Volkswagen Touran 2011: druhý facelift bestselleru

Kompaktní MPV německé automobilky patří mezi nejprodávanější modely této kategorie na evropském trhu. Na autosalonu v Lipsku se představila již druhá zásadnější inovace Touranu, která aktualizovala jeho vzhled s ohledem na ostatní současné modely z Wolfsburgu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volkswagen Touran 2011: druhý facelift bestselleru

16.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek

Volkswagen Touran 2011: druhý facelift bestselleru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kompaktní MPV německé automobilky patří mezi nejprodávanější modely této kategorie na evropském trhu. Na autosalonu v Lipsku se představila již druhá zásadnější inovace Touranu, která aktualizovala jeho vzhled s ohledem na ostatní současné modely z Wolfsburgu.

Typický představitel značky Volkswagen obvykle nenadchne designem, ale spíše kvalitním zpracováním a dobrou funkčností. Během úspěšné kariéry se modelů Touran prodalo po celém světě okolo 1,13 milionu. V Německu má tento model podíl ve svém segmentu téměř 50 procent a v ostatních evropských zemích patří z hlediska prodejů většinou do první pětky.

Současná aktualizace vzhledu Tourana se nezaměřila jen na přední světlomety a masku chladiče ve stylu Golfu VI. Celkem zásadně se proměnila i záď. Sdružená světla mají nyní podobný tvar jako u terénního Touaregu či nového Sharanu, upravená odtoková hrana pak eliminuje turbulence a má i vliv na snížení součinitele odporu vzduchu cx, který klesl ze současné hodnoty 0,32 na velmi dobrých 0,29. Zadní výklopné víko je také celé nové a s větším oknem, což umožňuje lepší výhled dozadu. Jiný charakter zadní části pak umocňují boční okénka za C-sloupkem, která stejně jako u nového Sharanu porušují rovnou linii spodního okraje oken.

Novinkou jsou poprvé v této třídě použité bi-xenonové světlomety s funkcí Dynamic Light Assist, která pomocí kamer sleduje provoz a mění výšku světelného paprsku tak, aby nedocházelo k nežádoucímu oslnění řidičů v protijedoucích vozidlech. Jednodušší systém pracující na podobném principu je použit i u standardních halogenových světlometů. Verze s bi-xenonovými světlomety bude navíc disponovat denními světly LED. Vylepšen byl parkovací asistent, který dokáže prakticky sám zaparkovat jak do mezery podélně tak i napříč stojících vozidel.

Interiér prošel podobným zušlechtěním jako třeba v případě modelu Multivan. Tvar palubní desky se nezměnil, ale nové jsou materiály, ovladače, kontrolní přístroje s bílým podsvícením a také volanty. Touran se bude nabízen jako pětimístný s třetí řadou nouzových sedadel za příplatek. Druhá a třetí řada má navíc velmi chytrý mechanismus sklápění sedadel, přičemž opěradlo prostředního sedadla ve druhé řadě a sedadlo spolujezdce vpředu lze sklopit dopředu a použít jako stolek. V pětimístném uspořádání Touran disponuje zavazadlovým prostorem o objemu 695 l, po sklopení druhé řady se zvětší na 1913 l a po jejich vyjmutí na „stěhovacích“ 1989 l. Nosnost je pak také velice solidních 660 kg.

Nový Touran nabídne vylepšenou paletu motorů, kterou tvoří přeplňované čtyřválce s přímým vstřikováním paliva jak vznětové (všechny se vstřikováním common-rail), tak zážehové ve výkonovém rozpětí 66 až 125 kW. Ve spojení s menšími zdvihovými objemy to samozřejmě znamená nižší emise, nižší spotřebu paliva ale zároveň větší točivý moment. Všechny Tourany dnes splňují emisní normu EU5.

Základní pohonnou jednotku představuje v Mladé Boleslavi vyráběný přeplňovaný čtyřválec 1.2 TSI použitý již například ve Škodách Yeti a Octavia. Motor disponuje stejným výkonem 77 kW, k tomu však nabídne až 175 N.m točivého momentu okamžitě od volnoběžných otáček. Kombinovaná spotřeba této verze je 6,4 l/100 km a emise 149 kg/km. Motor 1.2 TSI vybavený systémem start-stop a rekuperací kinetické energie se bude nabízet rovněž jako BlueMotion se spotřebou 5,9 l/100 km (139 kg/km). Větší čtyřválce 1.4 TSI (103 a 125 kW) byly součástí nabídky již u předchozího provedení, silnější verze je však nyní standardně dodávána se sedmistupňovou samočinnou dvojspojkovou převodovku DSG. V nabídce zůstala i verze EcoFuel, která si vystačí s 4,7 kg zemního plynu na 100 km a vykazuje emise CO2 do 128 kg/km (s příplatkovou DSG jen 4,6 kg a 125 kg/km).

Čtyři turbodiesely představují vlastně po dvou výkonových verzích motorů TDI 1,6 litru (66 a 77 kW) a TDI 2,0 litru (103 a 125 kW). Ekologická varianta slabšího TDI 1,6 litru (77 kW) s názvem Blue Motion bude ve třídě sedmimístných MPV rekordmanem z hlediska spotřeby, neboť si v kombinovaném cyklu vystačí s 4,6 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 121 kg/km. Koncem roku by se jako BlueMotion měl objevit i slabší dvoulitr (104 kW), který slibuje kombinovanou spotřebu 4,8 l/100 Km. Všechny turbodiesely disponují šestistupňovou ručně řazenou převodovkou až na dvoulitr o výkonu 125 kW, který má standardně sedmistupňové DSG.

Základním modelem (na německém trhu) bude verze s motorem 1.2 TSI (77 kW) ve výbavě Trendline. V sérii bude mít mimo jiné klimatizaci, audiosystém, elektrické ovládání oken a specifickou dekoraci interiéru. O stupínek výše je postaven model Comfortline (dešťový a světelný senzor, samočinně stmívající zrcátko, chromované doplňky, komfortnější sedadla, skladací stolky pro druhou řadu a tónovaná skla) a topmodel představuje provedení Highline s čalouněním v kombinaci látka-Alcantara, sportovními sedadly, koženým volantem, hliníkovými ližinami a 16palcovými koly z lehkých slitin. Novinkou příplatkové výbavy bude panoramatické střešní okno, navigační systém s menší dotykovou obrazovkou a zadní parkovací kamera. Zákazník si bude moci také připlatit za adaptivní podvozek DCC.

Nový Touran se v srpnu letošního nroku začne prodávat nejdříve v Německu, během podzimu se pak objeví i v České republice.


Volkswagen Touran 2011: druhý facelift bestselleru  - 1 - VW-Touran_2011_2Volkswagen Touran 2011: druhý facelift bestselleru  - 2 - VW-Touran_2011_3Volkswagen Touran 2011: druhý facelift bestselleru  - 3 - VW-Touran_2011_4Volkswagen Touran 2011: druhý facelift bestselleru  - 4 - VW-Touran_2011_5Volkswagen Touran 2011: druhý facelift bestselleru  - 5 - VW-Touran_2011_6Volkswagen Touran 2011: druhý facelift bestselleru  - 6 - VW-Touran_2011_7Volkswagen Touran 2011: druhý facelift bestselleru  - 7 - VW-Touran_2011_8Volkswagen Touran 2011: druhý facelift bestselleru  - 8 - VW-Touran_2011_9

Roman Kalina

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.