Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo nabídne 600koňová auta s dvoulitrovým čtyřválcem, S90 a V90 Polestar
6.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chcete-li 600 koní v supersedanu vyrobeném jinde něž v Německu či USA, Volvo by mohlo být zajímavou volbou. Stále ale bude mít jen čtyři válce.
Vrcholové verze nových vozů Volvo XC90, S90 a V90 jsou označeny T8 a nabídnou čtyři stovky koní. Přesto je jejich základem čtyřválcový motor. Pod T8 se ale skrývá hybridní systém, takže pořádný kus z oněch čtyř stovek jsou koně elektrické. Od prosince loňského roku víme, že by měly vzniknout i verze S90 a V90 Polestar.
Podle šéfa vývoje značky Volvo Petera Mertense by tyhle verze mohly mít 600 koní, a to stále za použití dvoulitrového čtyřválcového motoru pod přední kapotou. Ten by měl mít kompresor a dvě turbodmychadla s elektrickou dopomocí a měl by nabídnout okolo 450 koní. O zbytek by se měl postarat elektromotor, umístěný na zadní nápravě; současný elektromotor verze T8 by měl být nahrazen silnějším.
Snaha Volva konkurovat BMW M5 a Mercedesu-AMG E 63 je zcela pochopitelná, jenže tyto vozy mají pro podobná čísla přeplňované osmiválce. 450 koní z dvou litrů objemu znamená zhruba 225 koní na litr; ne že bychom něco takového ještě neviděli, ale pořád tu zůstává otázka spolehlivosti takhle extrémně vyšponovaného motoru.
A také existuje otázka, nakolik budou zájemci ochotni za hromadu peněz akceptovat jen čtyřválec, byť s celkovým výkonem systému u šesti stovek koní, když konkurence nabídne starou dobrou V8. Spotřebě paliva v jednotkách litrů na 100 km stejně nikdo nebude věřit, už nyní je normovaných 1,9 litru u T8 naprosto nereálná hodnota.
Jak to dopadne, se zatím nechme překvapit, na S90 a V90 Polestar si počkáme ještě nejméně dva roky. Nejen pro fanoušky Volva ale bude tohle čekání jistě stát za to, protože dostat takový výkon z pouhého dvoulitru bude technicky velmi zajímavé.
Volva S90 a V90 Polestar se již dříve ukázala na několika neoficiálních ilustracích
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
před hodinou - Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva