Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S60 a V60 Polestar 2016: facelift sebral litr a dva válce, přidal výkon
1.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizovaná ostrá dvojice dostala přeplňovaný čtyřválec Drive-E o výkonu 367 koní. Sedan pokoří stovku za 4,7 sekundy a dvoustovku za 17,2 s.
Švédská automobilka loni pohltila sportovní divizi Polestar, se kterou do té doby pouze spolupracovala. Tímto krokem však došlo k opravdu razantnímu navýšení aktivit. Prvním výsledkem bylo nové příslušenství určené modelům V40, S60, V60 a XC60 určené standardním modelům. Ty vrcholné, jež mají tovární tuning již zakódovaný v genech, si představíme dnes.
Na rozdíl od řady jiných dnešních zpráv přitom tuto rozhodně neberte jako aprílovou, tentokrát se již rozepisujeme ve vší vážnosti. Začneme přitom motorovým prostorem sedanu S60 a kombíku V60, ze kterého zmizel přeplňovaný třílitrový šestiválec. Místo toho máme tu čest s dvoutřetinovým motorem co do objemu i počtu válců - nadvakrát přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcemz rodiny Drive-E, který ovšem i přes menší objem produkuje vyšší výkon. Konkrétně zde máme 367 koní, tedy o sedmnáct více než doposud.
Tohoto stavu bylo dosaženo instalací většího turba než v případě šestiválce. Mimo to dorazil také kompresor, nové hřídele, ojnice či větší sání. Zmínit můžeme i palivovou pumpu s větší kapacitou. Ve výsledku tak má pohonná jednotka více společného s motorem používaným v závodní sérii FIA WTCC, jíž se účastní Volvo S60 Polestar TC1, než s agregátem usazeným ve standardních modelech značky.
Kromě oněch 367 koní, jenž jsou k dispozici v 6 000 otáčkách, motor produkuje taktéž 470 Nm točivého momentu v rozmezí 3 100 až 5 100 ot./min. Výkon pak míří na všechna čtyři kola, přičemž systém pohonu všech kol pochází od společnosti BorgWarner. Standardem je pak osmistupňová automatická převodovka Geartronic, která taktéž vůči základní skříni prošla v dílnách Polestar nemalou modifikací.
Abychom přitom výčtu změn učinili zadost, musíme zmínit nižší hmotnost, ke které došlo díky střídání stráží v motorovém prostoru. Nahrazením šestiválce čtyřválcem ubyly nad přední nápravou 24 kilogramů, celkově jsou pak nové modely S60 a V60 ve srovnání s předchůdci lehčí o 20 kg. Čtyři kila přidává nová převodovka, původně zde totiž byl automat šestistupňový.
Zmíněné úpravy se samozřejmě projevily na jízdní dynamice, stovku sedan zdolá již za 4,7 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než dříve. Na dvoustovku se pak Volvo S60 Polestar dostane za 17,2 sekundy, kombi je v prvním případě o desetinu a ve druhém o dvě desetiny pomalejší. Nejvyšší rychlost je pokaždé omezena na 250 km/h, v rámci spotřeby tu máme 7,8litrový, resp. 8,1litrový průměr.
Součástí nového paketu jsou také větší brzdy a poladěný posilovač řízení či lehce modifikovaný bodykit. Lepší pak bude i dostupnost švédských sportovních novinek, neboť namísto 13 zemí lze nyní počítat se 47 trhy, kde se verze Polestar budou nabízet. Zda mezi nimi ale bude ten český, to je zatím nejasné. Víme však, že narostla také roční kapacita, a to z předchozích 750 vozů na nynějších 1 500.
Volva S60 a V60 Polestar jsou nově výkonnější a také dostupnější. Zda ovšem dorazí na český trh, to je zatím nejisté
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejčtenější články
- V Evropě nepochopitelně zaříznuté dostupné ostré Hyundai jinde jede dál, ukázalo se v novém
5.10.2024 - Elektrický Fiat 500 je takové fiasko, že se z něj šéf Stellantisu bude muset zpovídat italskému parlamentu
5.10.2024 - Nový šéf Rolls-Roycu zrušil oddanost elektrickému pohonu, hybridní modely odpískal úplně. „Nejedou jako vánek,” říká
5.10.2024 - Nový vrcholný McLaren W1 kompletně odhalil únik, designově je to jeden velký chaos a bída
6.10.2024 - Lidé začali elektrickým Korejcům ve velkém ukazovat záda, tato ošklivka teď v Evropě padá o 73 procent
6.10.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 00:03 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 11.04. 23:28 - Kavis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.04. 21:32 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:26 - řidičBOB
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.
- Zákaz zastavení a pokuta 11.03. 10:34 - řidičBOB