Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo chce vyniknout i s designem bez kudrlinek, luxus dá najevo hlavně v kabině
25.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Segment prémiových vozů čeká podle šéfdesignéra švédské značky značné zjednodušení a vytříbení. Reflektovat přitom má posun v módní branži.
Švédská automobilka nám již dlouho před oficiálním příchodem druhé generace Volva XC90 naznačovala, že mění styl designového jazyka. Ten zdaleka nebude květnatý a nebude hýřit větším než malým počtem linek a detailů. Místo toho od značky dostaneme vcelku jednoduchou stylizaci. Šéfdesignér značky Thomas Ingenlath totiž dodává, že je načase, aby se prémiový segment odvrátil od strategie, kdy blýskavý obal jen maskuje prázdnou schránku.
„Ve chvílích, kdy si značka hledá své místo na trhu, můžete v rámci designu učinit obrovské skoky, posléze už ale jde jen o věc sofistikace. A pokud řeč přijde na design prémiových aut, pak zde žádné skoky ani nepotřebujete. V budoucnu totiž vše bude vládnout nadčasovost,“ dodává Ingenlath. Jeho slova přitom na ženevském autosalonu podpořil Gerry McGovern, který pro změnu šéfuje designovému oddělení u Land Roveru.
McGovern osvětlil svůj přístup k faceliftu Range Roveru Evoque, jehož podstatou „nebyla změna, nýbrž pouhé vylepšení a vytříbení“. Kromě toho se pak designér snažil o „navýšení a vybroušení luxusu v kabině“. Díky tomu prý automobilový průmysl začíná reflektovat módní branži, ve které rovněž dochází k odklonu od cingrlátek, na jejichž místo se dere uhlazenější a čistší stylizace.
Ingenlath pak dodává, že abychom pochopili směřování švédské automobilky, musíme poznat i tamní život. Ve Skandinávii se prý lidé nesnaží dávat najevo své bohatství. Aby Ingenlath mohl pozvednout značku Volvo do vyšších sfér, musí on i jeho tým citlivě sladit švédské pojetí luxusu s potřebami a touhami mezinárodní klientely. A toho by dle něj mělo být dosaženo zejména v kabině. Proto ostatně nové Volvo XC90 je uvnitř postaveno okolo rozměrného dotykového displeje zasazeného do středové konzole.
Ač tedy na papíře novinka značky soupeří s německými SUV, v jeho interiéru by se cestující měli cítit zcela jinak a měli by být obklopeni jinou aurou. Jelikož obdobným směrem cílí i Volvo XC60, mohlo by se zdát, že švédská automobilka se zaměří pouze na vozy se zvýšenou stavbou karoserie. Takové spekulace ovšem Ingenlath odmítá.
„Nesmíte podceňovat trh se sedany v Číně a Americe,“ říká šéfdesignér Volva a dodává, že značka bude nadále produkovat i kombíky, přestože jejich prodeje nejsou zrovna horentní. Záběr firmy ovšem musí být co nejširší, pročež se jednou snad dočkáme i návratu kupátek a kabrioletů. Dříve než na konci dekády to ovšem nebude.
Volvo v posledních dvou letech představilo tři nové koncepty, které předznamenávají změnu designového jazyka. Ten nebude zvenčí tak extravagantní, místo toho bude luxus vyjádřen doplňky uvnitř
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Majitel na 36 let odstavil auto s plnou nádrží. I po takové době nastartovalo na první pokus, pořád s původním benzinem
28.11.2024 - Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
28.11.2024 - Elektrický Fiat 500 je takový propadák, že zase zastavil výrobu v celé továrně na elektromobily. Nepojede až do ledna
29.11.2024 - Renault končí s motorem 1,3 turbo, který vyvinul s Mercedesem. S jedním z jeho posledních „normálních” agregátů je amen
29.11.2024 - Lamborghini odpískalo elektrického nástupce Urusu, ač ho slibovalo ještě loni. Nová generace zůstane spalovací, dokud to půjde
29.11.2024
Živá témata na fóru
- Zkoušení samohřivých aut jako alternativa klasickým vozidlům. 12.28. 05:14 - JasonVessy
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus