Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo Polestar: ostří Švédové vsadí i na naftu a elektřinou poháněnou zadní osu
12.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S příchodem nových motorů Drive-E je třeba u sportovních modelů suplovat ztrátu válců. Nízkého výkonu se ale prý nemusíme bát.
Pro skandinávskou automobilku byl příchod modelu S60 Polestar srovnatelný snad jen se slavným krokem Neila Armstronga. Automobilka, jež dosud stavěla hlavně na bezpečnosti, totiž zaujala sportovní fanoušky po celém světě. Řadu z nich však záhy zklamala, když ostrý sedan nabídla jen na australském trhu. Od Protinožců však nakonec Volvo S60 Polestar vyrazilo do celého světa, přičemž záda mu kryl kombík s identickým výkonem 350 koní.
Mohlo by se tedy zdát, že divizi Polestar již nic nestojí v cestě za slávou, snad až na jeden fakt. Oba modely totiž pohání třílitrový šestiválec, tedy pohonná jednotka, která u Volva dostala definitivního padáka. Ve sportovním oddělení tedy musí pracovat s novou rodinou Drive-E, jež s ničím větším než dvoulitrovým čtyřválcem nepočítá. Podle šéfa Polestaru to ovšem není problém, ba právě naopak.
Očekává se totiž, že do hry bude zapojen také elektromotor, který by poháněl zadní nápravu. Mimo to by navíc vylepšil křivku točivého momentu, jenž je u pohonných jednotek s malým objemem velmi plochá v nízkých otáčkách. Díky adopci „zelené technologie“, pod kterou spadají třeba hřídele s nízkým třením, pak má být dosaženo vysokého výkonu i z pouhých dvou litrů.
Elektromotor ovšem nebude jedinou novinkou pod kapotou ostrých modelů Volva, kromě toho chce totiž Polestar představit rovněž dieselovou verzi. Jelikož však ani ta již nebude spoléhat na pětiválec, dá se s dráty a cívkami počítat také v jejím případě.
Kromě nových motorů pak divize Polestar chystá rovněž další modely, jež by nesly její logo. Ty však hned tak nedorazí, neboť prim bude i nadále hrát poladěná dvojice S60/V60.
Modely S60 Polestar a V60 Polestar jsou jen prvními vlaštovkami. Ty příští však již vsadí na hybridní techniku a možná i dieselové motory
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
- News z EWC Endurance 31.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 10 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 11 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
včera
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus