Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen up! 5D: sériové pětidvířko je tu, crossover to není
23.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nedávný únik patentových obrázků Volkswagenu up! naznačoval, že by sériová podoba pětidvéřové mohla být automaticky crossoverem. Nebude.
Nedá se říci, že bychom představením pětidvéřového VW up! byli jakkoli překvapeni. Že vznikne naznačovaly už frankfurtské koncepty automobilky a až nedávný únik patentových obrázků pětidvířka položil otázku, jestli Volkswagen tuto verzi představí jako výchozí model s vícero dveřmi, nebo rovnou sáhne po trochu specifičtějším provedení hrajícím si na jakýsi allroad. Dnes už máme jasno - pětidvéřové provedení si na nic hrát nebude a „terénně” laděné verze se dočkáme až později.
Svědčí o tom prvotní snímky a informace, které dnes VW uvolnil. Vůz si tak nemusíme nikterak složitě představovat, neboť je zkrátka už dávno představeným upem s dvojicí dveří navíc. Vnější rozměry vozu se kvůli této modifikaci nezměnily vůbec, v případě těch vnitřních platí, že prostor pro zavazadla má kapacitu 251 litrů a se sklopenými zadními sedadly 951 litrů. Prostor pro hlavu (tedy ten mezi sedákem a střechou) je v případě předních sedadel 993 mm, u zadních pak 947 mm. Místo pro nohy cestujících vzadu (tedy to mezi opěradly předních a zadních sedadel) je 789 mm.
Tím výčet zajímavých dat víceméně končí, neboť z technického hlediska se jinak nemění vůbec nic. O pohon tohoto provedení se budou nadále starat dva litrové tříválcové motory, stejná bude nabídka výbav i příplatkových prvků. Všechny další detaily tak najdete v našem předchozím představení VW up!.
Výše příplatku za dvojici „vrátek” na českém trhu zatím není známa, soudě dle již známého rozdílu v cenách na západních trzích ale můžeme usuzovat na cifru okolo 12 000 Kč. Připlatíte si? Pokud zatím s odpovědí váháte, můžete ještě chvíli přemýšlet, u dealerů by se tato novinka měla objevit až začátkem léta.
Pětidvéřový VW up! je prostě... pětidvéřový VW up!
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva