Volvo Polestar: ostří Švédové vsadí i na naftu a elektřinou poháněnou zadní osu

S příchodem nových motorů Drive-E je třeba u sportovních modelů suplovat ztrátu válců. Nízkého výkonu se ale prý nemusíme bát.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volvo Polestar: ostří Švédové vsadí i na naftu a elektřinou poháněnou zadní osu

12.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volvo Polestar: ostří Švédové vsadí i na naftu a elektřinou poháněnou zadní osu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

S příchodem nových motorů Drive-E je třeba u sportovních modelů suplovat ztrátu válců. Nízkého výkonu se ale prý nemusíme bát.

Pro skandinávskou automobilku byl příchod modelu S60 Polestar srovnatelný snad jen se slavným krokem Neila Armstronga. Automobilka, jež dosud stavěla hlavně na bezpečnosti, totiž zaujala sportovní fanoušky po celém světě. Řadu z nich však záhy zklamala, když ostrý sedan nabídla jen na australském trhu. Od Protinožců však nakonec Volvo S60 Polestar vyrazilo do celého světa, přičemž záda mu kryl kombík s identickým výkonem 350 koní.

Mohlo by se tedy zdát, že divizi Polestar již nic nestojí v cestě za slávou, snad až na jeden fakt. Oba modely totiž pohání třílitrový šestiválec, tedy pohonná jednotka, která u Volva dostala definitivního padáka. Ve sportovním oddělení tedy musí pracovat s novou rodinou Drive-E, jež s ničím větším než dvoulitrovým čtyřválcem nepočítá. Podle šéfa Polestaru to ovšem není problém, ba právě naopak.

Očekává se totiž, že do hry bude zapojen také elektromotor, který by poháněl zadní nápravu. Mimo to by navíc vylepšil křivku točivého momentu, jenž je u pohonných jednotek s malým objemem velmi plochá v nízkých otáčkách. Díky adopci „zelené technologie“, pod kterou spadají třeba hřídele s nízkým třením, pak má být dosaženo vysokého výkonu i z pouhých dvou litrů.

Elektromotor ovšem nebude jedinou novinkou pod kapotou ostrých modelů Volva, kromě toho chce totiž Polestar představit rovněž dieselovou verzi. Jelikož však ani ta již nebude spoléhat na pětiválec, dá se s dráty a cívkami počítat také v jejím případě.

Kromě nových motorů pak divize Polestar chystá rovněž další modely, jež by nesly její logo. Ty však hned tak nedorazí, neboť prim bude i nadále hrát poladěná dvojice S60/V60.


Volvo Polestar: ostří Švédové vsadí i na naftu a elektřinou poháněnou zadní osu - 1 - Volvo-S60-V60-Polestar-01Volvo Polestar: ostří Švédové vsadí i na naftu a elektřinou poháněnou zadní osu - 2 - Volvo-S60-V60-Polestar-02Volvo Polestar: ostří Švédové vsadí i na naftu a elektřinou poháněnou zadní osu - 3 - Volvo-S60-V60-Polestar-03Volvo Polestar: ostří Švédové vsadí i na naftu a elektřinou poháněnou zadní osu - 4 - Volvo-S60-V60-Polestar-04Volvo Polestar: ostří Švédové vsadí i na naftu a elektřinou poháněnou zadní osu - 5 - Volvo-S60-V60-Polestar-05Volvo Polestar: ostří Švédové vsadí i na naftu a elektřinou poháněnou zadní osu - 6 - Volvo-S60-V60-Polestar-06
Modely S60 Polestar a V60 Polestar jsou jen prvními vlaštovkami. Ty příští však již vsadí na hybridní techniku a možná i dieselové motory

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.