Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen up! 5D: sériové pětidvířko je tu, crossover to není
23.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nedávný únik patentových obrázků Volkswagenu up! naznačoval, že by sériová podoba pětidvéřové mohla být automaticky crossoverem. Nebude.
Nedá se říci, že bychom představením pětidvéřového VW up! byli jakkoli překvapeni. Že vznikne naznačovaly už frankfurtské koncepty automobilky a až nedávný únik patentových obrázků pětidvířka položil otázku, jestli Volkswagen tuto verzi představí jako výchozí model s vícero dveřmi, nebo rovnou sáhne po trochu specifičtějším provedení hrajícím si na jakýsi allroad. Dnes už máme jasno - pětidvéřové provedení si na nic hrát nebude a „terénně” laděné verze se dočkáme až později.
Svědčí o tom prvotní snímky a informace, které dnes VW uvolnil. Vůz si tak nemusíme nikterak složitě představovat, neboť je zkrátka už dávno představeným upem s dvojicí dveří navíc. Vnější rozměry vozu se kvůli této modifikaci nezměnily vůbec, v případě těch vnitřních platí, že prostor pro zavazadla má kapacitu 251 litrů a se sklopenými zadními sedadly 951 litrů. Prostor pro hlavu (tedy ten mezi sedákem a střechou) je v případě předních sedadel 993 mm, u zadních pak 947 mm. Místo pro nohy cestujících vzadu (tedy to mezi opěradly předních a zadních sedadel) je 789 mm.
Tím výčet zajímavých dat víceméně končí, neboť z technického hlediska se jinak nemění vůbec nic. O pohon tohoto provedení se budou nadále starat dva litrové tříválcové motory, stejná bude nabídka výbav i příplatkových prvků. Všechny další detaily tak najdete v našem předchozím představení VW up!.
Výše příplatku za dvojici „vrátek” na českém trhu zatím není známa, soudě dle již známého rozdílu v cenách na západních trzích ale můžeme usuzovat na cifru okolo 12 000 Kč. Připlatíte si? Pokud zatím s odpovědí váháte, můžete ještě chvíli přemýšlet, u dealerů by se tato novinka měla objevit až začátkem léta.












Pětidvéřový VW up! je prostě... pětidvéřový VW up!
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 10 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 11 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
dnesK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnes
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins