Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo potvrdilo tříválce pro rok 2016, pohánět budou menší a střední modely
25.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Skandinávská značka se připravuje na splnění norem Evropské unie i přísnější australské regulace. Tříválce navíc poslouží budoucí hybridizaci.
Na zvládnutí nových limitů spotřeby resp. emisí CO2, jež vejdou v platnost na konci dekády, se začíná připravovat prakticky celý evropský automobilový svět. Recept je přitom pokaždé stejný - pod kapotami motorů se tak začínají objevovat miniaturní pohonné jednotky, kde chybějící objem supluje turbodmychadlo. Přeplňované tříválce jsme tak dostali již od BMW, Fordu, Opelu či PSA, nově se pak mezi tyto značky hodlá zařadit Volvo. To dané agregáty nabídne ve svých modelech v roce 2016, tedy ve chvíli, kdy dokončí stávající rošádu pohonných jednotek, v jejímž rámci pětiválce a šestiválce střídá v motorovém prostoru nová čtyřválcová rodina Drive-E.
Tříválcové agregáty by se přitom měly objevit ve spodní části nabídky švédské automobilky, přičemž hraničním bodem budou modely S60, V60 a středně velké SUV XC (s největší pravděpodobností tedy příští XC60). Derek Crabb, globální šéf pohonných jednotek Volva, pak uvedl, že jako první půjdou s kůží na trh benzinové motory. Jejich skladba však nebude tak obsáhlá jako u čtyřválců, kde očekávat máme čtyři standardní verze a jedno výkonné provedení s logem Polestar.
Crabb rovněž dodal, že tyto pohonné jednotky hrají hlavní roli v hybridizaci skandinávských modelů. Pro příští dekádu ovšem Volvo bude dráty a cívky nabízet jen „okrajově“. „Doufejme, že v roce 2025 již bude dávat elektrifikace komerční smysl. V daném období by elektromotory měly zajišťovat pohon výkonnějších modelů, zapotřebí však v tu chvíli budou tříválce. Pokud je tedy představujeme již nyní, pokládáme tím základní kámen pro dům, který bude stát právě v roce 2025.“
Relativně pozdní příchod hybridních agregátů ovšem není důvodem, proč by se Volvo mělo obávat placení emisních sankcí Evropské unii. „Náš stávající průměr v Evropě činí 120 g/km. Do roku 2020 se ovšem musíme dostat na 95 g/km, v Austrálii pak dokonce na 75 g/km. Pokud ovšem máte dobré inženýrství, pak se pod 95 gramů dostane i bez přispění elektromotorů,“ dodává Crabb.
Aby přitom daný úkol mohl být splněn, dočkáme se každé dva roky zásadní modernizace rodiny motorů Drive-E. Jak benzinové, tak i dieselové agregáty přitom počítají se čtyřmi úrovněmi výkonů od základních přes nízké a střední až po vysoké. Dieselům přitom bude pomáhat jedno nebo dvě turba, benzinové motory ale dostanou jednoduché přeplňování.
Výjimkou ovšem budou motorizace T6 a T8, kdy v prvním případě doplní turbodmychadlo kompresor kvůli vyššímu výkonu v nízkých otáčkách. Ve druhém případě pak můžeme počítat s elektromotorem, který bude zásobovat kola zadní. Ty přední si pak vezme na starosti klasická spalovací jednotka, čímž vznikne hybridní čtyřkolka. Ta přitom bude debutovat pod kapotou nového Volva XC90, jenž má vylézt na světlo světa již dnes. Se švédskou značkou se tedy neloučíme na dlouho.
Nové motory Drive-E se zaměřují hlavně na plnění přísnějších emisních regulí. V současnosti Volvo přichází s dvoulitrovými čtyřválci, od roku 2016 však máme očekávat i tříválce
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 5 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 7 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 8 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 10 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva