Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo Concept 26 vám prý daruje 26 minut času denně
19.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová studie odhaluje kokpit vozu osazeného autonomním řízením. Jakmile převezme kontrolu, může se ex-řidič zabavit třeba obřím výsuvným displejem.
Švédská automobilka nedávno oznámila, že od roku 2017 hodlá pustit do okolí Göteborgu stovku modelů XC90 osazených autonomním řízením. To za majitele zaskočí na některých úsecích silnic, přičemž pokud dojde k nehodě, bere Volvo veškeré škody i následky na své triko. Testovací fází ovšem koketování Švédů s autopiloty nekončí, neboť toto řešení by značka s koncem dekády velmi ráda dostala do sériové výroby. Aby přitom svým slovům dodala na váze, byl nyní v Los Angeles představen Concept 26.
Název této studie vychází z faktu, že podle analýz Volva každodenní cestování do práce zabere lidem v průměru 26 minut. Tuto dobu by přitom mohli využít smysluplněji, načež tu máme nově patentovanou konstrukci sedadla řidiče s přednastavenými režimy Drive, Create a Relax. První asi není třeba nějak zvlášť představovat, u druhých dvou však dochází k přitažení volantu k palubní desce. Mimo to se sklopí opěradlo sedadla a vysunut je velký displej, který řidiči umožňuje činnost dle svých představ.
Kromě autonomního řízení nechybí ani další prvky, které jsou určeny k rozmazlování posádky, tedy kupříkladu prémiové kožené čalounění, dřevěné dekory a metalické doplňky. Koncept zároveň dostal do vínku i digitální přístrojový štít, čtyřzónovou automatickou klimatizaci a unikátní multimediální systém, který je usazen na středové tunelu. Jaký model by těmito finesami měl být osazen jako první, to ale již Volvo nezmiňuje. Nicméně se dá čekat, že koncept může být aplikován na celé portfolio.
Dodat pak již můžeme pouze prohlášení viceprezidenta značky pro výzkum a vývoj Petera Mertense, podle kterého „automobilka Volvo Cars patří mezi první společnosti, které se vyjádřily k přijetí odpovědnosti za automaticky řízená vozidla. Pevně věříme, že by měli výrobci automobilů převzít plnou odpovědnost za veškeré chování vozu v době, kdy byl provozován v čistě autonomním režimu řízení. Pokud nějaká automobilka není ochotna tuto odpovědnost přijmout, jednoznačně z toho lze vyvozovat, že si svou technologií autonomního řízení není jista.“ Odvážná slova, na činy si počkejme...
Nový Concept 26 vychází z modulární platformy SPA, aplikován tak může být na jakýkoliv model švédské značky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejčtenější články
- Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil
6.10.2024 - Vysoká cla Číňany nezastaví, říká prodejní šéf Škody, od EU chce ale místo regulací jen peníze
6.10.2024 - Lada představila svůj nový elektromobil, snad jako jediná u něj použila hned dvojici baterií
6.10.2024 - Poslední nové auto s továrním CD přehrávačem zmizelo z nabídky, pro kdysi převratný nosič je to konec jeho éry
6.10.2024 - Maserati ukázalo unikátní supersport určený pro potomky jeho zakladatelů. To je ten marketing, který zachrání prodeje?
6.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva