Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
2.11.2024 | Petr Prokopec
To musí být pro Němce opravdu hořká pilulka k polknutí, neboť nebýt této alternativy, zájem o jeho novinky by se zas jednou limitně blížil nule. A to je spalovací motor na palubě nových Scoutů jen ve formě generátoru. Kdyby auta poháněl, zájem bude ještě jinde.
Znovuzrozená značka Scout minulý týden představila své první dva novodobé modely, SUV Traveler a pick-up Terra. Oproti původním předpokladům je ale nakonec nebude nabízet jen s čistě elektrickým pohonem, ale také ve verzi Harvester, kdy na palubu přibude malý benzinový motor. Ten pak nebude roztáčet kola, nýbrž se postará o výrobu elektrické energie. Díky tomu by dojezd měl narůst na 805 km, což je spíš fikce než realita, ale to dnes nechme být. Nakonec pohonné hmoty půjde dotankovat na každém rohu, a tak obavy, že skončíte někde v polích bez „šťávy“, jsou tímto řešením zažehnány.
Volkswagen, který za zmrtvýchvstáním Scoutu stojí, se musel touto cestou vydávat velmi nerad, neboť jeho posedlost elektřinou je už legendární. Jenže šlo v rámci nešťastné elektrifikace celé značky o šťastné rozhodnutí. Jak informují kolegové z Carscoops na základě dat posbíraných mezi zájemci o nové Scouty na fóru budoucích majitelů, z víc než 670 uživatelů, kteří si modely Traveler či Terra už objednali, zvolilo 80 procent verze Harvester se spalovacím motorem na palubě.
Kromě toho přitom z dat vyplynulo, že pro SUV se rozhodlo 58,2 procenta zájemců, zatímco pick-up zvolilo 34,2 procenta lidí a obě auta 7,7 procenta zájemců. A tyto informace se zdají být velmi věrohodnými, neboť i dle Volkswagenu volí Traveleru dvě třetiny všech zájemců, kteří o Scouty projevili zájem. Že automobilka oficiálně nepřiznává, že naprostá většina kupců chce spalovací motor, je hořce úsměvné, ale skutečně to nepřekvapí. Potvrzením takové informace by VW jen zesměšňoval sám sebe. Však si představte, jaký zájem by o auta asi byl, kdyby měla standardní spalovací pohon...
Takto logicky do značné míry loví jen mezi lidmi, kteří elektrický pohon preferují. A těch, jak víme, není mnoho. Z dat získaných mezi kupci totiž dále vyplynulo, že pro 45,9 procenta zájemců je jedna či druhá novinka Scoutu jen dalším elektromobilem v řadě. Uvážíme-li, že elektromobily dnes v USA oslovují stále jen jednotky procent zákazníků, pak naprostou většinu trhu Scout kvůli svému pohonu míjí. Jaká škoda.
Je navíc třeba dodat, že prvotní zájem nemusí následovat téměř žádný další. Ačkoli si automobilky dlouho malovaly, že jakmile prolomí určitou hranici prodejů elektrických aut, bude zájem o ně jen stoupat, realitou je pravý opak - spíš platí, že jakmile úvodní zájem ze strany příznivců elektřiny opadne, auta obtížně lákají jakékoli další kupce. Až čas ale ukáže, zda Scout je jen další promarněná příležitost, nebo jde přece jen o ránu do středu terče.
























SUV Traveler láká víc než pick-up Terra, u obou aut pak lidé sahají hlavně po variantě Harvester s malým benzinovým motorem coby generátorem energie. Pikantní je, že mateřský VW o tom vůbec není ochoten oficiálně mluvit. Foto: Scout Motors
Zdroje: Carscoops, Volkswagen
Bleskovky
Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
před 3 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Lidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
před 2 hodinamiRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
před 3 hodinamiI ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
před 4 hodinamiManuální převodovky jsou druhem na vymření už i u Škody, dokonce u Octavie. Lenost dohnala hlavně Němce
před 6 hodinamiElektromobily mají na lidské zdraví i přímo horší dopad než dieselová auta, zjistila univerzitní studie
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva