Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo pro rok 2017: více bezpečnosti u XC90, nové motory v S/V60
26.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédská automobilka vylepšila techniku modelu XC90, pro „šedesátkovou“ řadu má připravena i nová kola. Celé portfolio pak počítá s novou klimatizací.
Na nové modely švédské automobilky se čekalo opravdu dlouho. S předloňským příchodem druhé generace SUV XC90 se ovšem Volvo rozhodlo topit pod kotlem opravdu razantním způsobem. Loni jsme si proto mohli představit nový sedan S90, letos již přišla řada na kombi V90 a facelift hatchbacku V40. Obě tyto novinky se za pár dní ukážou naživo v Ženevě, kde je na stánku značky doplní i zbytek portfolia. Ten se navíc rovněž pyšní lehkou modernizací.
Naše představení začneme u již zmiňovaného modelu XC90, který v rámci modelového roku 2017 může počítat s druhou generací poloautonomního řízení Pilot Assist. Ta již nevyžaduje „vodící“ vůz, za řidiče tak dokáže převzít kontrolu nad vozem při rychlostech do 130 km/h na kterékoliv silnici s dobře viditelným vodorovným značením. Na některých trzích by systém měl být již součástí standardní výbavy, kupříkladu v takové Británii, kde za účelem navyšování bezpečnosti provozu mizí středové čáry, ale nejspíše Volvo bude mít menší problém.
Řešení dané problematiky nechme na Švédech, my přejdeme k dalším novinkám, jenž se týkají velkého SUV. To může nově počítat s modernizovaným systémem Run-off Road Mitigation, který zabraňuje neúmyslnému sjetí z vozovky mírnými zásahy do řízení. Aktualizace se dočkala i standardně dodávaná technologie City Safety, jejíž součástí je nově detekce velkých zvířat. Multimediální systém Sensus byl pak pro změnu obohacen o aplikace Spotify a Park and Play, která dokáže najít volné parkovací místo a zaplatit za něj.
Mimo to lze počítat s vylepšenými internetovými mapami navigace či vyhledávačem Local Search či aplikací Record and Send, která umožní řidiči, aby si za jízdy dělal hlasové poznámky, které může následně zaslat ve formě upozornění. Aby toho navíc nebylo málo, pak lze u motorizace D5 počítat s technologií PowerPulse. Ta počítá s využitím stlačeného vzduchu k roztočení turbodmychadla po sešlápnutí plynového pedálu, čímž má být zredukována prodleva a navýšena bezpečnost i rychlost při předjíždění.
Přesunout se můžeme k „šedesátkové“ řadě, v jejímž rámci bude nově k mání benzinový motor T5 naladěný na 245 koní a 350 Nm. Již standardně jej přitom doplní osmistupňový automat. Pro verzi S60 Cross Country bude na určitých trzích k mání diesel D3, u všech motorizací je pak možné sáhnout po nových 18palcových, 19palcových či 20palcových litých kolech. Dále pak lze počítat s novými odstíny laků Luminous Sand Metallic, Mussel Blue Metallic, Bursting Blue Metallic a Passion Red.
Pro celé švédské portfolio je pak nově k mání klimatizace CleanZone, které vylepšuje efektivní filtrování venkovního vzduchu a zabraňuje vniknutí škodlivých látek do kabiny, zvláště pak ve městech. Ve finále lze pak zmínit ještě technologii Volvo On Call, která umožňuje dálkový přístup k vozu a ovládání celé řady palubních funkcí skrze mobilní aplikaci. Její součástí je přitom i tlačítko Flic, které lze naprogramovat na několik úkonů, kupříkladu zamknutí vozu či zapnutí/vypnutí přídavného topení.
Celá aplikace jede na operačním systému Windows 10, ovládat ji tak vyjma chytrých mobilů a hodinek můžete i skrze domácí počítač či tablet. Jedinou vadou na kráse je ten fakt, že prozatím technologie v ČR není k dispozici. Kdy se tak stane, to české zastoupení prozatím nezmiňuje, stejně jako nejsou aktuálně známy ceny inovovaných modelů.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Volvo v rámci modelového roku 2017 modernizovalo nejen SUV XC90...
...ale také celou „šedesátkovou“ řadu
Některých novinek se ovšem dočká i celé portfolio
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva