Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Phaeton facelift: pouze jiná tvář
23.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Již od roku 2002 je v nabídce Volkswagenu pětimetrový luxusní sedan Phaeton. Ambiciózní projekt z doby velké konjunktury a neomezené vlády Ferdinanda Piëcha vyráběný v supermoderní prosklené továrně v Drážďanech byl ránou vedle, přesto se ještě nechystá na odpočinek. Na autoshow v Pekingu se představuje jeho modernizovaná verze.
Nadčasové tvary elegantního sedanu, které navrhnul Walter de Silva, jsou stále akceptovatelné, zvláště s novou širší chromovanou maskou s vodorovnými lamelami a plastickým znakem VW, který skrývá radar systému ACC, a rovněž novými bi-xenonovými světlomety kombinovanými s bodovými světly LED pro denní svícení. Zadní část byla převzata z předchozího modelu až na nárazník s integrovanými koncovkami výfuku a zcela přepracovaná světla vybavená samozřejmě také LED diodami. Tato technologie osvětlení mimochodem našla uplatnění i u předních světel do mlhy a směrových světel integrovaných ve zpětných zrcátkách.
Svícení automobilu řídí kamerový systém Dynamic Light Assist podobný jako v Touaregu či novém Touranu, který umožňuje cíleně mířit světlený paprsek tak, aby maximálně osvětloval prostor před vozidlem a zároveň neoslňoval řidiče protijedoucích vozidel. Další novinkou ve výbavě je navigační systém využívající online data od Google pro zobrazení mapy na osmipalcovém dotykovém displeji. K tomu ještě dokáže kamera integrovaná ve zpětném zrcátku doslova číst dopravní značky s omezením rychlosti a informovat o nich prostřednictvím barevného dipleje mezi kontrolními přístroji řidiče. Systém jako první na světě dokáže také identifikovat dopravní značku omezující předjíždění.
Luxusní interiér poskytuje špičkový komfort cestujícím ve všech směrech. U čtyřmístné verze lze objednat všechna čtyři sedadla elektricky nastavitelná, vyhřívaná i odvětrávaná, potěší bezprůvanová čtyřzónová samočinná klimatizace. Materiály v interiéru jsou v nabídce díky programu Individul v nepřeberném množství odstínů stejně jako dřevěné výplně dveří či palubní desky. Nový tvar středové části má multifunkční čtyřpaprskový elektricky stavitelný volant. Na palubě najdete mimo jiné například novou generaci audiosystému (RCD 810) s 12kanálovým zesilovačem značky Dynaudio o výkonu 1000 W popřípadě vestavěnou navigaci (RNS 810) s osmipalcovým dotykovým displejem jako u Touaregu, který zároveň zobrazuje informace o stavu proudění vzduchu a indikuje připojení dalších multimediálních zařízení. Součástí tohoto systému je také pevný disk s kapacitou 30 GB a přístup na internet kvůli mapám od Google.
Automobil je ostatně doslova prošpikován elektronikou do všech detailů, za zmínku stojí například již zmíněný systém ACC, což je vlastně adaptivní tempomat s brzdící funkcí pracující v rozsahu rychlostí 30-200 km/h, Front Assist sledující místo řidiče tzv. mrtvé úhly výhledu nebo Side Assist, který pomohá udržet automobil ve zvoleném pruhu na dálnici.
Po technické stránce se žádná revoluce neudála. Phaeton je standardně vybaven pohonem všech kol, šestistupňovou samočinnou převodovkou a vzduchovým odpružením, k dispozici pak bude i nadále se dvěma rozvory (s délkou 506 nebo 518 cm), čtyř- nebo pětimístným interiérem a čtveřicí pohonných jednotek. Základem zůstává šestiválec FSI 3,6 litru o výkonu 206 kW, alternativou je osmiválec FSI 4,2 litru (246 kW) a pro extra náročné zákazníky je k dispozici stále motor W12 6,0 litru o výkonu 331 kW. Jedinou dieselovou pohonnou jednotkou zůstává šestiválec TDI 3,0 litru o výkonu 176 kW.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024 - Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch