Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen XL Sport: ex-šetřílek dostal 200 koní, jede 270 km/h
1.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Sportovní verze osazená motorem Ducati zvládne stovku za 5,8 s, uvnitř pak nabízí sportovní sedadla a záplavu karbonových vláken.
Noc koncernu Volkswagen je v plném proudu, pročež vám můžeme představit některé novinky ještě před zahájením samotného pařížského autosalonu. Jednou z nich samozřejmě byla nová Škoda Fabia, kromě českého hatchbacku však v romantickém městě nad Seinou nechybí ani koncepční Volkswagen XL Sport. O tom jsme se poprvé zmiňovali již před rokem, kdy měl být prvním plodem spolupráce s nově zakoupenou značkou Ducati.
V mezičase se ovšem na sportovní verzi poněkud zapomnělo, zvláště když v poslední době vylezly na světlo světa zvěsti o čtyřmístné verzi, která by mohla dostat název XL2. Ta ale nadále zůstává ve fázi zvažování či případně počátečního vývoje, pročež ji aktuálně můžeme vypustit z hlavy a místo ní svou pozornost zaměříme právě na VW XL Sport.
Ten má skutečně pod kapotou motor Ducati 1199 Superleggera V-Twin, jeho výkon však narostl z původně zvažovaných 190 koní na rovné dvě stovky. Spárován je přitom se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a točit zvládne neskutečných 11 000 otáček. Není tedy divu, že sprint z klidu na stovku absolvuje za pouhých 5,8 s.
Mnohem působivější je ovšem na vůz s výkonem 200 koní nejvyšší rychlost, která činí 270 km/h. Za tím přitom stojí nejen pohonné ústrojí, ale také příkladná aerodynamika (koeficient odporu vzduchu Cd činí pouhých 0,258) a nízká hmotnost. Ta činí 890 kilogramů, přičemž značný podíl na tom má karoserie z karbonem zesílených plastů.
Mimo to pak můžeme poreferovat o 18palcových magnéziových kolech, jež obouvají pneumatiky o rozměru 205/40 vpředu a 265/35 vzadu, nebo o karbon-keramických brzdách. Za nízkou hmotností ovšem stojí i titanové hřídele, zatímco zadní zavěšení typu pushrod vylepšuje stabilitu vozu v zatáčkách i vysokých rychlostech.
Po otevření výklopných dveří můžeme spatřit záplavu karbonových dekorů, digitální přístrojový štít, volant se zploštělou spodní částí či skořepiny pro dvojici cestujících. Sportovní je tedy nová verze skrz naskrz, otázkou je však sériová výroba. O té totiž tisková zpráva nemluví, stejně jako nezaznělo nic konkrétního ani od vedení VW.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Na pařížském autosalonu se překvapivě objeví i Volkswagen XL Sport, tedy verze osazená motorem z Ducati o výkonu 200 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 15 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus