Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Touran 2011: druhý facelift bestselleru
16.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Kompaktní MPV německé automobilky patří mezi nejprodávanější modely této kategorie na evropském trhu. Na autosalonu v Lipsku se představila již druhá zásadnější inovace Touranu, která aktualizovala jeho vzhled s ohledem na ostatní současné modely z Wolfsburgu.
Typický představitel značky Volkswagen obvykle nenadchne designem, ale spíše kvalitním zpracováním a dobrou funkčností. Během úspěšné kariéry se modelů Touran prodalo po celém světě okolo 1,13 milionu. V Německu má tento model podíl ve svém segmentu téměř 50 procent a v ostatních evropských zemích patří z hlediska prodejů většinou do první pětky.
Současná aktualizace vzhledu Tourana se nezaměřila jen na přední světlomety a masku chladiče ve stylu Golfu VI. Celkem zásadně se proměnila i záď. Sdružená světla mají nyní podobný tvar jako u terénního Touaregu či nového Sharanu, upravená odtoková hrana pak eliminuje turbulence a má i vliv na snížení součinitele odporu vzduchu cx, který klesl ze současné hodnoty 0,32 na velmi dobrých 0,29. Zadní výklopné víko je také celé nové a s větším oknem, což umožňuje lepší výhled dozadu. Jiný charakter zadní části pak umocňují boční okénka za C-sloupkem, která stejně jako u nového Sharanu porušují rovnou linii spodního okraje oken.
Novinkou jsou poprvé v této třídě použité bi-xenonové světlomety s funkcí Dynamic Light Assist, která pomocí kamer sleduje provoz a mění výšku světelného paprsku tak, aby nedocházelo k nežádoucímu oslnění řidičů v protijedoucích vozidlech. Jednodušší systém pracující na podobném principu je použit i u standardních halogenových světlometů. Verze s bi-xenonovými světlomety bude navíc disponovat denními světly LED. Vylepšen byl parkovací asistent, který dokáže prakticky sám zaparkovat jak do mezery podélně tak i napříč stojících vozidel.
Interiér prošel podobným zušlechtěním jako třeba v případě modelu Multivan. Tvar palubní desky se nezměnil, ale nové jsou materiály, ovladače, kontrolní přístroje s bílým podsvícením a také volanty. Touran se bude nabízen jako pětimístný s třetí řadou nouzových sedadel za příplatek. Druhá a třetí řada má navíc velmi chytrý mechanismus sklápění sedadel, přičemž opěradlo prostředního sedadla ve druhé řadě a sedadlo spolujezdce vpředu lze sklopit dopředu a použít jako stolek. V pětimístném uspořádání Touran disponuje zavazadlovým prostorem o objemu 695 l, po sklopení druhé řady se zvětší na 1913 l a po jejich vyjmutí na „stěhovacích“ 1989 l. Nosnost je pak také velice solidních 660 kg.
Nový Touran nabídne vylepšenou paletu motorů, kterou tvoří přeplňované čtyřválce s přímým vstřikováním paliva jak vznětové (všechny se vstřikováním common-rail), tak zážehové ve výkonovém rozpětí 66 až 125 kW. Ve spojení s menšími zdvihovými objemy to samozřejmě znamená nižší emise, nižší spotřebu paliva ale zároveň větší točivý moment. Všechny Tourany dnes splňují emisní normu EU5.
Základní pohonnou jednotku představuje v Mladé Boleslavi vyráběný přeplňovaný čtyřválec 1.2 TSI použitý již například ve Škodách Yeti a Octavia. Motor disponuje stejným výkonem 77 kW, k tomu však nabídne až 175 N.m točivého momentu okamžitě od volnoběžných otáček. Kombinovaná spotřeba této verze je 6,4 l/100 km a emise 149 kg/km. Motor 1.2 TSI vybavený systémem start-stop a rekuperací kinetické energie se bude nabízet rovněž jako BlueMotion se spotřebou 5,9 l/100 km (139 kg/km). Větší čtyřválce 1.4 TSI (103 a 125 kW) byly součástí nabídky již u předchozího provedení, silnější verze je však nyní standardně dodávána se sedmistupňovou samočinnou dvojspojkovou převodovku DSG. V nabídce zůstala i verze EcoFuel, která si vystačí s 4,7 kg zemního plynu na 100 km a vykazuje emise CO2 do 128 kg/km (s příplatkovou DSG jen 4,6 kg a 125 kg/km).
Čtyři turbodiesely představují vlastně po dvou výkonových verzích motorů TDI 1,6 litru (66 a 77 kW) a TDI 2,0 litru (103 a 125 kW). Ekologická varianta slabšího TDI 1,6 litru (77 kW) s názvem Blue Motion bude ve třídě sedmimístných MPV rekordmanem z hlediska spotřeby, neboť si v kombinovaném cyklu vystačí s 4,6 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 121 kg/km. Koncem roku by se jako BlueMotion měl objevit i slabší dvoulitr (104 kW), který slibuje kombinovanou spotřebu 4,8 l/100 Km. Všechny turbodiesely disponují šestistupňovou ručně řazenou převodovkou až na dvoulitr o výkonu 125 kW, který má standardně sedmistupňové DSG.
Základním modelem (na německém trhu) bude verze s motorem 1.2 TSI (77 kW) ve výbavě Trendline. V sérii bude mít mimo jiné klimatizaci, audiosystém, elektrické ovládání oken a specifickou dekoraci interiéru. O stupínek výše je postaven model Comfortline (dešťový a světelný senzor, samočinně stmívající zrcátko, chromované doplňky, komfortnější sedadla, skladací stolky pro druhou řadu a tónovaná skla) a topmodel představuje provedení Highline s čalouněním v kombinaci látka-Alcantara, sportovními sedadly, koženým volantem, hliníkovými ližinami a 16palcovými koly z lehkých slitin. Novinkou příplatkové výbavy bude panoramatické střešní okno, navigační systém s menší dotykovou obrazovkou a zadní parkovací kamera. Zákazník si bude moci také připlatit za adaptivní podvozek DCC.
Nový Touran se v srpnu letošního nroku začne prodávat nejdříve v Německu, během podzimu se pak objeví i v České republice.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva