Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo nabídne 600koňová auta s dvoulitrovým čtyřválcem, S90 a V90 Polestar
6.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chcete-li 600 koní v supersedanu vyrobeném jinde něž v Německu či USA, Volvo by mohlo být zajímavou volbou. Stále ale bude mít jen čtyři válce.
Vrcholové verze nových vozů Volvo XC90, S90 a V90 jsou označeny T8 a nabídnou čtyři stovky koní. Přesto je jejich základem čtyřválcový motor. Pod T8 se ale skrývá hybridní systém, takže pořádný kus z oněch čtyř stovek jsou koně elektrické. Od prosince loňského roku víme, že by měly vzniknout i verze S90 a V90 Polestar.
Podle šéfa vývoje značky Volvo Petera Mertense by tyhle verze mohly mít 600 koní, a to stále za použití dvoulitrového čtyřválcového motoru pod přední kapotou. Ten by měl mít kompresor a dvě turbodmychadla s elektrickou dopomocí a měl by nabídnout okolo 450 koní. O zbytek by se měl postarat elektromotor, umístěný na zadní nápravě; současný elektromotor verze T8 by měl být nahrazen silnějším.
Snaha Volva konkurovat BMW M5 a Mercedesu-AMG E 63 je zcela pochopitelná, jenže tyto vozy mají pro podobná čísla přeplňované osmiválce. 450 koní z dvou litrů objemu znamená zhruba 225 koní na litr; ne že bychom něco takového ještě neviděli, ale pořád tu zůstává otázka spolehlivosti takhle extrémně vyšponovaného motoru.
A také existuje otázka, nakolik budou zájemci ochotni za hromadu peněz akceptovat jen čtyřválec, byť s celkovým výkonem systému u šesti stovek koní, když konkurence nabídne starou dobrou V8. Spotřebě paliva v jednotkách litrů na 100 km stejně nikdo nebude věřit, už nyní je normovaných 1,9 litru u T8 naprosto nereálná hodnota.
Jak to dopadne, se zatím nechme překvapit, na S90 a V90 Polestar si počkáme ještě nejméně dva roky. Nejen pro fanoušky Volva ale bude tohle čekání jistě stát za to, protože dostat takový výkon z pouhého dvoulitru bude technicky velmi zajímavé.





Volva S90 a V90 Polestar se již dříve ukázala na několika neoficiálních ilustracích
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 6 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 7 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 9 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 10 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11