Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Polo R dostane napodruhé pohon všech kol a výkon 250 koní
23.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholná verze německého hatchbacku již nebude limitovaný model, ale zcela regulérní součást nabídky. Stovku pokoří za méně než 6 sekund.
Úspěch německé automobilky na poli světových rallye je nezpochybnitelný - Volkswagen vlétl do šampionátu WRC s neskutečnou razancí, která byla hned v prvním roce korunována titulem pro značku i pro Sébastiena Ogiera. Ještě loni touto dobou si ale ve Wolfsburgu nemohli být ničím jisti, a tak nejprve přišli s Polem R WRC, které však na závodní speciál odkazovala více jménem než technikou. V motorovém prostoru sice bujelo velmi slušných 220 koní, ty ale mířily jen na přední kola modelu, což s WRC příliš společného nemá. Navíc na vůz bylo možné pohlížet i jako na jakýsi homologační speciál, a tak byl k mání jen v omezeném počtu 2 500 exemplářů.
Tímto mohli být mnozí zklamáni, jak se ale nyní ukazuje, daný model byl pro Volkswagen jen jakýmsi předkrmem před hlavním chodem. A ten již bude speciálu ze světové rallye dělat větší čest. Z pohonné jednotky EA888 totiž doluje 250 koní, jež navíc zamíří na všechna čtyři kola. Stovku tak Polo R zvládne pod 6 sekund při cestě za nejvyšší rychlostí, která bude vrcholit na 250 km/h. Tato fakta jsou však prozatím jen odhadem, na ta skutečná si budeme muset počkat.
Víme ovšem tolik, že přenos výkonu dostane na starosti šestistupňová dvouspojková automatická převodovka. A že s ohledem na zmiňovaný pohon všech kol budou jízdní vlastnosti profitovat z nové víceprvkové nápravy (standardně má Polo torzní příčku). Pomalu tak zbývá jen vyřešit, kdy novinku uvidíme naživo a v showroomech.
V prvním případě bychom se přitom mohli dočkat již záhy, neboť Polo R bylo vyvíjeno společně s Audi S1, které se má ukázat v Ženevě. Tamtéž tedy zřejmě můžeme očekávat i nabušený Volkswagen, který by tak do prodeje zamířil někdy v druhé půli roku. Že by se tedy německá značka chystala oslavovat druhý titul v řadě? Možné to je.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.



První verze Volkswagenu Polo R dostala přízvisko WRC, disponovala výkonem 220 koní a pohonem předních kol. Nový model namísto toho pošle na všechna čtyři kola koní 250
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 4 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 9 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 14:34 - jerry
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.