Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S60 a V60 Polestar 2016: facelift sebral litr a dva válce, přidal výkon
1.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizovaná ostrá dvojice dostala přeplňovaný čtyřválec Drive-E o výkonu 367 koní. Sedan pokoří stovku za 4,7 sekundy a dvoustovku za 17,2 s.
Švédská automobilka loni pohltila sportovní divizi Polestar, se kterou do té doby pouze spolupracovala. Tímto krokem však došlo k opravdu razantnímu navýšení aktivit. Prvním výsledkem bylo nové příslušenství určené modelům V40, S60, V60 a XC60 určené standardním modelům. Ty vrcholné, jež mají tovární tuning již zakódovaný v genech, si představíme dnes.
Na rozdíl od řady jiných dnešních zpráv přitom tuto rozhodně neberte jako aprílovou, tentokrát se již rozepisujeme ve vší vážnosti. Začneme přitom motorovým prostorem sedanu S60 a kombíku V60, ze kterého zmizel přeplňovaný třílitrový šestiválec. Místo toho máme tu čest s dvoutřetinovým motorem co do objemu i počtu válců - nadvakrát přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcemz rodiny Drive-E, který ovšem i přes menší objem produkuje vyšší výkon. Konkrétně zde máme 367 koní, tedy o sedmnáct více než doposud.
Tohoto stavu bylo dosaženo instalací většího turba než v případě šestiválce. Mimo to dorazil také kompresor, nové hřídele, ojnice či větší sání. Zmínit můžeme i palivovou pumpu s větší kapacitou. Ve výsledku tak má pohonná jednotka více společného s motorem používaným v závodní sérii FIA WTCC, jíž se účastní Volvo S60 Polestar TC1, než s agregátem usazeným ve standardních modelech značky.
Kromě oněch 367 koní, jenž jsou k dispozici v 6 000 otáčkách, motor produkuje taktéž 470 Nm točivého momentu v rozmezí 3 100 až 5 100 ot./min. Výkon pak míří na všechna čtyři kola, přičemž systém pohonu všech kol pochází od společnosti BorgWarner. Standardem je pak osmistupňová automatická převodovka Geartronic, která taktéž vůči základní skříni prošla v dílnách Polestar nemalou modifikací.
Abychom přitom výčtu změn učinili zadost, musíme zmínit nižší hmotnost, ke které došlo díky střídání stráží v motorovém prostoru. Nahrazením šestiválce čtyřválcem ubyly nad přední nápravou 24 kilogramů, celkově jsou pak nové modely S60 a V60 ve srovnání s předchůdci lehčí o 20 kg. Čtyři kila přidává nová převodovka, původně zde totiž byl automat šestistupňový.
Zmíněné úpravy se samozřejmě projevily na jízdní dynamice, stovku sedan zdolá již za 4,7 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než dříve. Na dvoustovku se pak Volvo S60 Polestar dostane za 17,2 sekundy, kombi je v prvním případě o desetinu a ve druhém o dvě desetiny pomalejší. Nejvyšší rychlost je pokaždé omezena na 250 km/h, v rámci spotřeby tu máme 7,8litrový, resp. 8,1litrový průměr.
Součástí nového paketu jsou také větší brzdy a poladěný posilovač řízení či lehce modifikovaný bodykit. Lepší pak bude i dostupnost švédských sportovních novinek, neboť namísto 13 zemí lze nyní počítat se 47 trhy, kde se verze Polestar budou nabízet. Zda mezi nimi ale bude ten český, to je zatím nejasné. Víme však, že narostla také roční kapacita, a to z předchozích 750 vozů na nynějších 1 500.










































Volva S60 a V60 Polestar jsou nově výkonnější a také dostupnější. Zda ovšem dorazí na český trh, to je zatím nejisté
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině včera 19:47
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval včera 18:16
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem včera 17:58
- Portimão-Test, 2. den: včera 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze 15.3.2025
Nejčtenější články
Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Lada odhalila dynamiku své vůbec první ostré Nivy. Jako BMW X3 M zrovna nejede, i tak je citelně rychlejší než standard
15.2.2025I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025VW ukázal víc ze svého nového nejlevnějšího modelu ID. Prý bude „vysoce kvalitní”, přesně to z těchto aut čiší
15.2.2025Výroba aut v Evropě se propadla na roky nevídaná minima, devastaci místního průmyslu už asi zachrání jen zázrak
15.2.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.17. 07:40 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 07:00 - Brus
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus