Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Touran 2011: druhý facelift bestselleru
16.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Kompaktní MPV německé automobilky patří mezi nejprodávanější modely této kategorie na evropském trhu. Na autosalonu v Lipsku se představila již druhá zásadnější inovace Touranu, která aktualizovala jeho vzhled s ohledem na ostatní současné modely z Wolfsburgu.
Typický představitel značky Volkswagen obvykle nenadchne designem, ale spíše kvalitním zpracováním a dobrou funkčností. Během úspěšné kariéry se modelů Touran prodalo po celém světě okolo 1,13 milionu. V Německu má tento model podíl ve svém segmentu téměř 50 procent a v ostatních evropských zemích patří z hlediska prodejů většinou do první pětky.
Současná aktualizace vzhledu Tourana se nezaměřila jen na přední světlomety a masku chladiče ve stylu Golfu VI. Celkem zásadně se proměnila i záď. Sdružená světla mají nyní podobný tvar jako u terénního Touaregu či nového Sharanu, upravená odtoková hrana pak eliminuje turbulence a má i vliv na snížení součinitele odporu vzduchu cx, který klesl ze současné hodnoty 0,32 na velmi dobrých 0,29. Zadní výklopné víko je také celé nové a s větším oknem, což umožňuje lepší výhled dozadu. Jiný charakter zadní části pak umocňují boční okénka za C-sloupkem, která stejně jako u nového Sharanu porušují rovnou linii spodního okraje oken.
Novinkou jsou poprvé v této třídě použité bi-xenonové světlomety s funkcí Dynamic Light Assist, která pomocí kamer sleduje provoz a mění výšku světelného paprsku tak, aby nedocházelo k nežádoucímu oslnění řidičů v protijedoucích vozidlech. Jednodušší systém pracující na podobném principu je použit i u standardních halogenových světlometů. Verze s bi-xenonovými světlomety bude navíc disponovat denními světly LED. Vylepšen byl parkovací asistent, který dokáže prakticky sám zaparkovat jak do mezery podélně tak i napříč stojících vozidel.
Interiér prošel podobným zušlechtěním jako třeba v případě modelu Multivan. Tvar palubní desky se nezměnil, ale nové jsou materiály, ovladače, kontrolní přístroje s bílým podsvícením a také volanty. Touran se bude nabízen jako pětimístný s třetí řadou nouzových sedadel za příplatek. Druhá a třetí řada má navíc velmi chytrý mechanismus sklápění sedadel, přičemž opěradlo prostředního sedadla ve druhé řadě a sedadlo spolujezdce vpředu lze sklopit dopředu a použít jako stolek. V pětimístném uspořádání Touran disponuje zavazadlovým prostorem o objemu 695 l, po sklopení druhé řady se zvětší na 1913 l a po jejich vyjmutí na „stěhovacích“ 1989 l. Nosnost je pak také velice solidních 660 kg.
Nový Touran nabídne vylepšenou paletu motorů, kterou tvoří přeplňované čtyřválce s přímým vstřikováním paliva jak vznětové (všechny se vstřikováním common-rail), tak zážehové ve výkonovém rozpětí 66 až 125 kW. Ve spojení s menšími zdvihovými objemy to samozřejmě znamená nižší emise, nižší spotřebu paliva ale zároveň větší točivý moment. Všechny Tourany dnes splňují emisní normu EU5.
Základní pohonnou jednotku představuje v Mladé Boleslavi vyráběný přeplňovaný čtyřválec 1.2 TSI použitý již například ve Škodách Yeti a Octavia. Motor disponuje stejným výkonem 77 kW, k tomu však nabídne až 175 N.m točivého momentu okamžitě od volnoběžných otáček. Kombinovaná spotřeba této verze je 6,4 l/100 km a emise 149 kg/km. Motor 1.2 TSI vybavený systémem start-stop a rekuperací kinetické energie se bude nabízet rovněž jako BlueMotion se spotřebou 5,9 l/100 km (139 kg/km). Větší čtyřválce 1.4 TSI (103 a 125 kW) byly součástí nabídky již u předchozího provedení, silnější verze je však nyní standardně dodávána se sedmistupňovou samočinnou dvojspojkovou převodovku DSG. V nabídce zůstala i verze EcoFuel, která si vystačí s 4,7 kg zemního plynu na 100 km a vykazuje emise CO2 do 128 kg/km (s příplatkovou DSG jen 4,6 kg a 125 kg/km).
Čtyři turbodiesely představují vlastně po dvou výkonových verzích motorů TDI 1,6 litru (66 a 77 kW) a TDI 2,0 litru (103 a 125 kW). Ekologická varianta slabšího TDI 1,6 litru (77 kW) s názvem Blue Motion bude ve třídě sedmimístných MPV rekordmanem z hlediska spotřeby, neboť si v kombinovaném cyklu vystačí s 4,6 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 121 kg/km. Koncem roku by se jako BlueMotion měl objevit i slabší dvoulitr (104 kW), který slibuje kombinovanou spotřebu 4,8 l/100 Km. Všechny turbodiesely disponují šestistupňovou ručně řazenou převodovkou až na dvoulitr o výkonu 125 kW, který má standardně sedmistupňové DSG.
Základním modelem (na německém trhu) bude verze s motorem 1.2 TSI (77 kW) ve výbavě Trendline. V sérii bude mít mimo jiné klimatizaci, audiosystém, elektrické ovládání oken a specifickou dekoraci interiéru. O stupínek výše je postaven model Comfortline (dešťový a světelný senzor, samočinně stmívající zrcátko, chromované doplňky, komfortnější sedadla, skladací stolky pro druhou řadu a tónovaná skla) a topmodel představuje provedení Highline s čalouněním v kombinaci látka-Alcantara, sportovními sedadly, koženým volantem, hliníkovými ližinami a 16palcovými koly z lehkých slitin. Novinkou příplatkové výbavy bude panoramatické střešní okno, navigační systém s menší dotykovou obrazovkou a zadní parkovací kamera. Zákazník si bude moci také připlatit za adaptivní podvozek DCC.
Nový Touran se v srpnu letošního nroku začne prodávat nejdříve v Německu, během podzimu se pak objeví i v České republice.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 4 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 24 minutami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před hodinou - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 3 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 4 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Rychlodotazy 11.01. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB