Volkswagen Taigun 2014: další evoluce má dvoudílné páté dveře jako off-roady

Taigun si dává pořádně na čas, Němci však svět udržují zájem světa. Odhalili novou verzi konceptu, která dostala nový lak a rezervu zvenčí na páté dveře.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volkswagen Taigun 2014: další evoluce má dvoudílné páté dveře jako off-roady

5.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Volkswagen Taigun 2014: další evoluce má dvoudílné páté dveře jako off-roady

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Taigun si dává pořádně na čas, Němci však svět udržují zájem světa. Odhalili novou verzi konceptu, která dostala nový lak a rezervu zvenčí na páté dveře.

Oranžový vůz na fotkách vám může přijít povědomý, a nebudete sami - celý svět už viděl jeho starší, modrou verzi na autosalonu v brazilském Sao Paulu před rokem a půl. Volkswagen nyní pustil do světa několik fotografií nové inkarnace konceptu Taigun, jehož produkční verze si dává na čas.

Kromě oranžového laku také Taigun doznal několika změn, z nichž nejmarkantnější je umístění rezervního kola zvenčí na záď vozu. Páté dveře jsou dvoudílné, pro přístup k taškám s nákupem je třeba zvednout sklo a pak otevřít plechovou část směrem doleva, tedy směrem nepraktickým pro země, kde se na této straně silnice jezdí.

Nepříliš velké změny designu jsou však paradoxně podstatné proto, že podle nich by se sériový Taigun od konceptu nemusel moc lišit. Volkswagen řekl, že reakce světa na koncept byla ohromná, ale že si zákazníci přejí rychlý přístup k rezervě bez nutnosti nejdříve vyprázdnit zavazadelník. To je praktické, jedete-li někam na dovolenou s plným kufrem - avšak zavazadlový prostor Taigunu nevypadá, že by byl pro tento účel zrovna předurčen. Zmíněné odůvodnění rezervy venku tak mohlo vzniknout až po jejím stěhování.

Kromě ní, absence imitace difuzoru a palety barev se však mnoho změn neudálo - výfuk má stále dvě koncovky a stále v nárazníku, kde v sérii asi nebudou, a na druhém konci potrubí je litrový tříválec s turbodmychadlem, 108 koni a 175 Nm, který pohání výhradně přední kola přes manuální šestikvalt. Taigun s ním má zrychlit na stovku za 9,2 vteřiny a zvládnout až 184 km/h, to vše papírově za 4,7 litru benzínu na 100 km.

Již také víme, že podobně jako u dvojčat up! a Citigo i z Taigunu pravděpodobně vznikne malé SUV Škodovky. O něm však zatím nemáme k dispozici žádné detaily. Odhalení konceptů Taigunu v Dillí, resp. dříve v Sao Paulu, také naznačuje, na které trhy bude mířit. Škodovácká verze se českému trhu asi nevyhne, jak to bude s Taigunem, zatím známo není.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Volkswagen Taigun 2014: další evoluce má dvoudílné páté dveře jako off-roady - 1 - vw taigun updated concept 01Volkswagen Taigun 2014: další evoluce má dvoudílné páté dveře jako off-roady - 2 - vw taigun updated concept 02Volkswagen Taigun 2014: další evoluce má dvoudílné páté dveře jako off-roady - 3 - vw taigun updated concept 03Volkswagen Taigun 2014: další evoluce má dvoudílné páté dveře jako off-roady - 4 - vw taigun updated concept 04Volkswagen Taigun 2014: další evoluce má dvoudílné páté dveře jako off-roady - 5 - vw taigun updated concept 05Volkswagen Taigun 2014: další evoluce má dvoudílné páté dveře jako off-roady - 6 - vw taigun updated concept 06Volkswagen Taigun 2014: další evoluce má dvoudílné páté dveře jako off-roady - 7 - vw taigun updated concept 07
Volkswagen odhalil další verzi konceptu Taigun, tentokrát v oranžové barvě a s rezervou zvenčí na pátých dveřích. Pod kapotou zůstává tříválec s turbem, pohánějící přední kola

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.