Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen XL2: čtyřmístná verze XL1 nabídne více koní i kil, spotřeba se nezmění
18.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý hybrid nabídne více sedadel, které hmotnost zvednou téměř na tunu. Nahoru proto půjde výkon, cena pak dozajista přesáhne tři miliony korun.
Hybridní Volkswagen XL1 se dnes již jednou na paškál dostal, podle prvních informací by totiž měl ovlivnit také vzhled a techniku chystané osmé generace modelu Golf. Mimo to bude ovšem také předcházet nové verzi, která již ve svých útrobách neubytuje pouze dvojici pasažérů, ale hned čtyři cestující. Ti budou i nadále třít ramena pěkně o sebe, neboť co nejmenší šířka je klíčovým elementem vozu. Jen se nově dočkáme dvou řad sedadel za sebou, přičemž k těm zadním budou přístup zajišťovat dveře otevírané proti směru jízdy.
Je samozřejmě otázkou, zda ty přední se budou vyklápět vzhůru jako u originálu, v tomto směru však již informační prameny nic konkrétního nezmiňují. Zamířit tedy můžeme pod povrch, kde se mají objevit stejné přední a zadní pomocné rámy. Převzato bude také zavěšení a brzdový systém, středová část vozu však bude kompletně přepracována, což se týká také karbonového monokoku.
Pod kapotou by se pak měl znovu objevit 0,8litrový dieselový dvouválec, jeho výkon však s největší pravděpodobností lehce naroste ze stávajících 48 koní. To samé pak čeká elektromotor aktuálně produkující koní 27, zvětšení kapacity ale dočkají také lithium-iontové baterie, jež dnes dokáží uchovat 5,5 kWh. Důvodem je přitom ve všech případech vyšší hmotnost.
Očekává se totiž, že oproti 795 kilogramům originálního Volkswagenu XL1 bude čtyřmístná verze vážit přibližně 940 kg. Osmdesát kilo totiž má přihodit jeden extra pár sedadel, o dalších 50 kg se pak zasadí zmiňované „sebevražedné“ dveře. Kvůli větším bateriím lze čekat vyšší hmotnost také u hnacího ústrojí, elektrický systém vážící 105 kilogramů by ale měl zůstat nezměněn.
Jelikož kila navíc bude kompenzovat vyšší výkon, máme očekávat také stejná data týkající se spotřeby nebo jízdní dynamiky. Stovku by tak novinka, která zřejmě adoptuje název XL2, měla zvládnout za 12,7 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 160 km/h. Žíznivost by pak měla činit stejně nereálných 0,9 l/100 kilometrů, mohla by však klidně i poklesnout - je hlavně dílem papírových čachrů.
Posun výše ovšem můžeme čekat na poli cenovém, což z hybridní novinky dělá záležitost pro horních 10 tisíc. Nesmíme totiž zapomínat, že již dvoudveřová verze stojí šílených 110 000 Eur (cca 3 miliony korun). Čtyřdveřový model bude ještě dražší.

















































Volkswagen XL1 se dočká bratříčka, který nabídne čtveřici sedadel i vyšší výkon. Zároveň však přitom ztloustne a podraží
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva