Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo prosí EU: Zakažte nám prodávat auta, která by naši zákazníci mohli chtít. A není samo
4.10.2024 | Petr Prokopec
Přijde vám to ujeté? V tom pro změnu nejste sami vy, přesto jde o dokonalý odraz reality. Švédové místo toho, aby se snažili zákazníky přesvědčit o atraktivitě svých elektrických aut, žádají EU o to, aby setrvala u zakazování jakýchkoli alternativ jemu i ostatním.
Volvo nikdy nebylo značkou, pro kterou by se klientela rozhodovala primárně na základě pohonných jednotek. Jistě, Švédové sice nabízeli sportovní deriváty některých svých modelů a po nějaký čas byli dokonce spojováni s osmiválcem od Yamahy. Jenže to bylo podstatné jen pro pár zákazníků, většina z nich měla priority nastavené trochu jinak. Volvo tak bylo spíš alternativou k německé lize tvořené Audi, BMW a Mercedesem, než že by bylo jejich přímým soupeřem.
Před pár lety nicméně Švédové zavětřili příležitost, která by celou branži usadila na stejnou startovací čáru. A protože v té době již spadali pod čínské Geely, v podstatě by i měli výhodu. Zřejmě i proto se začali razantně distancovat od spalovacího pohonu a prosazovat elektromobilitu. Ve své misi už zašli tak daleko, že letos v březnu vyrobili vůbec poslední auto osazené dieselovým motorem. A ještě dřív oznámili, že se spalovacími auty skončí „bez jakýchkoli kdyby a ale” do roku 2030.
Od té doby se ale odehrálo mnohé, a tak už to neplatí, „kdyby a ale” nakonec zvítězila. To ovšem neznamená, že by znovu místo elektrické bible začali svá rozhodnutí konzultovat se zdravým rozumem. Rok 2030 je moc brzy i na ně, ale co takhle 2035? No, to už by klapnout mohl, co?
V tomto kontextu opravdu nezarazí, že se Volvo s desítkami dalších firem podepsalo pod deklaraci, která prosí Evropskou unii, aby určitě nerušila zákaz spalovacích aut od roku 2035, jak informuje Bloomberg. Volvo tak prosí EU, aby i jemu zakázalo prodávat auta, která by zákazníci náhodou mohli ještě chtít. Ani to se firmě nehodí.
„Elektrifikace je tím největším krokem, jaký může naše branže učinit, aby snížila svou uhlíkovou stopu,“ říká i nadále šéf značky Jim Rowan, který též s oblibou mění postoje, jak se to zrovna hodí. Jak to s tím snížením reálně je, automobilka ví, přesto hraje hry s nulovými emisemi, čímž vlastně jen říká, že EU požadovaná 100procentní redukci emisí k roku 2035 je beztak reálně nedosažitelná.
Je to celé jedna velká absurdita, která žádného zákazníka nepřitáhne a řadu jich odradí. Což je nejspíš i důvod, proč se k Volvu žádná další velká automobilka nepřipojila, svůj podpis na onu deklaraci z výrobců aut zanesl už jen Rivian. Ten ale skutečně nemá co ztratit. Mezi 49 dalšími firmami pak najdeme třeba Uber nebo Ikeu.
Máme v kontextu s podobnými iniciativami tendenci vyzývat k bojkotu zúčastněných značek, neboť o nic jiného si to neříká. Do Ikey už po dnešku určitě nevstoupíme, tedy dokud nás nepřestane „vychovávat”, navíc v oboru, kterému ani nemůže rozumět a který mu může být putna. Ale zkusíme to jinak - kašlete na bojkoty, pusťte podobné blázny z hlavy a kupujte u těch, kteří vás nechají žít, starají se o svůj byznys a vaše maximální blaho. Volvo to už dlouho není a dál ničím takovým být nemíní. Hůl rozumného člověka nad touto značkou musela být dávno zlomena, ale pokud jste dosud váhali...



Volvo na tom musí být opravdu hodně špatně, když si do svého vedení nedokázalo dosadit nikoho lepšího než Jima Rowana. I když vlastně je to frajer - raději dál pojede své elektrické evangelium, než aby se začal chovat jako racionálně uvažující obchodník. Foto: Volvo
Zdroj: Bloomberg
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Data servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
30.3.2025Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva