo v loňském roce představilo novou verzi kombíku V60, která kupodivu do hry vrátila benzinový pětiválec. Zpočátku se přitom zdálo, že tato pohonná jednotka zůstane vyhrazena jen americkému trhu a do Evropy zamíří pouze dvoulitrové agregáty Drive-E. Díky tomu bychom zároveň přišli také o pohon všech kol, neboť čtyřválce jsou spřaženy pouze s pohonem přední nápravy, alespoň prozatím. Nicméně nakonec Švédové učinili překvapivý krok a objemné motory přivezli rovněž na Starý kontinent, a to dokonce v benzinovém i dieselovém provedení.
Obdobnou taktiku nyní značka zvolila také v případě Volva S60 Cross Country, které je de facto jediným aktuálně nabízeným „terénním sedanem“ na světě - i když nebyl první. Sáhnout po něm můžete i v České republice, kde ceny startují na 1 078 000 Kč, tedy o trochu výše než v případě praktičtějšího modelu. Důvodem je ten fakt, že zatímco kombi V60 Cross Country je možné spojit s motorizací D3 o výkonu 150 koní, u sedanu je nejméně potentní verzí model D4 naladěný na 190 koní.
Toto provedení v kombinaci se šestistupňovým manuálem zvládne stovku za 7,7 sekundy a rozjede se na 210 km/h. Přitom si řekne v průměru o 4,2 litru paliva na 100 kilometrů, u osmistupňového automatu, se kterým je vůz k mání od 1 134 000 Kč, však žíznivost narůstá o čtyři deci. Jízdní dynamika je ale naprosto identická. Oproti standardnímu sedanu S60 jde přitom o lehčí zhoršení, za nímž stojí kupříkladu o 65 milimetrů zvýšený podvozek.
Kromě vyšší světlé výšky se verze Cross Country liší rovněž unikátní čelní maskou, ochrannými lemy blatníků, stříbrně lakovanými pláty vpředu i vzadu a ozdobnějšími bočními prahy. Mimo to dorazila také černě lakovaná zpětná zrcátka, jediná v ČR nabízená výbava Summum pak standardně zahrnuje ještě 18palcová litá kola Neso Diamond Cut, unikátní kožené čalounění Sport s kontrastními švy nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci.
Se stejnými prvky jsou spjaty také v úvodu zmiňované pětiválce, kdy ten 2,4litrový dieselový dává k dobru stejných 190 koní jako čtyřválec Drive-E. Počítat pak sice můžete s vyšším točivým momentem (420 Nm versus 400 Nm), nicméně s ohledem na archaický šestistupňový automat se sprint z klidu na stovku uskuteční až za 8,8 sekundy, spotřeba pak činí 5,7 l/100 km. Vše pak rámuje cena 1 172 900 Kč.
Přesunout se můžeme k vrcholu nabídky, tedy k 2,5litrovému benzinovému modelu T5, který do vínku dostal 254 koní a 360 Nm. S tímto výkonem vůz zvládne stovku za rovných 7 sekund a maximálně se rozjede na 210 km/h daných zřejmě elektronickým omezovačem. Podle norem si přitom řekne o 8,5 litru paliva na sto kilometrů, cena pro český trh pak byla stanovena na 1 201 500 Kč.
Řeč byla dosud pouze o částkách souvisejících se standardní výbavou, ve všech případech ovšem můžete sáhnout také po nesčetných doplňcích. S těmi vás nejlépe seznámí oficiální ceník (PDF 8 MB), my vypíchneme snad jen 19palcové černě lakované ráfky Bor oceněné na 22 400 Kč.
Volvo S60 Cross Country je k mání i na českém trhu s dieselovým nebo benzinovým pětiválcem. V obou případech lze přitom počítat také s pohonem všech kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 9 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 10 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.